Dyrektor Departamentu:
Piotr Czerwiński
tel. 41/ 395-11-38
e-mail: piotr.czerwinski@sejmik.kielce.pl
§ 73. W skład Departamentu Kontroli i Audytu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
symbol |
1) |
Oddział Kontroli |
KA-I |
2) |
Jednoosobowe Stanowisko ds. Kontroli Systemów, Sieci i Bezpieczeństwa Teleinformatycznego oraz Administrowania Systemem BSK |
KA-II |
3) |
Oddział Audytu |
KA-III |
4) |
Jednoosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych |
KA-IV |
§ 74. Departamentem kieruje dyrektor, pełniąc jednocześnie funkcję kierownika Oddziału Audytu.
§ 75. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie kontroli obejmują w szczególności:
1) kontrola działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w rocznym planie kontroli oraz zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,
2) kontrola departamentów i równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie wykonywanych przez nie zadań,
3) kontrola podmiotów będących beneficjentami środków publicznych pochodzących z budżetu Województwa w zakresie prawidłowości ich pozyskania, wydatkowania oraz rozliczenia,
4) kontrola systemowa w Instytucji Pośredniczącej ZIT,
5) kontrola prawidłowości realizacji zadań w ramach Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej RPOWŚ,
6) kontrola w podległych podmiotach leczniczych w zakresie wynikającym z ustawy o działalności leczniczej, w tym kontrola wydatkowania środków dotacji z budżetu Województwa,
7) planowanie i sprawozdawczość w zakresie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Urzędu,
8) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli własnych,
9) prowadzenie książki kontroli zewnętrznych Urzędu,
10) prowadzenie rejestru upoważnień do kontroli,
11) współpraca z zewnętrznymi organami kontroli,
12) kontrola prawidłowości zarządzania informatycznymi systemami finansowo-księgowymi,
13) kontrola zabezpieczeń systemów i bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych,
14) kontrola użytkowanych programów komputerowych pod kątem ich legalności i zgodności z umową licencyjną,
15) kontrola sprzętu komputerowego i oprogramowania pod względem zgodności z ewidencją wyposażenia,
16) kontrola zamówień publicznych w zakresie specyfikacji warunków zamówienia dotyczących oprogramowania i sprzętu teleinformatycznego,
17) koordynowanie działań związanych z funkcjonowaniem i doskonaleniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie i wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
18) koordynowanie działań w zakresie analizy ryzyka w ramach kontroli zarządczej oraz określania reakcji na ryzyko.
§ 76. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie audytu obejmują w szczególności:
1) wspieranie Marszałka Województwa w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
2) przeprowadzanie czynności doradczych oraz przedstawianie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
3) sporządzanie:
a) do końca każdego roku - planu audytu na rok następny,
b) do końca stycznia każdego roku - sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
4) przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach audytu wewnętrznego poza planem audytu.
§ 77. Oddziałem Audytu Wewnętrznego kieruje kierownik komórki audytu wewnętrznego podległy bezpośrednio Marszałkowi Województwa.
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:46 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 14 marca 2023, 10:42 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 14 marca 2023, 10:42 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.