Dyrektor Departamentu:
Bogumiła Niziołek
tel. 41/ 342-10-36
e-mail: bogumila.niziolek@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Krzysztof Ołownia
tel. 41/ 342-10-36
e-mail: krzysztof.olownia@sejmik.kielce.pl
§ 46. W skład Departamentu Ochrony Zdrowia wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
symbol |
1) |
Oddział Nadzoru i Organizacji Ochrony Zdrowia |
OZ-I |
2) |
Oddział Ekonomiki Ochrony Zdrowia |
OZ-II |
3) |
Oddział Polityki Zdrowotnej i Zdrowia Publicznego |
OZ-III |
4) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Staży i Stypendiów |
OZ-IV |
§ 47. Departamentem Ochrony Zdrowia kieruje dyrektor przy pomocy jednego zastępcy.
§ 48. Do zakresu działania Departamentu Ochrony Zdrowia należy w szczególności:
1) wykonywanie obowiązków podmiotu tworzącego dla podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami, podległych Województwu Świętokrzyskiemu, zwanych dalej podmiotami leczniczymi,
2) wykonywanie analiz bieżących oraz okresowych ocen sytuacji ekonomiczno-finansowej podległych podmiotów leczniczych,
3) prowadzenie spraw związanych z wydatkami bieżącymi i inwestycyjnymi oraz pożyczkami udzielonymi z budżetu Województwa w zakresie ochrony zdrowia,
4) prowadzenie spraw związanych z organizacją staży podyplomowych lekarzy i lekarzy dentystów,
5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendium studentom kształcącym się na kierunku lekarskim,
6) prowadzenie spraw z zakresu medycyny i psychologii transportu, w tym: prowadzenie stosownych ewidencji i rejestru oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem badań lekarskich i wydawaniem orzeczeń do kierowania pojazdem oraz przeprowadzaniem badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu,
7) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
8) inspirowanie i promowanie rozwiązań w zakresie wzrostu efektywności regionalnego systemu ochrony zdrowia,
9) analiza programów naprawczych oraz innych dokumentów dotyczących planów inwestycyjnych przekładanych przez podległe podmioty lecznicze w szczególności w zakresie ich zgodności z obowiązującymi krajowymi kierunkami rozwoju ochrony zdrowia oraz priorytetami dla regionalnej polityki zdrowotnej,
10) współpraca z podmiotami właściwymi do opracowywania i aktualizacji regionalnych map potrzeb zdrowotnych oraz regionalnych priorytetów polityki zdrowotnej,
11) udział w pracach Komitetu Sterującego ds. Koordynacji Interwencji EFSI w sektorze zdrowia oraz współpraca z departamentem właściwym do realizacji zadań Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Świętokrzyskiego w przygotowaniu materiałów wymaganych przez Komitet,
12) wdrażanie na poziomie regionalnym krajowych dokumentów strategicznych z zakresu zdrowia publicznego, opracowywanie właściwych dokumentów regionalnych wynikających z tych programów oraz monitorowanie ich efektów,
13) opracowywanie i wdrażanie oraz ocena efektów programów polityki zdrowotnej, w tym regionalnych programów polityki zdrowotnej, wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców województwa,
14) opracowywanie, monitoring i realizacja programów wojewódzkich w szczególności w obszarze: ochrony zdrowia, profilaktyki i promocji zdrowia, przeciwdziałania wykluczeniu w zakresie zdrowia, współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innych programów w obszarze polityki zdrowotnej,
15) prowadzenie działań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia na terenie województwa,
16) współpraca z organizacjami pozarządowymi związana z realizacją zadań Województwa z zakresu zdrowia publicznego,
17) współpraca z departamentami merytorycznymi w zakresie opracowania, wdrażania i aktualizacji regionalnych dokumentów strategicznych w obszarze ochrony zdrowia,
18) przeprowadzanie kontroli w podległych podmiotach leczniczych w zakresie wynikającym z ustawy o działalności leczniczej, w tym kontroli wydatkowania środków dotacji z budżetu Województwa,
19) przeprowadzanie kontroli realizacji umów zawartych z organizacjami pozarządowymi na wsparcie zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
20) profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych,
21) realizacja zadań samorządu województwa wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
22) współpraca z Wojewódzkim Ośrodkiem Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia oraz nadzór nad realizacją zadań przez WOTUW w zakresie profilaktyki oraz rozwiązywania problemów alkoholowych,
23) wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18 % alkoholu,
24) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu.
Wykaz wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych i innych jednostek organizacyjnych Województwa, w odniesieniu do których nadzór, w imieniu Zarządu Województwa, sprawują dyrektorzy departamentów lub równorzędnych komórek organizacyjnych:
Dyrektor Departamentu Zdrowia:
Osoba, która odpowiada/wytworzyła za informację:
Katarzyna Kutwin
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
telefon: 41/ 342-16-75
e-mail: katarzyna.kutwin@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:28 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 21 grudnia 2021, 11:32 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 21 grudnia 2021, 11:32 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.