WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Kontroli i Audytu

Departament Kontroli i Audytu

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

p.o. Dyrektor Departamentu:

Sylwester Kozak 

Tel. 41/ 342-11-38
e-mail: sylweste.kozak@sejmik.kielce.pl

 

 

 

§ 75. W skład Departamentu Kontroli i Audytu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

symbol

1)

Oddział Kontroli

KA-I

2)

Oddział Planowania, Sprawozdawczości, Obsługi Biura i Koordynacji Kontroli Zarządczej

KA-II

3)

Jednoosobowe Stanowisko ds. Kontroli Systemów, Sieci
i Bezpieczeństwa Teleinformatycznego oraz Administrowania Systemem BSK.

KA-III

4)

Oddział Audytu

KA-IV

5)

Jednoosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych

KA-V

 

§ 76. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy kierowników oddziałów oraz koordynatorów.

 

§ 77. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie kontroli obejmują w szczególności:

1) kontrola działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w planie kontroli  oraz  zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,

2) kontrola podmiotów będących beneficjentami środków publicznych pochodzących z budżetu Województwa w zakresie prawidłowości ich pozyskania, wydatkowania oraz rozliczenia,

3) kontrola systemowa w Instytucji Pośredniczącej ZIT,

4) kontrola departamentów i równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu  w zakresie wykonywanych przez nie zadań,

5) planowanie i sprawozdawczość w zakresie kontroli wewnętrznych  i zewnętrznych Urzędu,

6) sporządzanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli własnych,

7)koordynacja polityki zarządzania ryzykiem,

8) koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej,

9) koordynacja działań w zakresie przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,

10) prowadzenie rejestrów upoważnień do kontroli oraz rejestru zawiadomień  o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych wystosowanych w wyniku kontroli przeprowadzonych przez Departament Kontroli i Audytu jak i pozostałe komórki organizacyjne Urzędu,

11) prowadzenie książki kontroli Urzędu,

12) obsługa organów kontroli zewnętrznej (NIK, UKS, RIO lub innych)  w zakresie prowadzonych przez nie kontroli Urzędu,

13) kompletowanie materiałów (protokoły, wystąpienia pokontrolne)  z prowadzonych kontroli zewnętrznych w Urzędzie,

14) kontrola zgodności systemu finansowo-księgowego i kadrowo-płacowego prowadzonego za pomocą komputera z obowiązującymi przepisami,

15) kontrola zabezpieczeń systemów i bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych,

16) kontrola użytkowanych programów komputerowych pod kątem ich legalności pozyskania
i zgodności z umową licencyjną,

17) kontrola sprzętu komputerowego i oprogramowania pod względem zgodności z ewidencją wyposażenia,

18) prowadzenie kontroli przetwarzania danych osobowych w systemie teleinformatycznym,

19) kontrola projektów realizowanych w ramach funduszy Unii Europejskiej w zakresie zagadnień teleinformatycznych,

20) opracowywanie i wdrażanie Globalnej Polityki Bezpieczeństwa Informacji,

21) realizacja ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie kontroli dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz innych ustaw i przepisów niższego rzędu odnoszących się do ochrony informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych (nieklasyfikowanych).

22) kontrola prawidłowości realizacji Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej RPOWŚ.

 

§ 78. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie audytu obejmują w szczególności:

1) wspieranie Marszałka Województwa w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,

2) przeprowadzanie czynności doradczych oraz przedstawianie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu oraz  w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych, 

3) sporządzanie:

a) do końca każdego roku – planu audytu na rok następny, 

b) do końca stycznia każdego roku – sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,

4) przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach audytu wewnętrznego poza planem audytu.

 

§ 79. Oddziałem Audytu Wewnętrznego kieruje kierownik podległy bezpośrednio Marszałkowi Województwa.

 

 

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anita Zalewa-Brola 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-93
fax: 41/ 344-52-65
adres e-mail: anita.zalewa-brola@sejmik.kielce.pl

 

 

 

Artykuł przeczytano: 4994 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:46
Zmienił(a): Ewa Turas, 16 kwietnia 2019, 14:58
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 16 kwietnia 2019, 14:58
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 19 września 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 4 sierpnia 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 23 grudnia 2022
Wersja archiwalna z 2 grudnia 2022
Wersja archiwalna z 12 marca 2021
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 29 sierpnia 2019
Wersja archiwalna z 15 lipca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.