WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 

Wyciąg z regulaminu organizacyjnego SZMiUW

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj
Działalność poszczególnych komórek organizacyjnych
Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych
w Kielcach


DZIAŁ INWESTYCJI I EKSPLOATACJI URZĄDZEŃ WODNYCH I MELIORACYJNYCH

I. W zakresie inwestycji melioracyjnych i budownictwa wodnego:

1. Określa potrzeby i programuje rozwój melioracji i budownictwa wodnego,
2. Kompletuje wnioski o wykonanie inwestycji melioracyjnych i budownictwa wodnego oraz analizuje je pod względem pilności i kolejności realizacji,
3. W oparciu o materiały własne oraz Rejonowych Oddziałów wnioskuje o opracowanie dokumentacji technicznej i formalno – prawnej,
4. Uczestniczy w przetargach na opracowanie dokumentacji technicznej i formalno – prawnej,
5. Współpracuje z jednostkami projektowymi na etapie opracowywania dokumentacji, uczestniczy w radach technicznych organizowanych przez te jednostki;
6. Odbiera opracowaną dokumentację od jednostek projektowych, sprawdza pod względem merytorycznym faktury za te opracowania i powoduje zaopiniowanie dokumentacji oraz przekazuje ją do Rejonowych Oddziałów celem uzyskania decyzji na wycinkę drzew i krzewów, pozwolenia wodnoprawnego i innych decyzji,
7. Prowadzi sekretariat Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych w zakresie melioracji i budownictwa wodnego, a w szczególności zleca osobom posiadającym odpowiednie kwalifikacje sporządzenie koreferatów do opracowanych dokumentacji,
8. Prowadzi archiwum dokumentacji technicznej i ewidencję jej ruchu,
9. Przygotowuje plany perspektywiczne i roczne dla realizacji przedsięwzięć melioracyjnych i budownictwa wodnego, oraz prowadzi analizy postępu robót i dokonuje korekt planów rocznych,
10. Przygotowuje decyzje o wykonaniu melioracji szczegółowych na koszt Skarbu Państwa za częściowym zwrotem kosztów i ustalające wysokość odpłatności za wykonane urządzenia,
11. Przygotowuje kosztorysy inwestorskie dla zadań inwestycyjnych,
12. W oparciu o materiały Rejonowych Oddziałów i własne wnioskuje o wykonanie robót budowlanych (inwestycyjnych) w zakresie melioracji i budownictwa wodnego.
13. Uczestniczy w przetargach na roboty melioracyjne i budownictwa wodnego,
14. Opracowuje obowiązujące sprawozdania i informacje związane z przygotowaniem i realizacją inwestycji oraz analizę kosztów jednostkowych,
15. Prowadzi wyrywkową kontrolę zakresu i jakości robót w terenie, ich zgodność z dokumentacją i zawartymi umowami, analizuje postęp robót na budowach i w razie potrzeby zleca pełnienie nadzoru autorskiego lub specjalistycznego,
16. We współpracy z Działem Zamówień Publicznych wyłania inspektorów nadzoru dla zadań inwestycyjnych,
17. Uczestniczy w przygotowaniu wniosków o przydział środków kierowanych do jednostek i organizacji udzielających dotacji na realizację zadań, a także dokonuje rozliczeń.
18. Pełni merytoryczną kontrolę i nadzór nad działalnością Rejonowych Oddziałów w zakresie przygotowywania i realizacji inwestycji melioracyjnych i budownictwa wodnego,
19. Opracowuje sprawozdania z realizacji planów małej retencji.

II. W zakresie konserwacji, remontów i eksploatacji urządzeń melioracji podstawowych oraz zbiorników wodnych:

1. Prowadzi zbiorczą ewidencje wszystkich urządzeń melioracyjnych oraz sprawuje nadzór nad jej prowadzeniem w Rejonowych Oddziałach,
2. Przygotowuje plan konserwacji,
3. Sprawdza wyrywkowo przygotowane przez Rejonowe Oddziały dokumenty dotyczące konserwacji i remontów urządzeń melioracji podstawowych i przygotowuje szacunkowe kosztorysy na roboty zgłoszone do przetargu przez Rejonowe Oddziały nie posiadające komputerów,
4. Pełni nadzór i kontrolę nad działalnością Rejonowych Oddziałów w zakresie konserwacji, remontów i eksploatacji urządzeń melioracji podstawowych i rzek oraz uczestniczy w niektórych odbiorach robót,
5. Uczestniczy w przetargach na roboty konserwacyjne i remontowe,
6. Przygotowuje wytyczne, informacje i inne dokumenty z zakresu konserwacji, remontów i eksploatacji urządzeń melioracji podstawowych oraz zbiorników wodnych,
7. Sprawuje nadzór nad zbiornikami wodnymi będącymi w gestii Zarządu,
8. Przygotowuje we współpracy z oddziałami rejonowymi postanowienia niezbędne do wydania warunków zabudowy i pozwoleń na budowę oraz pozwoleń wodno – prawnych,
9. Opracowuje obowiązujące sprawozdania dotyczące utrzymania urządzeń melioracji podstawowych, rzek i zbiorników wodnych,
10. Dokonuje wyrywkowej kontroli jakości wykonanych i odebranych przez Rejonowe Oddziały robót konserwacyjnych na urządzeniach melioracji podstawowych,
11. Współpracuje z administracja rządową i samorządową w zakresie zwalczania zagrożeń powodziowych oraz usuwania ich skutków,
12. Bierze udział w przeprowadzanych przez Rejonowe Oddziały wiosennych i jesiennych przeglądach wałów i magazynów przeciwpowodziowych,
13. Zaopatruje magazyny przeciwpowodziowe w sprzęt i materiały,
14. Przygotowuje we współpracy z oddziałami rejonowymi umowy na użytkowanie gruntów pokrytych wodami,
15. Przygotowuje decyzje o zwolnieniu z zakazów wymienionych w art. 85 ust. 1 Prawa wodnego.
16. Prowadzi nadzór nad robotami remontowymi wraz z ich rozliczaniem.
17. Prowadzi okresowe kontrole i przeglądy stanu technicznego wszystkich budynków biurowo – mieszkalnych, magazynów p.powodziowych i innych będących w administracji Zarządu, wraz z opisem i wyszczególnieniem najpilniejszych prac remontowych i konserwacyjnych.
18. Zgłasza potrzeby na środki finansowe związane z remontami do działu Finansowo – Księgowego.


DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY

1. Opracowuje plany dochodów i wydatków budżetowych ;
2. Przyjmuje oraz kontroluje wpływające dokumenty finansowo – księgowe;
3. Przygotowuje dokumentację płacową i ZUS-u, sporządza listy płac w zakresie wynagrodzeń i świadczeń ZUS;
4. Prowadzi ubezpieczenia społeczne pracowników oraz rozliczenia ZUS w zakresie wypłacania świadczeń i należnych składek;
5. Prowadzi likwidaturę i kasę oraz rozliczenia finansowe gotówkowe i bezgotówkowe zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6. Nalicza i rozlicza podatek od wynagrodzeń;
7. Prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami (syntetyczna i analityczna) w zakresie wykonania budżetu ;
8. Dokonuje rozliczenia kosztów zakończonych zadań inwestycyjnych oraz przekazuje je użytkownikom ;
9. Prowadzi ewidencję księgową funduszy świadczeń socjalnych;
10. Uzgadnia i rozlicza należności oraz zobowiązania z kontrahentami;
11. Sporządza obowiązującą sprawozdawczość finansową w zakresie wykonania wydatków i dochodów budżetowych , zatrudnienia i funduszu płac oraz sporządza ich okresową analizę;
12. Prowadzi ewidencję wynagrodzeń pracowników;
13. Przygotowuje dokumenty o zarobkach dla pracowników odchodzących na emerytury lub renty;
14. Wycenia składniki majątkowe z arkusza spisów z natury i sporządza zbiorcze zestawienie oraz dokonuje rozliczeń osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone mienie;
15. Prowadzi kontrolę wewnętrzną i instrukcję w zakresie działalności gospodarczej i finansowej w rejonowych oddziałach.
16. Składa zapotrzebowanie na środki finansowe do Urzędu Wojewódzkiego jak również do Urzędu Marszałkowskiego;
17. Przygotowuje dokumenty finansowo – księgowe w celu przekazania do archiwum zakładowego;
18. Prowadzi gospodarkę nieruchomościami będącymi w administracji Zarządu i Rejonowych Oddziałów oraz zapewnia ich bieżącą konserwację;
19. Nalicza czynsze za wynajem lokali mieszkalnych i biurowych budynkach będących w zarządzie ŚZMiUW;
20. Sporządza obowiązującą sprawozdawczość GUS w zakresie zasobów mieszkalnych.


DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

1. Wszczynanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o materiały dostarczone przez poszczególne komórki organizacyjne po powzięciu decyzji Dyrektora o konieczności udzielenia zamówienia publicznego.
2. Złożenie wniosków do Dyrektora o powołanie komisji przetargowej.
3. Przygotowanie zarządzenia Dyrektora o powołanie komisji przetargowej
z określeniem funkcji poszczególnych jej członków.
4. Przygotowanie wniosków komisji przetargowej o potrzebie zorganizowania przetargu na udzielenie zamówienia publicznego z określeniem jego trybu wraz z uzasadnieniem.
5. W uzgodnieniu z merytorycznym działem opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, zapraszanie do udziału w postępowaniu, zapraszanie do składania ofert albo zapytania o cenę.
6. Przeprowadza wszelkie postępowania związane z zamówieniami publicznymi.
7. Rozpatrzenie protestów składanych przez uczestników postępowania przetargowego.
8. Wnioskowanie do Dyrektora o wykluczenie wykonawcy lub dostawcy z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, o odrzuceniu oferty bądź o unieważnieniu postępowania.
9. Przygotowywanie dokumentów wraz z uzasadnieniem o wykluczeniu, odrzuceniu oferty bądź unieważnieniu postępowania.
10. Przygotowywanie dokumentów związanych z ogłoszeniem wyników postępowania.
11. Wzywanie, wybranego w drodze przetargu wykonawcy lub dostawcy, do podpisania w określonym terminie umowy.
12. Przekazanie zawartej umowy do właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej.
13. Wnioskuje do działu Finansowo Księgowego o zwrot wpłaconego wadium.
14. Sporządza aneksy do zawartych umów na podstawie materiałów otrzymanych z merytorycznie właściwej komórki.
15. Archiwizuje dokumenty związane z przetargami.
16. Gromadzi przepisy, wytyczne i interpretacje związane z ustawą o zamówieniach publicznych.
17. Prowadzi obsługę internetową w zakresie przetargów.
18. Prowadzi inne sprawy związane z udzielaniem zamówień publicznych.
19. Gromadzenie na bieżąco informacji o źródłach finansowania zadłużeń w zakresie melioracji i budownictwa wodnego,
20. Analizowanie pod kątem potrzeb Zarządu możliwości wykorzystania środków ze wszelkich dostępnych źródeł,
21. Przygotowywanie wniosków o przydział środków kierowanych do jednostek i organizacji udzielających dotacji,
22. Rezerwowanie środków pod zadania planowane do realizacji,
23. Stała współpraca ze służbami beneficjentów, a także Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego w zakresie środków pomocowych i pochodzących z funduszy celowych,
24. Współpraca z samorządami terytorialnymi przy realizacji programu strukturalnego,
25. Przygotowywanie umów z jednostkami obsługującymi programy pomocowe i dysponentami środków,
26. Przygotowywanie umów z jednostkami obsługującymi programy pomocowe i dysponentami środków,
27. Monitoring wykorzystania przydzielonych środków.

STANOWISKO ORGANIZACJI I KADR

1. Udział i przygotowywanie protokółów z narad pracowniczych oraz kontrola realizacji ustaleń;
2. Przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora i kontrolowanie ich wykonania;
3. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Zarządu;
4. Współpraca z kierownikami działów i rejonowych oddziałów w opracowywaniu zakresów czynności i obowiązków pracowników;
5. Kontrolowanie warunków pracy oraz przestrzegania przez pracowników zasad przepisów BHP i P.Poż.;
6. Prowadzenie instruktażu ogólnego nowo przyjętych pracowników w zakresie BHP i P.poż.;
7. Prowadzenie dochodzeń powypadkowych w razie wypadku przy pracy i niezbędnej dokumentacji w tym zakresie;
8. Organizowanie wstępnych i okresowych badań lekarskich pracowników;
9. Prowadzenie ewidencji i organizacja szkoleń w zakresie BHP kadry inżynieryjno – technicznej;
10. Opracowywanie zarządzeń dotyczących zaopatrzenia pracowników w odzież ochronną i roboczą, obuwie oraz środki higieny osobistej - ich aktualizowanie;
11. Opiniowanie instrukcji BHP i P.poż.;
12. Wydawanie legitymacji ubezpieczeniowych pracowniczych i członków rodziny pracownika oraz legitymacji służbowych;
13. Sporządzanie planów urlopów wypoczynkowych, prowadzenie ich ewidencji przy współpracy z rejonowymi oddziałami oraz opracowywanie analizy ich wykorzystania;
14. Współpraca z organizacją związkową w zakresie:
- zaspokajania potrzeb socjalno – bytowych pracowników,
- organizacji wypoczynku urlopowego i dni wolnych od pracy,
- opieki socjalnej nad emerytami i rencistami;
15. Prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników i kadry kierowniczej, współpracuje z odpowiednimi instytucjami i zakładami organizującymi takie szkolenia;
16. Udział w przygotowywaniu okresowych ocen pracowniczych;
17. Przeprowadzanie kontroli w komórkach organizacyjnych Zarządu i Rejonowych Oddziałach w zakresie spraw wynikających ze stosunku pracy i związanych z przestrzeganiem obowiązków pracodawcy i pracowników;
18. Rozliczanie czasu pracy pracowników.
19. Prowadzi podręczny magazyn gospodarczy i archiwum zakładowe.
20. Zaopatruje pracowników w odzież roboczą i prowadzi kartotekę osobistego wyposażenia pracowników oraz wylicza ekwiwalent pieniężny za używanie własnej odzieży do celów służbowych.
21. Prowadzi prace związane z ochroną mienia, BHP i ochroną P.Poż. oraz zapewnia utrzymanie czystości pomieszczeń biurowych.
22. Prowadzi gospodarkę transportem samochodowym Zarządu oraz sprawuje nadzór w tym zakresie w Rejonowych Oddziałach.
23. Sprawuje merytoryczną kontrolę rachunków za usługi telefoniczne, energię elektryczną, czynsze za najem lokali i inne.

SEKRETARIAT

Obsługa sekretarska Dyrektora i Zastępcy Dyrektora ds. Technicznych

1. Obsługa i segregowanie wpływających dokumentów;
2. Prowadzenie spraw kancelaryjnych związanych z obiegiem korespondencji w oparciu o Instrukcję Kancelaryjną i inne obowiązujące przepisy;
3. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
4. Kierowanie interesantów zgłaszających się do Zarządu do odpowiednich merytorycznie komórek organizacyjnych;
5. Wydawanie delegacji i ich ewidencja;
6. Obsługa interesantów zgłaszających się do Dyrektora lub Zastępcy Dyrektora ds. Technicznych;
7. Współdziałanie przy opracowywaniu i realizacji harmonogramu zajęć Dyrektora;
8. Inne czynności zlecane przez Dyrektora;
9. Prowadzi gospodarkę materiałową Zarządu w tym zaopatruje komórki organizacyjne w środki trwałe, materiały biurowe i kancelaryjne, gospodarcze, bhp, urządzenia, sprzęt techniczny i meble;
10. Planuje środki na zakup artykułów biurowych i gospodarczych w uzgodnieniu z działami, dokonuje ich zakupu;
11. Zamawia w uzgodnieniu z innymi działami:
- dzienniki urzędowe, poradniki i prasę fachową,
- pieczęcie urzędowe i prowadzi ich wykaz,
12. Prowadzi kartotekę inwentarzową wszystkich środków trwałych i pozostałych środków w użytkowaniu.

RADCA PRAWNY

Obsługa prawna na zasadzie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. Nr 19 poz. 145 z późniejszymi zmianami).
Artykuł przeczytano: 6333 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Michalczyk, 10 grudnia 2003, 12:46
Zmienił(a): Karolina Michalczyk, 3 kwietnia 2006, 16:32
Zatwierdził(a): Paweł Krajewski, 4 kwietnia 2006, 09:27
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 14 września 2015
Wersja archiwalna z 27 maja 2013
Wersja archiwalna z 4 stycznia 2012
Wersja archiwalna z 3 stycznia 2012
Wersja archiwalna z 24 października 2011
Wersja archiwalna z 28 lipca 2011
Wersja archiwalna z 2 marca 2011
Wersja archiwalna z 24 sierpnia 2010
Wersja archiwalna z 3 kwietnia 2006
Wersja archiwalna z 5 stycznia 2005
Wersja archiwalna z 5 stycznia 2005
Wersja archiwalna z 17 grudnia 2003
Wersja archiwalna z 10 grudnia 2003
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.