WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:

Pomoc COVID 2021

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

Pomoc finansowa dla przewoźników/operatorów wykonujących regularne przewozy autobusowe osób za miesiące obowiązywania ograniczeń w przemieszczaniu się środkami publicznego transportu zbiorowego w ramach programu pomocowego SA.62603 – COVID-19 Support to bus operators

Podstawa prawna:

Art. 15 zzzzl⁵ ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz 1842 z późn. zm.) oraz decyzja Komisji Europejskiej Program Pomocowy SA.62603 – COVID-19 Support to bus operators.

W celu przeciwdziałania skutkom COVID-19 przewoźnicy wykonujący przewozy autobusowe oraz operatorzy przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, z wyłączeniem komunikacji miejskiej, otrzymują wsparcie finansowe za miesiące obowiązywania ograniczeń w przemieszczaniu się środkami publicznego transportu zbiorowego w zakresie liczby zajętych miejsc siedzących albo miejsc siedzących i stojących w stosunku do dokumentacji technicznej lub techniczno-ruchowej pojazdu, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2021 r.

Wysokość wsparcia, o którym mowa w ust. 1, ustala się dla każdego z beneficjentów przez porównanie poniesionych kosztów i osiągniętych przychodów w przeliczeniu na pracę eksploatacyjną zrealizowaną za każdy miesiąc roku 2019 w stosunku do poniesionych kosztów i osiągniętych przychodów w przeliczeniu na pracę eksploatacyjną zrealizowaną za ten sam miesiąc roku 2021.

Warunki otrzymania pomocy:

  • Pobieranie dopłat z budżetu państwa z tytułu stosowania ulg ustawowych w roku 2019 (rok referencyjny);
  • pogorszenie wyniku finansowego na wozokilometr w danym miesiącu w przeliczeniu roku 2021 w stosunku do roku 2019;
  • wyższa od otrzymanej w 2021 r., kwota dopłat uzyskanych przez przewoźnika/ operatora z tytułu stosowania ulg ustawowych w danym miesiącu 2019 r.;
  • niższa od kosztów i osiągniętych przychodów w danym miesiącu roku 2021, kwota otrzymanej w 2021 r. pomocy w ramach tarczy antykryzysowej, w porównaniu do odpowiadającego mu miesiąca roku 2019 w przeliczeniu na pracę eksploatacyjną;
  • złożenie do Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach wniosku na opracowanych formularzach plików MS EXCEL i WORD.

Wniosek składa się z dwóch części:

1)   Plik EXCEL składa się z 6 zakładek:

  • Wniosek
  • Praca eksploatacyjna,
  • Zestawienie kosztów,
  • Zestawienie przychodów,
  • Zestawienie pomocy COVID
  • Formularz pomocy COVID

2)      Plik WORD/PDF – oświadczenia

W załączeniu do każdego wniosku przedsiębiorca wypełnia i składa oświadczenie nr 1, 2 i 4 oraz jeżeli dotyczy oświadczenie nr 3 i 5.

Złożenie wniosku o wypłatę pomocy przez przedsiębiorcy rozpoczyna procedurę weryfikacji wniosku:

1)      Sprawdzenie wniosku pod względem formalnym i merytorycznym zgodnie z listą sprawdzającą.

2)      W przypadku wystąpienia błędów skierowanie do przewoźnika pisma z informacją o konieczności poprawy/uzupełnienia wniosku bądź załączników wraz z wyznaczeniem daty na dostarczenie poprawy.

3)      Nieusunięcie braków lub brak poprawy błędów powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

4)      Po pozytywnej ocenie wniosku i zatwierdzeniu do wypłaty wniosek jest ujmowany w zbiorczym zestawieniu do Wojewody Świętokrzyskiego w celu przekazania środków z Budżetu Państwa na ten cel.

5)      W terminie 14 od daty otrzymania środków przez Województwo przekazuje kwotę pomocy na rachunek bankowy wskazany przez przedsiębiorcę na wniosku.

Przewoźnik/ Operator może złożyć dowolną ilość wniosków w 1 miesiącu.

Wniosek wraz z załącznikami należy składać osobiście lub przesłać pocztą/kurierem na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Departament Infrastruktury, Transportu i Komunikacji

Al. IX Wieków Kielc 4, 25-516 Kielce

lub za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu.

Szczegółowych informacji udzielają:

telefon: 41/ 248-18-00 w. 209 i 210

telefax: 41/ 248-18-00 w. 201

 

 

 

UWAGA: URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO ZMIANY I AKTUALIZACJI DOKUMETÓW STANOWIĄCYCH PODSTAWĘ DO UDZIELENIA WSPARCIA. INFORMACJE W TYM ZAKRESIE BĘDĄ PUBLIKOWANE NA BIEŻĄCO

 

 

 

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Sebastian Skrzypiec

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 4
25-520 Kielce
tel.: 41/248 18 00 wew. 204

adres e-mail: sebastian.skrzypiec@sejmik.kielce.pl

 

 

Artykuł przeczytano: 2131 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 2 września 2021, 13:33
Zmienił(a): Ewa Turas, 7 września 2021, 15:27
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 7 września 2021, 15:27
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 27 grudnia 2021
Wersja archiwalna z 13 września 2021
Wersja archiwalna z 13 września 2021
Wersja archiwalna z 13 września 2021
Wersja archiwalna z 9 września 2021
Wersja archiwalna z 7 września 2021
Wersja archiwalna z 2 września 2021
Wersja archiwalna z 2 września 2021
Wersja archiwalna z 2 września 2021
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.