Dyrektor Departamentu:
Jacek Sułek
tel: 41 395-12-59
fax: 41 36-58-101
e-mail: jacek.sulek@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Tomasz Janusz
tel: 41 395-12-59
fax: 41 36-58-101
e-mail: tomasz.janusz@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Jadwiga Głowienka
tel.: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101
e-mail: jadwiga.glowienka@sejmik.kielce.pl
p.o. Zastępca Dyrektora Departamentu Inwestycji i Rozwoju
Katarzyna Kowalewska
tel: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101
e-mail: katarzyna.kowalewska@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu Inwestycji i Rozwoju
Anna Kucharczyk
tel: 41 395-12-67
fax: 41 36-58-101
e-mail: anna.kucharczyk@sejmik.kielce.pl
§ 40. W skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1) |
Oddział ds. Programowania Strategicznego i Analiz |
IR - I |
2) |
Oddział Zarządzania RPO 2014-2020 |
IR - II |
3) |
Oddział ds. Informacji i Promocji |
IR - III |
4) |
Oddział ds. Organizacyjnych |
IR - IV |
5) |
Oddział ds. Innowacyjnej Gospodarki |
IR - V |
6) |
Oddział ds. Projektów Energetycznych |
IR - VI |
7) |
Oddział ds. ZIT i Projektów Infrastrukturalnych |
IR - VII |
8) |
Oddział ds. Usług Publicznych i Rewitalizacji |
IR - VIII |
9) |
Oddział ds. Sprawozdawczości i Ewaluacji RPO |
IR - IX |
10) |
Oddział ds. Promocji Gospodarczej Regionu |
IR - X |
11) |
Oddział ds. Innowacji i Transferu Wiedzy |
IR - XI |
12) |
Oddział ds. Instrumentów Finansowych |
IR - XII |
13) |
Oddział Rozliczeń |
IR - XIII |
14) |
Oddział Płatności |
IR - XIV |
§ 41. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy trzech zastępców.
§ 42. Do zakresu działania Departamentu Inwestycji i Rozwoju należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektu strategii rozwoju województwa, jej monitorowanie i okresowa aktualizacja,
2) realizacja prac prowadzących do koordynacji dokumentów strategicznych na poziomie województwa - współpraca służąca koordynacji aktywności analitycznych, koncepcyjnych, promocyjnych związanych z realizacją polityki rozwoju oraz wzajemnemu wzmacnianiu działalności planistycznych i wdrożeniowych związanych z realizacją strategii województwa,
3) prowadzenie spraw z zakresu kontraktu terytorialnego jako instrumentu koordynującego wspólne przedsięwzięcia rządu i samorządu województwa, realizowane w szczególności w oparciu o środki strukturalne Unii Europejskiej w latach 2014-2020,
4) przygotowywanie zgodnie z zakresem działalności IR:
a) materiałów związanych z opracowaniem projektu budżetu województwa oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym wykazu przedsięwzięć do WPF,
b) okresowych i rocznych sprawozdań z przebiegu wykonania Budżetu województwa oraz informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej,
5) współpraca, w tym z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, w zakresie prac nad dokumentami operacyjnymi na perspektywę finansową UE 2014-2020, oraz krajowymi dokumentami strategicznymi, będącymi podstawą dla interwencji środków strukturalnych w latach 2014-2020.
6) współpraca, w tym z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, w zakresie prac nad dokumentami operacyjnymi na perspektywę finansową UE 2021 -2027 oraz krajowymi dokumentami strategicznymi, będącymi podstawą dla interwencji środków strukturalnych w latach 2021-2027,
7) opracowanie oraz wprowadzanie zmian do RPOWŚ 2014-2020 uzgodnionych lub wynegocjowanych z Instytucją Koordynującą RPO oraz z Komisją Europejską,
8) koordynacja realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020,
9) przygotowanie i zmiany procedur dotyczących realizacji RPOWŚ 2014-2020,
10) obsługa KM RPOWŚ 2014-2020,
11) koordynacja działań związanych z audytami/ kontrolami prowadzonymi w IZ oraz IP przez KE, IA, NIK, KAS i inne uprawnione podmioty zewnętrzne.
12) sporządzanie we współpracy z KC oraz Departamentem EFS Deklaracji Zarządczej oraz Rocznego Podsumowania z audytów i kontroli,
13) realizacja zadań związanych z wdrażaniem Osi Priorytetowej 11 Pomoc Techniczna RPOWŚ 2014-2020,
13) realizacja działań informacyjnych i promocyjnych dot. RPOWŚ 2014-2020,
14) realizacja zadań związanych z zamykaniem RPOWŚ 2007-2013 oraz wdrażaniem osi priorytetowych RPOWŚ 2014-2020 finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR),
15) współpraca z beneficjentami w zakresie przygotowania projektów w ramach RPOWŚ 2014-2020, polegająca na udostępnianiu informacji na temat zasad przygotowywania wymaganej dokumentacji aplikacyjnej,
16) opracowanie dokumentacji konkursowej oraz ogłaszanie naborów wniosków dofinansowanie projektów w ramach poszczególnych osi priorytetowych RPOWŚ 2014-2020,
17) przyjmowanie i ocena wniosków o dofinansowanie realizacji projektów,
18) weryfikacja pod względem formalno-prawnym oraz zgodności z celami RPOWŚ 2014-2020 listy przedsięwzięć przedkładanej przez Związek ZIT,
19) przygotowywanie list rankingowych wniosków po zakończeniu oceny,
20)przygotowywanie pre-umów i umów/decyzji/porozumień o dofinansowanie realizacji projektów RPOWŚ 2014-2020 wraz z aneksami,
21) koordynacja wdrażania instrumentów finansowych, w tym opracowanie oraz zmiana strategii wdrażania IF, wybór podmiotów wdrażających fundusze oraz (jeśli dotyczy) podmiotów wdrażających IF,
22) pełnienie merytorycznego nadzoru nad tworzeniem i funkcjonowaniem Regionalnego Funduszu Rozwoju.
23) prowadzenie spraw związanych z ewaluacją Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, a także zapewnienie współpracy z Krajową Jednostką Ewaluacji,
24) opracowywanie analiz regionalnych, ewaluacji i raportów nt. wpływu interwencji strukturalnych Unii Europejskiej na sytuację społeczno-gospodarczą województwa świętokrzyskiego,
25) monitorowanie realizacji Strategii Badań i Innowacyjności (RIS3). Od absorpcji do rezultatów- jak pobudzić potencjał województwa świętokrzyskiego 2014-2020,
26) prowadzenie regionalnej bazy badań, ewaluacji i raportów realizowanych w województwie przy udziale środków Unii Europejskiej,
27) opracowywanie analiz regionalnych, ewaluacji i raportów nt. wpływu interwencji strukturalnych Unii Europejskiej na sytuację społeczno-gospodarczą województwa świętokrzyskiego,
28)monitorowanie postępu rzeczowego i finansowego RPOWŚ 2014-2020 oraz realizacja obowiązków dot. sprawozdawczości z wdrażania Programu,
29) koordynacja przepływów finansowych na poziomie Instytucji Zarządzającej i MliR w ramach RPOWŚ 2014-2020 wynikających z Kontraktu Terytorialnego, tj. sporządzanie wniosków o przyznanie środków dotacji celowej, rozliczanie transz i sporządzanie sprawozdań, wnioskowanie o środki z budżetu środków europejskich, oraz prowadzenie sprawozdawczości w ww. zakresie,
30) prowadzenie bazy danych dotyczącej realizowanych i planowanych do realizacji w latach 2014-2020 inwestycji z terenu województwa świętokrzyskiego współfinansowanych ze środków unijnych, (w tym: Europejska Współpraca Terytorialna, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy, Norweski Mechanizm Finansowy, Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego), mających kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu w kontekście prac nad aktualizacją Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego,
31) współudział w opracowywaniu priorytetów i określaniu strategicznych celów oraz kierunków współpracy samorządu województwa planowanych na lata 2014-2020 i po roku 2020 w ramach programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego z Województwa Świętokrzyskiego,
32) promocja gospodarcza, w tym świadczenie bezpłatnych usług w obszarze przyciągania do Polski inwestorów zagranicznych poprzez:
a) dostarczanie zainteresowanym podmiotom informacji gospodarczych o województwie świętokrzyskim,
b) inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy w regionie,
33) opracowywanie i wspomaganie realizacji polityki innowacyjnej i proeksportowej województwa, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz promocji jakości,
34) monitorowanie realizacji Strategii Badań i Innowacyjności (RIS3). Od absorpcji do rezultatów -jak pobudzić potencjał województwa świętokrzyskiego 2014-2020,
35) prowadzenie działań informacyjnych i doradczych dla potencjalnych i rzeczywistych beneficjentów w regionie świętokrzyskim w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz potencjalnych beneficjentów tych programów planowanych do realizacji w latach 2014-2020,
36)realizacja działań służących aktualizacji, wdrażaniu i operacjonalizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego,
37) animowanie i kojarzenie inicjatyw oraz pogłębianie partnerstwa regionalnego, służących realizacji efektywnej polityki innowacji i poszukiwaniu efektów synergii występujących inicjatyw proinnowacyjnych,
38) opracowywanie i wdrażanie projektów wspierających wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego,
39) koordynacja promocji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskiego Systemu Innowacji w regionie i poza jego granicami,
40) współdziałanie z rządowymi i pozarządowymi organizacjami gospodarczymi na rzecz wspierania innowacyjności gospodarki regionu oraz promocji innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw,
41) pełnienie funkcji sekretariatu Świętokrzyskiej Rady Innowacji,
42) realizacja zadań związanych z koordynacją polityki innowacji w Urzędzie,
43) współpraca z instytucjami ponadregionalnymi, krajowymi i zagranicznymi w zakresie polityki innowacji i transferu wiedzy,
44) realizacja zadań prowadzących do gromadzenia danych o działaniach analitycznych dotyczących innowacyjności województwa świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego Systemu Innowacji, prowadzonych przez instytucje i organizacje z regionu,
45) koordynacja działań związanych z organizacją konkursów: Świętokrzyska Nagroda Jakości oraz Świętokrzyski Racjonalizator,
46) realizacja działań mających na celu rozwój gospodarczy województwa we współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, instytucjami otoczenia biznesu, w tym w szczególności samorządem gospodarczym oraz samymi przedsiębiorcami,
47) świadczenie przedsiębiorcom i organizacjom zrzeszającym przedsiębiorców bezpłatnych usług o charakterze informacyjnym w zakresie prowadzenia działalności eksportowej i inwestycyjnej poza granicami kraju,
48) weryfikacja pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wniosków o płatność składanych przez beneficjentów,
49) obsługa finansowa realizowanych projektów, w tym przygotowywanie dyspozycji do dokonania płatności i zleceń płatności,
50) przygotowywanie prognoz płatności,
51) przygotowanie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie o finansach publicznych,
52) odzyskiwanie od beneficjentów nienależnie wypłaconych kwot,
53) prowadzenie „rejestru obciążeń na projektach",
54) przygotowywanie deklaracji wydatków,
55) pełnienie funkcji Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego.
Wprowadził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:59 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 30 marca 2023, 14:42 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 30 marca 2023, 14:42 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.