Dyrektor Departamentu
Katarzyna Kubicka
tel. 41/ 395 - 17 - 36
fax 41/ 349 - 89 - 11
e-mail: katarzyna.kubicka@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Artur Potaczała
tel. 41/ 395 - 17 - 37
fax 41/ 349 - 89 - 11
e-mail: artur.potaczala@sejmik.kielce.pl
§49. W skład Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
symbol |
1) |
Oddział Wdrażania Projektów |
EFS-I |
2) |
Oddział Oceny Projektów |
EFS-II |
3) |
Oddział Rozliczeń Finansowych i Monitorowania |
EFS-III |
4) |
Oddział Informacji i Programowania |
EFS-IV |
§ 50. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy jednego zastępcy.
§ 51. Do podstawowego zakresu działania Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego należy w szczególności:
1) współpraca z Departamentem Inwestycji i Rozwoju w zakresie opracowywania i aktualizacji programów regionalnych,
2) wdrażanie programów regionalnych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
3) koordynacja działań IP WUP dotyczących powierzonych zadań będących w zakresie kompetencji Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
4) współpraca z Departamentem Inwestycji i Rozwoju w zakresie opracowywania i aktualizacji Szczegółowego Opisu Priorytetów wraz z załącznikami w zakresie Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
5) opracowywanie regulaminów konkursów dla Działań w Priorytetach 7, 8 i 9 FEŚ 2021-2027,
6) opracowywanie Planów Działań w obszarze zdrowia w ramach EFS+ i ich konsultacja z Departamentem Ochrony Zdrowia i Departamentem Inwestycji i Rozwoju,
7) organizacja szkoleń i innych działań informacyjno-promocyjnych skierowanych do potencjalnych wnioskodawców i beneficjentów programów regionalnych,
8) współpraca z departamentami oraz innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu przy prowadzeniu działań informacyjno-promocyjnych programów regionalnych,
9) ogłaszanie naborów wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetów 7, 8 i 9 programu regionalnego FEŚ 2021-2027, przyjmowanie wniosków o dofinansowanie, ocena formalno-merytoryczna wniosków, przygotowywanie list ocenionych projektów,
10) przygotowywanie umów, porozumień, decyzji o dofinansowanie realizacji projektów wraz z aneksami,
11) obsługa realizowanych projektów,
12) kontrola pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wniosków o płatność składanych przez beneficjentów,
13) opracowywanie prognoz, planów i sprawozdań finansowych w odniesieniu do wdrażanych priorytetów w ramach programów regionalnych,
14) obsługa finansowa projektów realizowanych w ramach wdrażanych priorytetów programów regionalnych, w tym zabezpieczanie środków finansowych, przygotowywanie dyspozycji do dokonania płatności i zleceń płatności,
15) sporządzanie i weryfikowanie deklaracji wydatków w ramach wdrażanych Priorytetów RPOWŚ 2014-2020 i współpraca z IP WUP w tym zakresie,
16) sporządzanie i weryfikowanie deklaracji wydatków w ramach wdrażanych Priorytetów FEŚ 2021-2027,
17) wydawanie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie o finansach publicznych,
18) odzyskiwanie od beneficjentów należnych kwot, w tym środków niewykorzystanych, odsetek, nieprawidłowości,
19) prowadzenie „rejestru obciążeń na projektach”,
20) przygotowywanie prognoz dotyczących celów certyfikacji wydatków,
21) bieżący monitoring realizacji projektów oraz przygotowanie informacji, zbiorczych danych i sprawozdań dotyczących realizacji poszczególnych działań i priorytetów w ramach programów regionalnych, w tym weryfikacja informacji, zbiorczych danych i sprawozdań IP WUP i przekazywanie ich do Departamentu Inwestycji i Rozwoju,
22) realizacja zadań związanych z procesem zamykania programów regionalnych w zakresie zadań realizowanych w departamencie.
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 13:56 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 30 marca 2023, 14:54 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 30 marca 2023, 14:54 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.