Dyrektor Departamentu:
Anna Grzela
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: anna.grzela@sejmik.kielce.pl
Z-ca Dyrektora Departamentu:
Zbigniew Michnicki
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: zbigniew.michnicki@sejmik.kielce.pl
Z-ca Dyrektora Departamentu:
Jacek Wojciechowski
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: jacek.wojciechowski@sejmik.kielce.pl
§ 46. W skład Departamentu Transportu, Komunikacji i Infrastruktury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1) |
Oddział Dróg |
TK - I |
2) |
Oddział Organizacji, Nadzoru i Planowania |
TK - II |
3) |
Oddział Transportu |
TK - III |
4) |
Oddział ds. Lotniska |
TK - IV |
§ 47. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy jednego zastępcy.
§ 48. Do zakresu zadań Departamentu Transportu, Komunikacji i Infrastruktury należy w szczególności:
1) nadzór i kontrola nad działalnością Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w zakresie zadań statutowych,
2) prowadzenie nadzoru właścicielskiego oraz obsługa wykonywania praw z akcji Samorządu Województwa w spółce prawa handlowego „POLREGIO” S.A. i współpraca w tym zakresie z Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego,
3) obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie,
4) współpraca z zarządem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w zakresie realizacji inwestycji kolejowych,
5) przygotowywanie opinii do wniosków składanych w ramach postępowania poprzedzającego rozpoczęcie robót budowlanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
6) realizacja zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach, wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym w szczególności przygotowywanie projektów decyzji Marszałka w sprawie wykorzystania dróg wojewódzkich w sposób szczególny oraz zatwierdzeń i opinii do projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,
7) realizacja zadań związanych z drogami publicznymi, wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym w szczególności:
a) przygotowywanie projektów uchwał Sejmiku Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg krajowych i wojewódzkich oraz w sprawie ustalenia przebiegu dróg wojewódzkich;
b) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg powiatowych, nadawaniem numerów drogom powiatowym i gminnym, ustaleniem przebiegu dróg krajowych,
8) realizacja zadań związanych z wykonywaniemustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, w tym m.in.: prowadzenie i dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów prowadzących kursy dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, powoływanie komisji przeprowadzającej egzaminy kończące kursy, prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń ADR,
9) analiza wniosków i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego – przewozów regularnych i regularnych specjalnych,
10) realizacja zadań związanych z planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym,
11) opracowanie i aktualizacja programu infrastruktury dla Województwa Świętokrzyskiego,
12) współpraca z operatorami świadczącymi usługi drogowego i kolejowego przewozu osób na podstawie zawartych umów,
13) realizacja zadań związanych z użyczeniem/dzierżawą pojazdów kolejowych, w tym również planowanie i realizacja inwestycji związanych z zakupem taboru,
14) przygotowywanie treści i zakresu oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa dotyczących porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego sąsiednim województwom,
15) przygotowywanie umów określających zasady i zakres przekazywania dopłat do biletów ulgowych, zawieranych pomiędzy Samorządem Województwa a przewoźnikami i jednostkami samorządu terytorialnego oraz bieżąca kontrola ich realizacji,
16) kontrola przedsiębiorców wykonujących regularne oraz regularne specjalne przewozy osób w krajowym transporcie drogowym,
17) egzekucja należności pieniężnych z tytułu nałożonych kar administracyjnych w zakresie działania TK,
18) realizacja zadań związanych z rejestrem przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, w tym bieżące prowadzenie rejestru, wydawanie zaświadczeń w tym obszarze oraz decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności,
19) realizacja zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami, w tym w szczególności:
a) bieżące prowadzenie ewidencji egzaminatorów i sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych na prawo jazdy;
b) kontrola wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego;
c) unieważnianie egzaminów państwowych;
d) rozpatrywanie skarg na egzaminy,
20) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne, w tym: opiniowanie wniosków w sprawie udzielania, cofania koncesji w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji oraz obrotu paliwami i energią, opiniowania planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz współpraca z Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego oraz Departamentem Rolnictwa, Klimatu i Środowiska w tym zakresie,
21) przygotowywanie opinii do wniosków o ustalenie linii kolejowej w trybie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w odniesieniu do:
a) ochrony samorządowych obiektów infrastruktury;
b) drogi publicznej kategorii wojewódzkiej, która krzyżuje się z linią kolejową,
22) współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
23) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu, do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu.
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:00 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 16 maja 2024, 13:46 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 16 maja 2024, 13:46 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.