WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Biuro Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych

Biuro Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

 §  100. 1. Biuro Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych stanowi Pion Ochrony Urzędu, w jego skład wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1)

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

symbol

BSO -I

2)

Kancelaria Materiałów Niejawnych

symbol

BSO -II

3)

Jednoosobowe Stanowisko ds. Obronnych

symbol

BSO -III

4)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Bezpieczeństwa Publicznego

symbol

BSO -IV

5)

Administrator Bezpieczeństwa Informacji.

Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego

symbol

BSO -V

 

 

2. Biurem Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych kieruje kierownik.

3. Kierownik Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych pełni jednocześnie obowiązki Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Pełnomocnik w zakresie realizacji swoich zadań współpracuje z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa. O przebiegu tej współpracy na bieżąco informuje Marszałka Województwa.

4. W strukturze Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych funkcjonuje Administrator Bezpieczeństwa Informacji, bezpośrednio podlegający Marszałkowi Województwa. Pełni on również funkcję Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego systemu TI – Bezpiecznego Stanowiska Komputerowego, w zakresie której podlega Pełnomocnikowi ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

§   101. Do zakresu zadań Biura Spraw Obronnych, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych w szczególności należy:

1)  zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,

2)  zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,

3)  kontrola ochrony informacji niejawnych w Urzędzie oraz przestrzegania przepisów ochronie tych informacji,

4) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych oraz instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w Urzędzie
i nadzorowanie jego realizacji,

5) szkolenie pracowników Urzędu Marszałkowskiego i wojewódzkich samorządowych  jednostek organizacyjnych  w zakresie ochrony informacji niejawnych,

6) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnego  wobec pracowników Urzędu oraz kierowników i pracowników wojewódzkich samorządowych  jednostek organizacyjnych, których obowiązki wymagają dostępu do informacji niejawnych,

7) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,

8) przekazywanie  ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa,

9) opracowanie „szczegółowych wymagań bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych (SWB)”, w których mają być wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,

10) podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia ochrony fizycznej, elektromagnetycznej systemu w ramach BSK,

11) kontrolowanie dostępu do BSK przez określenie warunków i sposobu przydzielania uprawnień ich użytkownikom,

12) bieżąca kontrola zgodności funkcjonowania systemu lub sieci teleinformatycznej z SWB,

13) zgłaszanie zbiorów danych osobowych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych,

14) zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym oraz organizacja szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych dla pracowników Urzędu,

15) właściwe rejestrowanie, przechowywanie i wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne, 

16) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,

17) ustalenie zasad wytwarzania, przetwarzania, przechowywania, przekazywania i przewożenia dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą „poufne” lub stanowiących tajemnicę o wyższej klauzuli w Urzędzie,

18) opracowanie i wdrażanie kompleksowej dokumentacji planistyczno-obronnej na czas pokoju, zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

19) określenie, w ramach planowania operacyjnego – zadań do realizacji przez departamenty
i komórki równorzędne Urzędu i podległe im jednostki organizacyjne w zakresie obronności na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny oraz nadzór nad ich realizacją,

20) organizowanie szkoleń oraz sporządzanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie spraw obronnych wynikające z ustaw,

21) wykonywanie zadań bezpieczeństwa publicznego w ramach właściwości przewidzianych do realizacji przez samorząd województwa,

22) wykonywanie zadań zarządzania kryzysowego, w tym planowania cywilnego, w ramach właściwości przewidzianych do realizacji przez zarząd województwa, wynikających z jego kompetencji,

23) realizacja zadań obrony cywilnej.

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anita Zalewa-Brola 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-93
fax: 41/ 344-52-65
adres e-mail: anita.zalewa-brola@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 3555 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:16
Zmienił(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:16
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:16
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 2 lipca 2021
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 29 sierpnia 2019
Wersja archiwalna z 16 lipca 2019
Wersja archiwalna z 28 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.