WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Inwestycji i Rozwoju

Departament Inwestycji i Rozwoju

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

Dyrektor Departamentu:

Jacek Sułek

tel: 41 395-12-59
fax: 41 36-58-101                

e-mail: jacek.sulek@sejmik.kielce.pl

 

Zastępca Dyrektora Departamentu:

Tomasz Janusz

tel: 41 395-12-59
fax: 41 36-58-101    

e-mail: tomasz.janusz@sejmik.kielce.pl

 

Zastępca Dyrektora Departamentu:

Jadwiga Głowienka
tel.: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101    
e-mail: jadwiga.glowienka@sejmik.kielce.pl

 

p.o. Zastępca Dyrektora Departamentu Inwestycji i Rozwoju

Katarzyna Kowalewska

tel: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101    

e-mail: katarzyna.kowalewska@sejmik.kielce.pl

Zastępca Dyrektora Departamentu Inwestycji i Rozwoju

Anna Kucharczyk

tel: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101    

e-mail: anna.kucharczyk@sejmik.kielce.pl

 

 

§ 40. W skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju wchodzą następujące komórki organizacyjne:

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol

1)

Oddział Programowania Strategicznego i Analiz

IR - I

2)

Oddział Zarządzania Programami Regionalnymi

IR - II

3)

Oddział Informacji i Promocji

IR - III

4)

Oddział ds. Organizacyjnych

IR - IV

5)

Oddział Konkurencyjnej Gospodarki

IR - V

6)

Oddział Projektów Energetycznych i Transportowych

IR - VI

7)

Oddział Projektów Środowiskowych i Instrumentów Terytorialnych

IR - VII

8)

Oddział Projektów Rewitalizacyjnych i Usług Publicznych

IR - VIII

9)

Oddział Sprawozdawczości i Ewaluacji

IR - IX

10)

Oddział Współpracy Gospodarczej i Projektów Europejskich

IR - X

11)

Oddział Rozwoju Innowacji i Przedsiębiorczości

IR - XI

12)

Oddział Instrumentów Finansowych

IR - XII

13)

Oddział Rozliczeń

IR - XIII

14)

Oddział Płatności

IR - XIV

 

 

§ 41. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy trzech zastępców.

§ 42. Do zakresu działania Departamentu Inwestycji i Rozwoju należy w szczególności:

1)    przygotowywanie projektu strategii rozwoju województwa, jej monitorowanie i okresowa aktualizacja,

2)    realizacja prac prowadzących do koordynacji dokumentów strategicznych na poziomie województwa – współpraca służąca koordynacji aktywności analitycznych, koncepcyjnych, promocyjnych związanych z realizacją polityki rozwoju oraz wzajemnemu wzmacnianiu działalności planistycznych i wdrożeniowych związanych z realizacją strategii województwa,

3)    opiniowanie dokumentów strategicznych (w tym gminnych programów rewitalizacji) opracowanych przez samorządy lokalne z województwa świętokrzyskiego,

4)    prowadzenie spraw z zakresu Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Świętokrzyskiego  jako instrumentu koordynującego wspólne przedsięwzięcia rządu i samorządu województwa, realizowane w szczególności w oparciu o środki strukturalne Unii Europejskiej w latach 2014-2020,

5)    pełnienie funkcji Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego,

6)    przygotowywanie materiałów związanych z opracowaniem projektu budżetu Województwa
oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej (WPF), w tym wykazu przedsięwzięć do WPF,

7)    przygotowywanie okresowych i rocznych sprawozdań z przebiegu wykonania budżetu Województwa oraz informacji o kształtowaniu się (WPF),

8)    prowadzenie spraw z zakresu Kontraktu Programowego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2021-2027,

9)    współpraca z ministrem właściwym ds. rozwoju regionalnego, w zakresie prac nad dokumentami operacyjnymi na perspektywę finansową UE 2014-2020, oraz krajowymi dokumentami strategicznymi, będącymi podstawą dla interwencji środków strukturalnych  w latach 2014-2020,

10)    współpraca z ministrem właściwym ds. rozwoju regionalnego, w zakresie prac nad dokumentami operacyjnymi na perspektywę finansową UE 2021-2027 oraz krajowymi dokumentami strategicznymi, będącymi podstawą dla interwencji środków strukturalnych  w latach 2021-2027,

11)    opracowanie i wprowadzanie zmian do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 (RPOWŚ 2014-2020) oraz programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 (FEŚ 2021-2027) uzgodnionych lub wynegocjowanych z Instytucją Koordynującą Umowę Partnerstwa oraz z Komisją Europejską,

12)    koordynacja realizacji programów regionalnych RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

13)    przygotowanie i zmiany procedur dotyczących realizacji RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

14)    obsługa Komitetu Monitorującego RPOWŚ 2014-2020 oraz Komitetu Monitorującego FEŚ 2021
-2027,

15)    koordynacja działań związanych z audytami/kontrolami prowadzonymi w IZ oraz IP
przez KE, IA, NIK, KAS i inne uprawnione podmioty zewnętrzne,

16)    sporządzanie we współpracy z Departamentem KC oraz Departamentem EFS Deklaracji Zarządczej,

17)    realizacja działań informacyjnych i promocyjnych dot.  RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

18)    współpraca z departamentami oraz innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu przy prowadzeniu działań informacyjno-promocyjnych programów regionalnych,

19)    realizacja zadań związanych z zamykaniem RPOWŚ 2014-2020 oraz wdrażaniem Działań FEŚ 2021-2027 finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR),

20)    opracowanie dokumentacji konkursowej oraz ogłaszanie naborów wniosków o dofinansowanie projektów wybieranych w sposób konkurencyjny i niekonkurencyjny w ramach poszczególnych Działań FEŚ 2021-2027 finansowanych z EFRR,

21)    współpraca z beneficjentami w zakresie przygotowania projektów w ramach FEŚ 2021
-2027, polegająca na udostępnianiu informacji na temat zasad przygotowywania wymaganej dokumentacji aplikacyjnej,

22)    przyjmowanie i ocena wniosków o dofinansowanie realizacji projektów w ramach poszczególnych Działań FEŚ 2021-2027 finansowanych z EFRR,

23)    przygotowywanie list rankingowych wniosków po zakończeniu oceny w ramach poszczególnych Działań FEŚ 2021-2027 finansowanych z EFRR,

24)    przygotowywanie umów/decyzji/porozumień o dofinansowanie realizacji projektów w ramach poszczególnych Działań FEŚ 2021-2027 finansowanych z EFRR wraz z aneksami do tych dokumentów,

25)    koordynacja wdrażania instrumentów finansowych IF, w tym opracowanie oraz zmiana strategii wdrażania IF, wybór podmiotów wdrażających fundusze oraz (jeśli dotyczy) podmiotów wdrażających IF,

26)    pełnienie merytorycznego nadzoru nad funkcjonowaniem Świętokrzyskiego Funduszu Rozwoju
w zakresie związanym z realizacją polityki rozwoju Województwa,

27)    realizacja i koordynacja procesu ewaluacji jako Jednostka Ewaluacyjna RPOWŚ 2014-2020
oraz FEŚ 2021-2027,

28)    współpraca z Krajową Jednostką Ewaluacyjną (KJE) w zakresie prowadzenia ogólnopolskiej Bazy Badań Ewaluacyjnych oraz Systemu Wdrażania Rekomendacji,

29)    współpraca z KJE w celu realizacji procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce w perspektywie 2014-2020 oraz 2021-2027,

30)    koordynacja i współpraca z właściwymi komórkami w realizacji obowiązków dotyczących sprawozdawczości w ramach RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

31)    monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego RPOWŚ 2014-2020, FEŚ 2021-2027
oraz realizacja obowiązków dotyczących sprawozdawczości z wdrażania tych programów,

32)    koordynacja przepływów finansowych na poziomie Instytucji Zarządzającej z ministrem właściwym ds. rozwoju regionalnego w ramach RPOWŚ 2014-2020 wynikających z Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Świętokrzyskiego oraz FEŚ 2021-2027 wynikających
z Kontraktu Programowego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2021-2027, między innymi sporządzanie wniosków o przyznanie środków dotacji celowej, rozliczanie transz
i sporządzanie sprawozdań, wnioskowanie o środki z budżetu środków europejskich,

33)    realizacja działań służących aktualizacji, wdrażaniu i operacjonalizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego,

34)    animowanie i kojarzenie inicjatyw oraz pogłębianie partnerstwa regionalnego, służących realizacji efektywnej polityki innowacji i poszukiwaniu efektów synergii występujących inicjatyw proinnowacyjnych,

35)    opracowywanie i wdrażanie projektów wspierających wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego,

36)    koordynacja promocji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego
oraz Świętokrzyskiego Systemu Innowacji w regionie i poza jego granicami,

37)    pełnienie funkcji sekretariatu Świętokrzyskiej Rady Innowacji,

38)    realizacja zadań związanych z koordynacją polityki innowacji w regionie,

39)    współpraca z instytucjami ponadregionalnymi, krajowymi i zagranicznymi w zakresie polityki innowacji i transferu wiedzy,

40)    koordynacja działań związanych z organizacją konkursów: Świętokrzyska Nagroda Jakości
oraz Świętokrzyski Racjonalizator,

41)    wspieranie przedsiębiorczości poprzez organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo
w wydarzeniach gospodarczych,

42)    realizacja działań mających na celu rozwój gospodarczy województwa we współpracy
z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, instytucjami otoczenia biznesu,

43)    świadczenie przedsiębiorcom i organizacjom zrzeszającym przedsiębiorców bezpłatnych usług
o charakterze informacyjnym w zakresie prowadzenia działalności eksportowej i inwestycyjnej poza granicami kraju,

44)    świadczenie bezpłatnych usług w obszarze przyciągania do Polski (regionu) inwestorów zagranicznych oraz tworzenie i aktualizowanie regionalnych ofert inwestycyjnych typu greenfield i brownfield,

45)    aplikowanie o zewnętrzne środki finansowe (unijne i inne) o charakterze międzynarodowym
oraz realizacja projektów międzynarodowych,

46)    weryfikacja pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wniosków
o płatność składanych przez beneficjentów,

47)    obsługa finansowa realizowanych projektów, w tym przygotowywanie dyspozycji
do dokonania płatności i zleceń płatności,

48)    przygotowywanie prognoz płatności,

49)    przygotowanie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie o finansach publicznych,

50)    odzyskiwanie od beneficjentów kwot dofinansowania z odsetkami związanych
z nieprawidłowościami w realizacji projektów, z wyłączeniem egzekucji tych środków,

51)    prowadzenie „rejestru obciążeń na projektach” oraz „rejestru kwot wycofanych”,

52)    przygotowywanie deklaracji wydatków.

 

  

 

Artykuł przeczytano: 6342 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:59
Zmienił(a): Karolina Wójcik, 28 kwietnia 2023, 14:34
Zatwierdził(a): Karolina Wójcik, 28 kwietnia 2023, 14:34
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 21 lipca 2023
Wersja archiwalna z 28 kwietnia 2023
Wersja archiwalna z 30 marca 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 16 września 2021
Wersja archiwalna z 20 sierpnia 2021
Wersja archiwalna z 10 marca 2021
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 17 lipca 2020
Wersja archiwalna z 27 kwietnia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 12 września 2019
Wersja archiwalna z 26 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 15 maja 2019
Wersja archiwalna z 8 maja 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.