Dyrektor Departamentu:
Małgorzata Łakomiec
tel. 41/ 342-11-38
e-mail: malgorzata.lakomiec@sejmik.kielce.pl
§ 73. W skład Departamentu Kontroli i Audytu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
symbol |
1) |
Oddział Kontroli |
KA-I |
2) |
Jednoosobowe Stanowisko ds. Kontroli Systemów, Sieci i Bezpieczeństwa Teleinformatycznego oraz Administrowania Systemem BSK |
KA-II |
3) |
Oddział Audytu |
KA-III |
4) |
Jednoosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych |
KA-IV |
§74. Departamentem kieruje dyrektor.
§75. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie kontroli obejmują w szczególności:
1) kontrola działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w planie kontroli oraz zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,
2) kontrola podmiotów będących beneficjentami środków publicznych pochodzących z budżetu Województwa w zakresie prawidłowości ich pozyskania, wydatkowania oraz rozliczenia,
3) kontrola systemowa w Instytucji Pośredniczącej ZIT,
4) kontrola departamentów i równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie wykonywanych przez nie zadań,
5) planowanie i sprawozdawczość w zakresie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Urzędu,
6) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli własnych,
7) koordynacja polityki zarządzania ryzykiem,
8) koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej,
9) koordynacja działań w zakresie przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
10) prowadzenie rejestrów upoważnień do kontroli oraz rejestru zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych wystosowanych w wyniku kontroli przeprowadzonych przez Departament Kontroli i Audytu jak i pozostałe komórki organizacyjne Urzędu,
11) prowadzenie książki kontroli Urzędu,
12) obsługa organów kontroli zewnętrznej (NIK, UKS, RIO lub innych) w zakresie prowadzonych przez nie kontroli Urzędu,
13) kompletowanie materiałów (protokoły, wystąpienia pokontrolne) z prowadzonych kontroli zewnętrznych w Urzędzie,
14) kontrola zgodności systemu finansowo-księgowego i kadrowo-płacowego prowadzonego za pomocą komputera z obowiązującymi przepisami,
15) kontrola zabezpieczeń systemów i bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych,
16) kontrola użytkowanych programów komputerowych pod kątem ich legalności pozyskania i zgodności z umową licencyjną,
17) kontrola sprzętu komputerowego i oprogramowania pod względem zgodności z ewidencją wyposażenia,
18) prowadzenie kontroli przetwarzania danych osobowych w systemie teleinformatycznym,
19) kontrola projektów realizowanych w ramach funduszy Unii Europejskiej w zakresie zagadnień teleinformatycznych,
20) opracowywanie i wdrażanie Globalnej Polityki Bezpieczeństwa Informacji,
21) realizacja ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie kontroli dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz innych ustaw i przepisów niższego rzędu odnoszących się do ochrony informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych (nieklasyfikowanych),
22) kontrola prawidłowości realizacji Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej RPOWŚ.
§76. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie audytu obejmują w szczególności:
1) wspieranie Marszałka Województwa w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
2) przeprowadzanie czynności doradczych oraz przedstawianie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,
3) sporządzanie:
a) do końca każdego roku - planu audytu na rok następny,
b) do końca stycznia każdego roku - sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
4) przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach audytu wewnętrznego poza planem audytu.
§77. Oddziałem Audytu Wewnętrznego kieruje kierownik podległy bezpośrednio Marszałkowi Województwa.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Anita Zalewa-Brola
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-93
fax: 41/ 344-52-65
adres e-mail: anita.zalewa-brola@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:46 |
Zmienił(a): | Karolina Leder, 2 stycznia 2020, 10:13 |
Zatwierdził(a): | Karolina Leder, 2 stycznia 2020, 10:13 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.