- Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
-
- Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj
Zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego
1.Główny Urbanista, Główny Księgowy, Radca Prawny oraz koordynujący prace zespołu do spraw środków przedakcesyjnych (WBWP) pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od Dyrektora Biura. Pracownicy ci są w pełni odpowiedzialni za cały zakres działania podległych komórek organizacyjnych.
2. Pracownicy zatrudnieni w poszczególnych komórkach organizacyjnych pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od kierowników tych komórek.
3. Dyrektor Biura może upoważnić imiennie kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi do aprobaty i podpisu w jego imieniu spraw należących do ich zakresu czynności.
4. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 3 może być jednorazowe lub stałe i może być w każdym czasie cofnięte. Jeden egzemplarz upoważnienia lub cofnięcia takiego upoważnienia składa się do akt osobowych danego pracownika.
5. Jeżeli dyrektor Biura nie może pełnić obowiązków z powodu urlopu, choroby lub z innych przyczyn, zastępuje go Główny Urbanista lub pod jego nieobecność inna osoba upoważniona specjalnie do tego. Wówczas zakres tego zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności wypełniane przez dyrektora, w tym również na sprawy wymieniane w ust. 3 i 4, jeżeli specjalne upoważnienie lub pełnomocnictwo, o którym wcześniej mowa nie zawiera indywidualnych zastrzeżeń w tym zakresie.
6. Do zadań Zespołu Planowanie Przestrzennego Województwa podlegającego bezpośrednio Głównemu Urbaniście należą sprawy związane z:
a) opracowywaniem planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz wynikających z niego wniosków do:
· koncepcji polityki przestrzennej państwa opracowywanej przez ministerstwa i centralne organy administracji rządowej;
· studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin (ewentualnie powiatów).
b) udział w opracowywaniu projektów strategii rozwoju województwa w części dotyczącej gospodarki przestrzennej;
c) opracowywanie, przy współdziałaniu z właściwymi merytorycznie Departamentami Urzędu Marszałkowskiego oraz innymi wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi, wojewódzkich programów służących realizacji ponadlokalnych i regionalnych celów publicznych; d) uzgadnianie programów zadań rządowych opracowywanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej;
e) prowadzenie monitoringu zmian w zagospodarowaniu województwa, w tym:
· opracowywanie wniosków i informacji wynikających z analiz ww. zmian do bieżącej polityki Zarządu Województwa w dziedzinie gospodarki przestrzennej;
· zorganizowanie oraz bieżąca aktualizacja baz danych dotyczących przestrzeni województwa;
f) uczestniczenie w negocjacjach z gminami w zakresie wprowadzenia zadań samorządu Województwa do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
g) opracowywanie, na podstawie porozumienia z Wojewodą, projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w przypadkach, gdy gmina nie podejmuje uchwały o przystąpieniu do sporządzania takich planów, a są one niezbędne do realizacji ponadgminnego zadania samorządowego;
h) prowadzenie archiwum opracowań planistycznych i studialnych;
i) opracowywanie zleconych przez organy samorządowe:
· studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin;
· opracowań ekofizjograficznych;
· projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
· ocen zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analiz i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
j) wykonywaniem lub udziałem w wykonaniu innych opracowań w zakresie ładu przestrzennego.
7. Do zadań Terenowych Zespołów Planowania podległych Głównemu Urbaniście należą sprawy związane z:
· opracowywaniem studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
· wykonywanie opracowań ekofizjograficznych;
· opracowywanie opinii urbanistycznych;
· opracowywanie ustaleń strategii rozwoju województwa, zawartych w planie zagospodarowanie przestrzennego województwa dla potrzeb studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowanie przestrzennego gmin;
· udział w opracowywaniu planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz jego aktualizacji w zakresie nadzorowanym przez generalnego projektanta;
· ocenie zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analizy i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
· udział w opracowywaniu projektów strategii rozwoju gmin, powiatów i województwa;
· wykonywanie innych opracowań w zakresie zagospodarowania przestrzennego w ramach zadań ŚBRR.
8. Do zadań Działu Księgowo-Administracyjnego podległego bezpośrednio Głównemu Księgowemu należą sprawy związane z:
· prowadzeniem spraw osobowych, socjalnych, wojskowych, przeciwpożarowych oraz związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników;
· opracowywaniem zasad wynagradzania i regulaminów, planowaniem zatrudnienia;
· kontrola dyscypliny pracy;
· zaopatrzeniem w sprzęt i materiały biurowe;
· prowadzeniem spraw związanych z eksploatacją pojazdów samochodowych;
· administrowaniem lokalami biurowymi;
· prowadzeniem spraw związanych z naprawą i konserwacją sprzętu i pomieszczeń;
· zabezpieczeniem mienia przed zniszczeniem, kradzieżą, pożarem;
· zabezpieczeniem czystości i porządku w Biurze; · opracowywaniem zarządzeń i pism związanych z działalnością Biura;
· prowadzeniem ogólnej ewidencji zarządzeń, pism, skarg i wniosków;
· prowadzeniem sprawozdawczości statystycznej w zakresie spraw związanych z działalnością Biura; · prowadzeniem obsługi kancelaryjnej Biura;
· zaznajamianiem pracowników z przepisami i zasadami BHP;
· przeszkalaniem pracowników przed dopuszczaniem ich do pracy oraz prowadzenie okresowych szkoleń w tym zakresie;
· opracowywaniem wewnętrznych przepisów dotyczących BHP;
· ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy itd.;
· prowadzeniem rejestrów, kompletowaniem i przechowywaniem dokumentów dotyczących badań okresowych, wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych itp.;
· współdziałaniem przy podejmowaniu działań mających na celu poprawę warunków pracy;
· sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu celem rozliczania wysokości świadczeń;
· sporządzaniem rocznych planów finansowych; · prowadzeniem rachunkowości zgodnie z przepisami i zasadami obowiązującymi dla zakładów budżetowych; · prowadzeniem księgowości analitycznej i syntetycznej;
· prowadzeniem gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Biuro, przestrzeganiem zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań, przestrzeganiem zasad określonych w ustawie o zamówieniach publicznych;
· prowadzeniem rozliczeń z zakresu gospodarki materiałowej;
· sporządzaniem sprawozdań finansowo-księgowych; · rozliczaniem poleceń wyjazdów służbowych i zaliczek pieniężnych pracowników;
· bieżącą realizacją rachunków kontrahentów za świadczone usługi i dostawy materiałów;
· analizowaniem wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki;
· sporządzaniem dla pracowników list płac i dokonywaniem wypłat dla pracowników Biura oraz prowadzeniem rozliczeń finansowych z ZUS;
· sporządzeniem wszelkich rozliczeń podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
· opracowywaniem projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora Biura, dotyczących rachunkowości;
· archiwizowaniem dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
· wykonywanie innych czynności zleconych przez kierującego działem;
· usługami na rzecz gmin i podmiotów gospodarczych związanych z organizacją promocji na targach i wystawach;
· opracowywaniem i przygotowywaniem do druku wydawnictw i opracowań promocyjnych dla zainteresowanych gmin i podmiotów;
· usługami poligraficznymi na zewnątrz.
Artykuł przeczytano: 4076 raz(y)
Wprowadził(a): |
Aneta Dudzic, 3 lutego 2004, 14:56 |
Zmienił(a): |
Aneta Dudzic, 3 lutego 2004, 15:31 |
Zatwierdził(a): |
Paweł Krajewski, 4 lutego 2004, 09:09 |