WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Biuro Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych

Biuro Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

 

Kierownik Biura

Grzegorz Niechciał

Tel. 41/ 342-15-65
Tel. 41/ 342-14-87
Fax  41/ 342-10-28
e-mail: grzegorz.niechcial@sejmik.kielce.pl

 

 

 

§  100.

1. Skład Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych wchodzą następujące komórki organizacyjne:

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

symbol

1)

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

BSO-I

2)

Kancelaria Materiałów Niejawnych

BSO-II

3)

Jednoosobowe Stanowisko ds. Obronnych

BSO-III

4)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Bezpieczeństwa Publicznego

BSO - IV

5)

Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego

BSO-V

6)

Inspektor Ochrony Danych

BSO-VI

 

2. Biurem Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych kieruje kierownik.

3. Kierownik Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych  pełni jednocześnie obowiązki Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Pełnomocnik
w zakresie realizacji swoich zadań współpracuje z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa. O przebiegu tej współpracy na bieżąco informuje Marszałka Województwa.

4. W strukturze Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, bezpośrednio podlegający Marszałkowi Województwa. Pełni on również funkcję Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego systemu TI – Bezpiecznego Stanowiska Komputerowego, w zakresie której podlega Pełnomocnikowi ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

5. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Kancelaria Materiałów Niejawnych oraz Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego stanowią Pion Ochrony w świetle  art. 15 ust. 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych.

 

§   101. Do zakresu zadań Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji
Niejawnych w szczególności należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,

2) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,

3) kontrola ochrony informacji niejawnych w Urzędzie oraz przestrzegania przepisów ochronie tych informacji,

4) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych oraz instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w Urzędzie i nadzorowanie jego realizacji,

5) szkolenie pracowników Urzędu Marszałkowskiego  w zakresie ochrony informacji niejawnych,

6) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających oraz postępowań  kontrolnych  wobec pracowników Urzędu,  których obowiązki wymagają dostępu do informacji niejawnych,

7) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę
w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,

8) przekazywanie  ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,

9) opracowanie „szczegółowych wymagań bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych (SWB)”, w których mają być wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,

10) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia ochrony fizycznej, elektromagnetycznej systemu w ramach BSK,

11) kontrolowanie dostępu do BSK przez określenie warunków i sposobu przydzielania uprawnień ich użytkownikom,

12) bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania systemu lub sieci teleinformatycznej z SWB,

13) Inspektor Ochrony Danych pomaga administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu dane we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych. W szczególności jego obowiązkiem  jest:

a) informowanie i doradzanie administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu, jak również ich pracownikom, w zakresie ich obowiązków wynikających z przepisów prawa o ochronie danych,

b) monitorowanie zgodności organizacji z wszystkimi przepisami prawa dotyczącego ochrony danych, w tym audyty, działania podnoszące świadomość, a także szkolenia dla personelu zajmującego się przetwarzaniem danych,

c) udzielanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,

d) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób fizycznych składających wnioski
i żądania dotyczące przetwarzania ich danych osobowych i wykonywania ich praw,

e) współpraca z organami ochrony danych i pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organów ochrony danych w kwestiach związanych z przetwarzaniem.

14) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,

15) ustalenie zasad wytwarzania, przetwarzania, przechowywania, przekazywania i przewożenia dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą „poufne” lub stanowiących tajemnicę o wyższej klauzuli w Urzędzie,

16) opracowanie i wdrażanie kompleksowej dokumentacji planistyczno-obronnej na czas pokoju, zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

17) określenie, w ramach planowania operacyjnego – zadań do realizacji przez departamenty
i komórki równorzędne Urzędu i podległe im jednostki organizacyjne w zakresie obronności na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny oraz nadzór nad ich realizacją,

18) organizowanie szkoleń oraz sporządzanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie spraw obronnych wynikające z ustaw,

19) wykonywanie zadań bezpieczeństwa publicznego w ramach właściwości przewidzianych do realizacji przez samorząd województwa,

20) wykonywanie zadań zarządzania kryzysowego, w tym planowania cywilnego, w ramach właściwości przewidzianych do realizacji przez zarząd województwa, wynikających z jego kompetencji,

21) realizacja zadań obrony cywilnej.

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anita Zalewa-Brola 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-93
fax: 41/ 344-52-65
adres e-mail: anita.zalewa-brola@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 4091 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:16
Zmienił(a): Karolina Leder, 28 czerwca 2019, 08:32
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 28 czerwca 2019, 08:32
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 2 lipca 2021
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 29 sierpnia 2019
Wersja archiwalna z 16 lipca 2019
Wersja archiwalna z 28 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.