WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA ZAŁATWIANIE SPRAW w zakresie transportu i komunikacji Zarządzanie ruchem na drogach wojewódzkich

Zarządzanie ruchem na drogach wojewódzkich

ZARZĄDZANIE RUCHEM NA DROGACH WOJEWÓDZKICH

Marszałek Województwa Świętokrzyskiego zarządza ruchem na drogach wojewódzkich z wyłączeniem dróg przebiegających przez miasto Kielce (gdzie ruchem zarządza Prezydent Miasta).

Nadzór nad zarządzaniem ruchem sprawuje Wojewoda.

Zarządzanie ruchem na drogach obejmuje szeroki zakres działań związanych z wprowadzaniem oznakowania pionowego i poziomego, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

 

 1. Rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmiany organizacji ruchu

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 Nr 1137 z późn. zm.)

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729).

Opis:

- analiza przekazanych do zatwierdzenia projektów organizacji ruchu, zgłoszonych do tych projektów uwag i opinii,

- przeprowadzanie wizji w terenie,

- przeprowadzanie kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach wojewódzkich,

- przeprowadzanie kontroli wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu, w przypadku wprowadzania stałej organizacji ruchu.

 

 2. Zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 Nr 1137 z późn. zm.)

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729). 

Opis: Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie projektu organizacji ruchu, organ zarządzający ruchem właściwy dla danej drogi. Organizację ruchu na skrzyżowaniu dróg o różnych organach zarządzających ruchem zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi wyższej kategorii. W przypadku zamknięcia drogi dla ruchu lub wprowadzenia na drodze ograniczenia ruchu powodującego konieczność prowadzenia objazdów drogami różnej kategorii, czasową organizację ruchu zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi, na której wprowadzono ograniczenia.

Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia, co najmniej w dwóch egzemplarzach wraz z wnioskiem o jego zatwierdzenie. Do projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:

- komendanta wojewódzkiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką,

- komendanta powiatowego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową,

- komendanta miejskiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej,

- zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt,

- organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem.

Zgodnie z § 12 ww. rozporządzenia, jednostka wprowadzająca zatwierdzoną organizację ruchu, ma obowiązek zawiadomić o terminie jej wprowadzenia, co najmniej 7 dni przed dniem wprowadzenia Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach oraz Komendę Wojewódzką Policji w Kielcach.  

 

 3. Opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 Nr 1137 z późn. zm.),

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729).

 

 4. Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie wykorzystania dróg w sposób szczególny

- ustawa z dnia  20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 Nr 1137 z późn. zm.)

Opis: zawody sportowe, rajdy, wyścigi, przewóz osób kolejką turystyczną i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie. Organizator imprezy obowiązany jest wystąpić z wnioskiem do organu zarządzającego ruchem na drodze, na której występuje utrudnienie o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.  Wniosek winien zawierać:

- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy,

- rodzaj i nazwę imprezy,           

- informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,

- informacje o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,

- wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy,

- podpis organizatora lub jego przedstawiciela.

Do wniosku należy dołączyć:

- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

 - wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;

- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;

- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3;

- zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;

- pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych. 

- uzgodnienia z zarządami dróg i organami zarządzającymi ruchem.


Uwaga! Zezwoleń nie wymaga organizacja procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym, które wymagają tylko uzgodnienia z zarządcą drogi oraz w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego z Komendantem Wojewódzkim Policji.

Wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem imprezy.

Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej wydaje Marszałek Województwa po sprawdzeniu złożonych dokumentów. Jeżeli zawierają jakieś braki lub są niejasno sformułowane, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków w terminie 7 dni. Decyzję wydaje się po uprzednim uzyskaniu niezbędnych opinii i uzgodnień wymaganych na podstawie art. 65b ust.5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

Opłata skarbowa: 48 zł za zezwolenie (z opłat zwolnione są jednostki budżetowe i samorządu terytorialnego).
Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Kielce, 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000

Wniosek z załącznikami należy złożyć lub przesłać pocztą na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Infrastruktury
25-516 Kielce Al. IX Wieków Kielc 3

5. Prowadzenie spraw wynikających z zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich w zakresie bezpieczeństwa ruchu

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 Nr 1137 z późn. zm.),

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729).

W imieniu Marszałka Województwa Świętokrzyskiego procedury związane z zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich prowadzi Departament Infrastruktury (tel. 41 343 90 12, fax 41 343 90 60)

Bezpośredni kontakt:

Jolanta Traczyk, Ewa Adamczyk, Nina Gajewska- Wisowska – tel. 41 343 90 17

Z upoważnienia Zarządu Województwa Świętokrzyskiego funkcję zarządcy dróg wojewódzkich sprawuje Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach

25-602 Kielce ul. Jagiellońska 72

SZDW.Kielce@szdw.kielce.com.pl

(41) 347 04 71, (41) 347 04 80, (41) 347 04 81

fax (41) 347 04 70

 www.szdw.kielce.pl

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Jolanta Traczyk

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel. (41) 343-90-17

fax (41) 343-90-60

e-mail: jolanta.traczyk@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 12006 raz(y)
Wprowadził(a): Ziemowit Ciupa, 12 listopada 2003, 14:09
Zmienił(a): Monika Warelis, 19 kwietnia 2016, 09:39
Zatwierdził(a): Monika Warelis, 19 kwietnia 2016, 09:39
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 19 kwietnia 2016
Wersja archiwalna z 16 stycznia 2014
Wersja archiwalna z 16 stycznia 2014
Wersja archiwalna z 16 stycznia 2014
Wersja archiwalna z 24 stycznia 2007
Wersja archiwalna z 23 stycznia 2007
Wersja archiwalna z 7 lutego 2006
Wersja archiwalna z 7 lutego 2006
Wersja archiwalna z 7 lutego 2006
Wersja archiwalna z 7 lutego 2006
Wersja archiwalna z 7 lutego 2006
Wersja archiwalna z 16 lipca 2004
Wersja archiwalna z 12 listopada 2003
Wersja archiwalna z 12 listopada 2003
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.