WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Transportu, Komunikacji i Infrastruktury

Departament Transportu, Komunikacji i Infrastruktury

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

Dyrektor Departamentu:

Anna Grzela

tel. 41/ 395-11-99

e-mail: anna.grzela@sejmik.kielce.pl

 

Z-ca Dyrektora Departamentu:

Zbigniew Michnicki

tel. 41/ 395-11-99

e-mail: zbigniew.michnicki@sejmik.kielce.pl

 

Z-ca Dyrektora Departamentu:

Jacek Wojciechowski

tel. 41/ 395-11-99

e-mail: jacek.wojciechowski@sejmik.kielce.pl

 

 

§ 46. W skład Departamentu Transportu, Komunikacji i Infrastruktury wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

 

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol

1)

Oddział Dróg

TK - I

2)

Oddział Organizacji, Nadzoru i Planowania

TK - II

3)

Oddział Transportu

TK - III

4)

Oddział ds. Lotniska

TK - IV

 

 

 

 

§   47.  Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy jednego zastępcy.

§ 48. Do zakresu zadań Departamentu Transportu, Komunikacji i Infrastruktury należy w szczególności:

1) nadzór i kontrola nad działalnością Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w zakresie zadań statutowych,

2) prowadzenie nadzoru właścicielskiego oraz obsługa wykonywania praw z akcji Samorządu Województwa w spółce prawa handlowego „POLREGIO” S.A. i współpraca w tym zakresie z Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego,

3) obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie,

4) współpraca z zarządem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w zakresie realizacji inwestycji kolejowych,

5) przygotowywanie opinii do wniosków składanych w ramach postępowania poprzedzającego rozpoczęcie robót budowlanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,

6) realizacja zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach, wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym w szczególności przygotowywanie projektów decyzji Marszałka w sprawie wykorzystania dróg wojewódzkich w sposób szczególny oraz zatwierdzeń i opinii do projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,

7) realizacja zadań związanych z drogami publicznymi, wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym w szczególności:

a) przygotowywanie projektów uchwał Sejmiku Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg krajowych i wojewódzkich oraz w sprawie ustalenia przebiegu dróg wojewódzkich;

b) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg powiatowych, nadawaniem numerów drogom powiatowym i gminnym, ustaleniem przebiegu dróg krajowych,

8) realizacja zadań związanych z wykonywaniemustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, w tym m.in.: prowadzenie i dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów prowadzących kursy dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, powoływanie komisji przeprowadzającej egzaminy kończące kursy, prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń ADR,

9) analiza wniosków i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego – przewozów regularnych i regularnych specjalnych,

10) realizacja zadań związanych z planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym,

11) opracowanie i aktualizacja programu infrastruktury dla Województwa Świętokrzyskiego,

12) współpraca z operatorami świadczącymi usługi drogowego i kolejowego przewozu osób na podstawie zawartych umów,

13) realizacja zadań związanych z użyczeniem/dzierżawą pojazdów kolejowych, w tym również planowanie i realizacja inwestycji związanych z zakupem taboru,

14) przygotowywanie treści i zakresu oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa dotyczących porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego sąsiednim województwom,

15) przygotowywanie umów określających zasady i zakres przekazywania dopłat do biletów ulgowych, zawieranych pomiędzy Samorządem Województwa a przewoźnikami i jednostkami samorządu terytorialnego oraz bieżąca kontrola ich realizacji,

16) kontrola przedsiębiorców wykonujących regularne oraz regularne specjalne przewozy osób w krajowym transporcie drogowym,

17) egzekucja należności pieniężnych z tytułu nałożonych kar administracyjnych w zakresie działania TK,

18) realizacja zadań związanych z rejestrem przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, w tym bieżące prowadzenie rejestru, wydawanie zaświadczeń w tym obszarze oraz decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności,

19) realizacja zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami, w tym w szczególności:

a) bieżące prowadzenie ewidencji egzaminatorów i sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych na prawo jazdy;

b) kontrola wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego;

c) unieważnianie egzaminów państwowych;

d) rozpatrywanie skarg na egzaminy,

20) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne, w tym: opiniowanie wniosków w sprawie udzielania, cofania koncesji w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji oraz obrotu paliwami i energią, opiniowania planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz współpraca z Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego oraz Departamentem Rolnictwa, Klimatu i Środowiska w tym zakresie,

21) przygotowywanie opinii do wniosków o ustalenie linii kolejowej w trybie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w odniesieniu do:

a) ochrony samorządowych obiektów infrastruktury;

b) drogi publicznej kategorii wojewódzkiej, która krzyżuje się z linią kolejową,

22) współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,

23) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu, do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu.

Artykuł przeczytano: 11030 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:00
Zmienił(a): Ewa Turas, 16 maja 2024, 13:46
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 16 maja 2024, 13:46
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 19 września 2024
Wersja archiwalna z 10 czerwca 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 29 września 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 15 lutego 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 23 grudnia 2022
Wersja archiwalna z 12 października 2022
Wersja archiwalna z 21 marca 2022
Wersja archiwalna z 21 grudnia 2021
Wersja archiwalna z 22 listopada 2021
Wersja archiwalna z 22 listopada 2021
Wersja archiwalna z 4 października 2021
Wersja archiwalna z 9 września 2021
Wersja archiwalna z 2 lipca 2021
Wersja archiwalna z 30 marca 2021
Wersja archiwalna z 1 października 2020
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 4 marca 2020
Wersja archiwalna z 3 lutego 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 29 sierpnia 2019
Wersja archiwalna z 9 lipca 2019
Wersja archiwalna z 26 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.