Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2006 r., Nr 129 poz.902 z póź.zm.),
2.Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz opłacie produktowej i opłacie depozytowej(j.t. Dz.U. z 2007r. Nr 90 poz. 607),
3.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8 poz.60 z póź. zm),
4.Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999r. Nr 101, poz.1178 z póź.zm.),
5.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z póź.zm.),
6.Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (j.t. Dz.U. z 2007 r., Nr 59 poz.404 z póź. zm.),
7.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy (Dz.U. z 2007r. Nr 61 poz. 413),
8.Rozporządzenie Komisji Europejskiej (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE z 2006r. L 379),
9.Rozporządzenie Komisji Europejskiej (WE) Nr 875/2007 z dnia 24 lipca 2007r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis dla rybołówstwa i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1860/2004 (Dz. Urz. WE z 2006r. L 193/6).
Kogo dotyczą:
Podmiotów zobowiązanych do uiszczania opłat za korzystanie ze środowiska na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz przedsiębiorców uiszczających opłatę produktową na podstawie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej.
W myśl zapisów ustawy Ordynacja podatkowa mogą ubiegać się o ulgi w postaci:
1. Umorzenia zaległości i odsetek za zwłokę (art.67a § 1 pkt 3),
2. Odroczenia terminu płatności opłaty lub rozłożenia zapłaty opłaty na raty (art.67a § 1 pkt 1),
3. Odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległej opłaty wraz z odsetkami (art.67a § 1 pkt 2).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o otrzymanie pomocy który winien zawierać następujące informacje:
- nazwa podmiotu ubiegającego się o pomoc,
- adres wnioskodawcy,
- numer Regon,
- numer NIP,
- klasa PKD,
- dokładne wskazanie rodzaju ulgi o jaką wnioskodawca się ubiega wraz z podaniem rodzaju i wysokości zobowiązania wobec którego udzielona ma być ulga,
- przedstawić propozycję terminu spłaty w przypadku ubiegania się o odroczenie terminu płatności lub harmonogramu spłaty rat w przypadku ubiegania się o rozłożenie należności na raty,
- dokładne uzasadnienie wniosku ważnym interesem podmiotu lub interesem publicznym w myśl art.67a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa,
- określenie formy prawnej i wielkości beneficjenta pomocy - nazewnictwo zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2007 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzielaniu pomocy (Dz.U. z 2007 r. Nr 71, poz.475),
- formularz ORD-H ?Oświadczenie o nieruchomościach i prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem hipoteki przymusowej?, zgodne z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie wzoru oświadczenia o nieruchomościach i prawach majątkowych, mogących być przedmiotem hipoteki przymusowej (Dz. U. Nr 165, poz. 1372 ), złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania,
2. Dokumenty potwierdzające istnienie okoliczności opisanych we wniosku ze szczególnym uwzględnieniem dokumentów potwierdzających sytuację finansową przedsiębiorcy ubiegającego się o udzielenie ulgi w opłatach (tj. sprawozdań finansowych).
3. W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w oparciu o rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis ??" należy przedłożyć zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis w ciągu trzech ostatnich lat budżetowych poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy. Zgodnie z tym rozporządzeniem dopuszczalna kwota pomocy de minimis została podniesiona do wysokości 200 tys. euro, ale nie może być udzielana przedsiębiorcy znajdującemu się w trudnej sytuacji finansowej. Rozporządzenie dotyczy również sektora transportu drogowego ??" jednak maksymalna wartość pomocy nie może w tym przypadku przekroczyć 100 tys. euro, a wsparcia nie będzie można otrzymać na zakup pojazdów, oraz przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych ??" dotychczas regulowały to oddzielne przepisy.
4. Podmioty ubiegające się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie są zobowiązane do przedstawienia wraz z wnioskiem o jej udzielenie, zgodnie z art. 37 ust. 5 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej informacji zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy (Dz.U. z 2007r. Nr 61 poz. 413)
5.Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej na wniosek strony w kwocie 10 zł (za każdą decyzję udzielającą ulgi za dany okres rozliczeniowy).
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.) obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej. Organem właściwym miejscowo w sprawach opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego jest Prezydent Miasta Kielc. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek:
Urząd Miasta Kielce
Bank Gospodarki Żywnościowej S.A.
Oddział Regionalny Kielce
11 2030 0045 1110 0000 0027 3350
Wpłata winna zawierać opis czego dotyczy, ponieważ jest to podstawa jednoznacznej identyfikacji dokonanej opłaty ze sprawą , do której została wniesiona.
Z obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej są zwolnione :
- jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli występują z wnioskiem o dokonanie czynności urzędowej
lub z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia, wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością
pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- osoby przedstawiające zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa,
- osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych
nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa ??" wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.
Komórka organizacyjna:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska .
Oddział Opłat Ekologicznych i Gospodarki Odpadami
Al. IX Wieków Kielc 3, Kielce
Godziny pracy: poniedziałek??"piątek 7:30??"15:30
Kontakt:
Budynek C2, I piętro, pokój 113 tel.(41) 342-11-27,342-11-80, fax. (041) 344-36-10
Wymienione dokumenty należy przynieść osobiście lub wysłać pocztą:
Termin załatwienia sprawy:
Wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 1 miesiąca, a w przypadku sprawy skomplikowanej sprawa jest załatwiona nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
adres redakcji strony podmiotowej BIP:
Barbara Bąk
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
telefon: 041-342-11-27
telefax: 041-344-36-10
adres poczty elektronicznej: barbara.bak@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Paweł Krajewski, 15 grudnia 2003, 15:43 |
Zmienił(a): | Kazimierz Bielny, 22 listopada 2007, 15:17 |
Zatwierdził(a): | Kazimierz Bielny, 22 listopada 2007, 15:17 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.