Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego
(bip.sejmik.kielce.pl)

Departament Kontroli i Audytu

Kategoria: Departamenty

Dyrektor Departamentu:

Piotr Czerwiński

tel. 41/ 395-11-38
e-mail: piotr.czerwinski@sejmik.kielce.pl

 

§ 73. W skład Departamentu Kontroli i Audytu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol

1)

Oddział Kontroli

KA - I

2)

Jednoosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych

KA - II

2)

Oddział Audytu

KA - III

 

§ 74. Departamentem kieruje dyrektor, pełniąc jednocześnie funkcję kierownika Oddziału Audytu.


§ 75. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie kontroli obejmują w szczególności:

1)   kontrola działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym w rocznym planie kontroli oraz zleconych przez Marszałka lub Zarząd Województwa,

2)   kontrola departamentów i równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie wykonywanych przez nie zadań,

3)   kontrola podmiotów będących beneficjentami środków publicznych pochodzących z budżetu Województwa w zakresie prawidłowości ich pozyskania, wydatkowania oraz rozliczenia,

4)   kontrola systemowa w Instytucji Pośredniczącej ZIT,

5)   kontrola prawidłowości realizacji zadań w ramach Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej RPOWŚ,

6)   kontrola w podległych podmiotach leczniczych w zakresie wynikającym z ustawy o działalności leczniczej, w tym kontrola wydatkowania środków dotacji z budżetu Województwa,

7)   planowanie i sprawozdawczość w zakresie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Urzędu,

8)   sporządzanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych stwierdzonych w trakcie przeprowadzonych kontroli własnych,

9)   prowadzenie książki kontroli zewnętrznych Urzędu,

10)    prowadzenie rejestru upoważnień do kontroli,

11)    współpraca z zewnętrznymi organami kontroli,

12)    koordynowanie działań związanych z funkcjonowaniem i doskonaleniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie i wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,

13)    koordynowanie działań w zakresie analizy ryzyka w ramach kontroli zarządczej oraz określania reakcji na ryzyko.


§ 76. Zadania Departamentu Kontroli i Audytu w zakresie audytu obejmują w szczególności:

1) wspieranie Marszałka Województwa w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,

2) przeprowadzanie czynności doradczych oraz przedstawianie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych,

3) sporządzanie:

a) do końca każdego roku - planu audytu na rok następny,

b) do końca stycznia każdego roku - sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,

4) przeprowadzanie w uzasadnionych przypadkach audytu wewnętrznego poza planem audytu.

 

§ 77. Oddziałem Audytu Wewnętrznego kieruje kierownik komórki audytu wewnętrznego podległy bezpośrednio Marszałkowi Województwa.

 

 

 

 

Artykuł przeczytano: 4249 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:46
Zmienił(a): Ewa Turas, 4 sierpnia 2023, 11:43
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 4 sierpnia 2023, 11:43
 
Ścieżka artykułu:
bip.sejmik.kielce.pl/STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Kontroli i Audytu
bip.sejmik.kielce.pl
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

25-516 Kielce, al. IX Wieków Kielc 3,25-016, tel.: 41 342 15 30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.