Dyrektor Departamentu:
Piotr Czerwiński
tel. 41/ 395-11-38
e-mail: piotr.czerwinski@sejmik.kielce.pl
§ 73. W skład Departamentu Kontroli i Audytu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1) |
Oddział Kontroli |
KA - I |
2) |
Jednoosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych |
KA - II |
3) |
Oddział Audytu |
KA - III |
§ 74. Departamentem kieruje dyrektor, pełniąc jednocześnie funkcję Kierownika Oddziału Audytu.
1) kontrolę działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w rocznym planie kontroli oraz zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,
2) kontrolę departamentów i równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie ustalonym w rocznym planie kontroli oraz zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,
3) kontrolę podmiotów będących beneficjentami środków publicznych pochodzących z budżetu Województwa w zakresie prawidłowości ich pozyskania, wydatkowania oraz rozliczenia,
4) kontrolę systemową w Instytucji Pośredniczącej ZIT,
5) kontrolę prawidłowości realizacji zadań w ramach Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej RPOWŚ 2014-2020,
6) kontrolę prawidłowości realizacji zadań w ramach projektów Pomocy Technicznej FEŚ 2021-2027,
7) kontrolę w podległych podmiotach leczniczych w zakresie wynikającym z ustawy o działalności leczniczej, w tym kontrola wydatkowania środków dotacji z budżetu Województwa,
8) planowanie i sprawozdawczość w zakresie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Urzędu,
9) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli własnych,
10) prowadzenie książki kontroli zewnętrznych Urzędu,
11) prowadzenie rejestru upoważnień do kontroli,
12) współpracę z zewnętrznymi organami kontroli,
13) koordynowanie działań związanych z funkcjonowaniem i doskonaleniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie i wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
14) koordynowanie działań w zakresie analizy ryzyka w ramach kontroli zarządczej oraz określania reakcji na ryzyko.
§ 76. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie audytu obejmują w szczególności:
1) wspieranie Marszałka Województwa w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
2) przeprowadzanie czynności doradczych oraz przedstawianie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu oraz wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
3) sporządzanie:
a) do końca każdego roku – planu audytu na rok następny;
b) do końca stycznia każdego roku – sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
4) przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach audytu wewnętrznego poza planem audytu.
§ 77. Oddziałem Audytu Wewnętrznego kieruje kierownik komórki audytu wewnętrznego podległy bezpośrednio Marszałkowi Województwa.
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:46 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 19 września 2024, 14:50 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 19 września 2024, 14:50 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.