WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Infrastruktury, Transportu i Komunikacji

Departament Infrastruktury, Transportu i Komunikacji

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

Dyrektor Departamentu:

Anna Grzela

tel. 41/ 248 18 00 wew. 200

e-mail: anna.grzela@sejmik.kielce.pl

 

Z-ca Dyrektora Departamentu:

Wrona Jerzy

tel. 41/ 248 18 00 wew. 200

e-mail: jerzy.wrona@sejmik.kielce.pl

 

§ 45. W skład Departamentu Transportu i Komunikacji wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

symbol

1)

Oddział Dróg

TK-I

2)

Oddział Planowania, Nadzoru i Energetyki

TK-II

3)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Finansowo-Organizacyjnych

TK-III

4)

Oddział Transportu Drogowego

TK-IV

5)

Oddział Kontroli Przewozów

TK-V

6)

Oddział Przewozów Kolejowych

TK-VI

 

§  44. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy dwóch zastępców.

§  45. Do zakresu zadań Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji należy w szczególności:

1) nadzór i kontrola nad działalnością Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w zakresie zadań statutowych,

2) prowadzenie nadzoru właścicielskiego oraz obsługa wykonywania praw z udziałów Samorządu Województwa w spółce prawa handlowego „Przewozy Regionalne" sp. z o.o. i współpraca w tym zakresie z Departamentem Kontroli i Certyfikacji RPO,

3)  obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie,

4)  współpraca z zarządem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w zakresie realizacji inwestycji kolejowych,

5)  realizacja zadań wynikających z ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych w ramach postępowania poprzedzającego rozpoczęcie robót budowlanych w zakresie analizy wniosków oraz przygotowania projektów opinii Zarządu Województwa w postaci uchwał,

6)  realizacja zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach, wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym w szczególności przygotowywanie projektów decyzji Marszałka w sprawie wykorzystania dróg wojewódzkich w sposób szczególny oraz zatwierdzeń i opinii do projektów · stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,

7) realizacja zadań związanych z drogami publicznymi, wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym w szczególności:

a)            przygotowywanie projektów uchwał Sejmiku Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg krajowych i wojewódzkich oraz w sprawie ustalenia przebiegu dróg wojewódzkich;

b)           przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Województwa w sprawach związanych z kategoryzacją dróg powiatowych, nadawaniem numerów drogom powiatowym i gminnym, ustaleniem przebiegu dróg krajowych,

8)  realizacja zadań związanych z wykonywaniem ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, w tym m.in.: prowadzenie i dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów prowadzących kursy dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, powoływanie komisji przeprowadzającej egzaminy kończące kursy, prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń ADR,

9)  analiza wniosków i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego - przewozów regularnych i regularnych specjalnych,

10) realizacja zadań związanych z planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym,

11) opracowanie i aktualizacja programu infrastruktury dla województwa świętokrzyskiego,

12) współpraca z operatorami świadczącymi usługi drogowego i kolejowego przewozu osób na podstawie zawartych umów,

13) realizacja zadań związanych z użyczeniem/dzierżawą pojazdów kolejowych, w tym również planowanie i realizacja inwestycji związanych z zakupem taboru,

14)  przygotowywanie treści i zakresu oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa dotyczących porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego sąsiednim województwom,

15) przygotowywanie umów określających zasady i zakres przekazywania dopłat do biletów ulgowych, zawieranych pomiędzy Samorządem Województwa a przewoźnikami i jednostkami samorządu terytorialnego oraz bieżąca kontrola ich realizacji,

16)  kontrola przedsiębiorców wykonujących regularne oraz regularne specjalne przewozy osób w krajowym transporcie drogowym,

17)  egzekucja należności pieniężnych z tytułu nałożonych kar administracyjnych w zakresie działania TK,

18) realizacja zadań związanych z rejestrem przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, w tym bieżące prowadzenie rejestru, wydawanie zaświadczeń w tym obszarze oraz decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności,

19) realizacja zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami, w tym w szczególności:

a)            bieżące prowadzenie ewidencji egzaminatorów i sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem egzaminów państwowych na prawo jazdy,

b)           kontrola wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego,

c)            unieważnianie egzaminów państwowych,

d)           rozpatrywanie skarg na egzaminy,

20) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne, w tym: opiniowanie wniosków w sprawie udzielania, cofania koncesji w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji oraz obrotu paliwami i energią oraz opiniowania planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.

 

 

Wykaz wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych i innych jednostek organizacyjnych Województwa, w odniesieniu do których nadzór, w imieniu Zarządu Województwa, sprawują dyrektorzy departamentów lub równorzędnych komórek organizacyjnych

Dyrektor Departamentu Transportu i Komunikacji:

  1. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Kielcach,
  2. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach.

 

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anita Zalewa-Brola 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-93
fax: 41/ 344-52-65
adres e-mail: anita.zalewa-brola@sejmik.kielce.pl

 

Artykuł przeczytano: 10816 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:00
Zmienił(a): Karolina Leder, 2 stycznia 2020, 09:09
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 2 stycznia 2020, 09:09
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 19 września 2024
Wersja archiwalna z 10 czerwca 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 29 września 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 15 lutego 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 23 grudnia 2022
Wersja archiwalna z 12 października 2022
Wersja archiwalna z 21 marca 2022
Wersja archiwalna z 21 grudnia 2021
Wersja archiwalna z 22 listopada 2021
Wersja archiwalna z 22 listopada 2021
Wersja archiwalna z 4 października 2021
Wersja archiwalna z 9 września 2021
Wersja archiwalna z 2 lipca 2021
Wersja archiwalna z 30 marca 2021
Wersja archiwalna z 1 października 2020
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 4 marca 2020
Wersja archiwalna z 3 lutego 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 29 sierpnia 2019
Wersja archiwalna z 9 lipca 2019
Wersja archiwalna z 26 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.