Dyrektor Departamentu:
Anna Grzela
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: anna.grzela@sejmik.kielce.pl
Z-ca Dyrektora Departamentu:
Zbigniew Michnicki
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: zbigniew.michnicki@sejmik.kielce.pl
Z-ca Dyrektora Departamentu:
Jacek Wojciechowski
tel. 41/ 395-11-99
e-mail: jacek.wojciechowski@sejmik.kielce.pl
§ 43. W skład Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol
|
1) |
Oddział Dróg |
TK-I |
2) |
Oddział Nadzoru, Planowania i Infrastruktury |
TK-II |
3) |
Oddział Organizacyjny i Energetyki |
TK-III |
4) |
Oddział Transportu Drogowego |
TK-IV |
5) |
Oddział Kontroli Przewozów |
TK-V |
6) |
Oddział Przewozów Kolejowych |
TK-VI |
7) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. bezpieczeństwa i inżynierii ruchu drogowego |
TK-VII |
§ 44. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy dwóch zastępców.
§ 45. Do zakresu zadań Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji należy w szczególności:
1) nadzór i kontrola nad działalnością Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w zakresie zadań statutowych,
2) prowadzenie nadzoru właścicielskiego oraz obsługa wykonywania praw z akcji Samorządu Województwa w spółce prawa handlowego „POLREGIO” S.A. i współpraca w tym zakresie z Departamentem Kontroli i Certyfikacji RPO,
3) obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie,
4) współpraca z zarządem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w zakresie realizacji inwestycji kolejowych,
5) przygotowywanie opinii do wniosków składanych w ramach postępowania poprzedzającego rozpoczęcie robót budowlanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
6) realizacja zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach, wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym, w tym w szczególności przygotowywanie projektów decyzji Marszałka w sprawie wykorzystania dróg wojewódzkich w sposób szczególny oraz zatwierdzeń i opinii do projektów stałej i czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich,
7) realizacja zadań związanych z drogami publicznymi, wynikających z ustawy o drogach publicznych, w tym w szczególności:
8) realizacja zadań związanych z wykonywaniem ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, w tym m.in.: prowadzenie i dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów prowadzących kursy dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, powoływanie komisji przeprowadzającej egzaminy kończące kursy, prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń ADR,
9) 9) analiza wniosków i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie udzielenia, odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany lub wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego – przewozów regularnych i regularnych specjalnych,
10) realizacja zadań związanych z planowaniem, organizowaniem i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym,
11) opracowanie i aktualizacja programu infrastruktury dla Województwa Świętokrzyskiego,
12) współpraca z operatorami świadczącymi usługi drogowego i kolejowego przewozu osób na podstawie zawartych umów,
13) realizacja zadań związanych z użyczeniem/dzierżawą pojazdów kolejowych, w tym również planowanie i realizacja inwestycji związanych z zakupem taboru,
14) przygotowywanie treści i zakresu oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa dotyczących porozumień w sprawie powierzenia prowadzenia zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego sąsiednim województwom,
15) przygotowywanie umów określających zasady i zakres przekazywania dopłat do biletów ulgowych, zawieranych pomiędzy Samorządem Województwa a przewoźnikami i jednostkami samorządu terytorialnego oraz bieżąca kontrola ich realizacji,
16) kontrola przedsiębiorców wykonujących regularne oraz regularne specjalne przewozy osób w krajowym transporcie drogowym,
17) egzekucja należności pieniężnych z tytułu nałożonych kar administracyjnych w zakresie działania TK,
18) realizacja zadań związanych z rejestrem przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, w tym bieżące prowadzenie rejestru, wydawanie zaświadczeń w tym obszarze oraz decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności,
19) realizacja zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami, w tym w szczególności:
20) realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo energetyczne, w tym: opiniowanie wniosków w sprawie udzielania, cofania koncesji w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji oraz obrotu paliwami i energią, opiniowania planów zaopatrzenia gmin w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz współpraca z Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego oraz Departamentem Środowiska i Gospodarki Odpadami w tym zakresie,
21) przygotowywanie opinii do wniosków o ustalenie linii kolejowej w trybie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w odniesieniu do:
22) współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
23) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu, do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu.
Wykaz wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych i innych jednostek organizacyjnych Województwa, w odniesieniu do których nadzór, w imieniu Zarządu Województwa, sprawują dyrektorzy departamentów lub równorzędnych komórek organizacyjnych
Dyrektor Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji:
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:00 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 14 marca 2023, 09:53 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 14 marca 2023, 09:53 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.