WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego ŚBRR

Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego ŚBRR

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj
R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y


Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego
w Kielcach



SPIS TREŚCI

Rozdział I strona
Przepisy ogólne
........ 4
Rozdział II
Kierownictwo ŚBRR
........ 7
Rozdział III
Komórki organizacyjne ŚBRR
........ 8
Rozdział IV
Struktura organizacyjna, podział zadań i kompetencji kierownictwa ŚBRR ........ 9
Rozdział V
Zakresy zadań komórek organizacyjnych ŚBRR ........ 17
Zespół Planowania Przestrzennego Województwa ??. 17
Terenowy Zespół Planistyczny ??. 18
Biuro Geodezyjne ??. 19
Biuro Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ??. 20
Biuro Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich ??. 21
Sekcja Finansowo-Księgowa ??. 23
Sekcja ds. Kadrowych i Płac .?? 24
Sekcja Informatyki
??. 26
Sekcja Organizacyjno-Prawna
??. 27
Sekcja Administracyjno-Gospodarcza ??. 27
Stanowisko audytu wewnętrznego
??. 28
Rozdział VI
Odpowiedzialność pracowników ??. 29
Rozdział VII
Zasady podpisywania dokumentów finansowych oraz innych pism ??. 33
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe ??. 34
Załączniki
Załącznik nr 1. Graficzny schemat organizacyjny ŚBRR
Załącznik nr 2. Zasady działania Biura Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz z graficznym schematem organizacyjnym.

Załącznik nr 3. Zasady działania Biura Programu Rozwoju Obszarów
Wiejskich wraz z graficznym schematem organizacyjnym oraz Zasadami działania Zespołu Sektorowego Programu Operacyjnego ?Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004 ? 2006 ze schematem organizacyjnym.












Rozdział I
Przepisy ogólne

§1

Regulamin organizacyjny Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcach określa zasady wewnętrznej organizacji oraz struktury i zakres działania komórek organizacyjnych wchodzących w jego skład.
§2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Sejmiku, Zarządzie, Marszałku ? należy przez to rozumieć odpowiednio Sejmik, Zarząd,
Marszałka Województwa Świętokrzyskiego,
2) ŚBRR ? należy przez to rozumieć Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego
w Kielcach
3) Dyrektorze ? należy przez to rozumieć Dyrektora Świętokrzyskiego Biura Rozwoju
Regionalnego w Kielcach
4) Zastępcy Dyrektora - należy przez to rozumieć:
- Zastępcę Dyrektora Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcach
ds. planowania przestrzennego
- Zastępcę Dyrektora Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
5) EFS ? należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny
6) DMGKiPP ? należy przez to rozumieć Departament Mienia, Geodezji, Kartografii
i Planowania Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego
7)Właściwe merytorycznie Departamenty Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego ? Departament Polityki Regionalnej, Departament Zdrowia i Polityki Społecznej, Departament Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska, Departament Budżetu i Finansów
8) UMWŚ- Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach
9) POKL ? należy przez to rozumieć Program Operacyjny Kapitał Ludzki
10) PROW ? należy przez to rozumieć Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
11) PAOW ? należy przez to rozumieć Program Aktywizacji Obszarów Wiejskich
12)PFRON ? należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych
13) GUS ? należy przez to rozumieć Główny Urząd Statystyczny
14) ZUS ? należy przez to rozumieć Zakład Ubezpieczeń Społecznych
15) BHP ? należy przez to rozumieć Bezpieczeństwo i Higienę Pracy
16) BIP ? należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej
17) Komórce organizacyjnej ? należy przez to rozumieć oddział, zespół, sekcję, stanowisko
pracy wieloosobowe, jednoosobowe lub samodzielne

§3

1.Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego jest wojewódzką samorządową jednostką
organizacyjną.
2.Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego w Kielcach zostało utworzone przez Sejmik
Województwa Świętokrzyskiego Uchwałą Nr VI/66/99 z dnia 22 marca 1999 roku jako zakład
budżetowy.
3. Siedzibą Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego jest miasto Kielce.
4. Terenowy Zespół Planowania znajduje się w Sandomierzu.
5.Obszarem działania Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego jest Województwo
Świętokrzyskie.
6. ŚBRR może przyjmować zlecenia z terenu innych województw.

§4

1. Do zakresu działania ŚBRR należy wykonywanie zadań wynikających w szczególności
z następujących aktów normatywnych:
1)Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1590 z późn. zm),
2) Ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
(Dz.U. Nr 227 poz.1658),
3) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
4) Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.),
5) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. ? Prawo zamówień publicznych
(j.t. Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz.1163),
6) Ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. Nr 112, poz.1198 z późn. zmianami),
7) Statutu ŚBRR,
8) Uchwał Sejmiku i Zarządu Województwa Świętokrzyskiego,
9) Zarządzeń i upoważnień Marszałka Województwa Świętokrzyskiego,
10) niniejszego Regulaminu.
11) innych przepisów regulujących podejmowane przez ŚBRR zadania.
2. Podstawą gospodarki finansowej ŚBRR jest roczny plan finansowy.
3. Zasady finansowania działalności ŚBRR regulują odrębne przepisy.
4 Pracownicy ŚBRR przestrzegają powszechnie obowiązujące zasady etyczne oraz
prezentują postawy i zachowania godne i właściwe dla urzędnika samorządowego.
5.Realizacja zadań przez pracowników ŚBRR odbywa się z poszanowaniem zasady
zachowania bezstronności i obiektywizmu w tym w szczególności z uwzględnieniem
wyłączenia pracownika w trybie art. 24 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

§5
Przy realizacji zadań ŚBRR współdziała, w szczególności: z jednostkami samorządu terytorialnego, Wojewodą i jednostkami administracji rządowej, ministrami właściwymi dla prowadzonych programów, organizacjami pracodawców i poszczególnymi pracodawcami, publicznymi służbami zatrudnienia, instytucjami sektora publicznego pomocy społecznej oraz sektorem pozarządowym, związkami zawodowymi, zakładami ochrony zdrowia, jednostkami sektora edukacji i nauki oraz innymi organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką zatrudnienia, nauki, edukacji, pomocy i integracji społecznej oraz instytucjami związanymi z działaniami na rzecz rozwoju obszarów wiejskich oraz planowania przestrzennego.



Rozdział II
Kierownictwo ŚBRR


§6

1.Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego w Kielcach, zwanym dalej ?Biurem? kieruje
oraz reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor ŚBRR.
2.Dyrektor ŚBRR ponosi pełną odpowiedzialność za całokształt działalności ŚBRR.
3.Dyrektor kieruje Biurem przy pomocy dwóch Zastępców i Głównego Księgowego oraz
kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych.
4. Prawidłową realizację zadań finansowych Biura zapewnia Główny Księgowy ŚBRR.
5. Dyrektor Biura w stosunku do pracowników ŚBRR w Kielcach jest pracodawcą w rozumieniu
przepisów Kodeksu Pracy.
§7

1.Dyrektora ŚBRR powołuje i odwołuje Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.
2. Zastępców Dyrektora ŚBRR powołuje i odwołuje dyrektor ŚBRR.

§ 8
1. Dyrektora ŚBRR w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Dyrektora ŚBRR
ds. Planowania Przestrzennego.
2. W przypadku nieobecności Zastępcy Dyrektora ŚBRR ds. Planowania Przestrzennego
zastępstwo pełni Zastępca dyrektora ŚBRR ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.



Rozdział III
Komórki organizacyjne ŚBBR

§ 9

W ŚBRR tworzy się następujące komórki organizacyjne:
1. Zespół Planowania Przestrzennego Województwa - symbol ZPP
2. Generalny Projektant Planu Zagospodarowania Przestrzennego - symbol GPP
w Województwie
2. Terenowy Zespół Planowania w Sandomierzu - symbol TZP
3. Biuro Geodezyjne - symbol BG
4. Biuro Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - symbol POKL
5. Biuro Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - symbol PROW
6. Sekcja Finansowo ? Księgowa - symbol FK
7. Sekcja ds. Kadrowych i Płac - symbol DK
8. Sekcja Informatyki - symbol DI
9. Sekcja Organizacyjno ? Prawna - symbol DO
10. Sekcja Administracyjno ? Gospodarcza - symbol DA
11. Stanowisko Audytu Wewnętrznego - symbol AU

§ 10

1. Wewnętrzna organizacja każdej komórki organizacyjnej obejmuje:
- zakres działań określony w regulaminie organizacyjnym,
- zakres czynności pracowników.
2. Pracownikom ŚBRR powierza się stanowiska i wynagradza w oparciu o Rozporządzenie Rady
Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników
samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu
terytorialnego (Dz. U. z 2005 r., Nr 146 poz. 1222 z późn. zm.).
3. Komórki organizacyjne oraz ich usytuowanie w strukturze określa graficzny schemat
organizacyjny stanowiący Załącznik Nr1. do niniejszego Regulaminu.



Rozdział IV
Struktura organizacyjna, podział zadań i kompetencje kierownictwa ŚBRR

§ 11
1. W pionie Dyrektora ŚBRR znajdują się następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
2) Sekcja ds. Kadrowych i Płac,
3) Sekcja Organizacyjno ? Prawna,
4) Sekcja Informatyki,
5) Stanowisko Audytu Wewnętrznego,
6) Sekcja Administracyjno ? Gospodarcza.

2. W pionie zastępcy Dyrektora ŚBRR ds. Planowania Przestrzennego, znajdują się następujące
komórki organizacyjne:
1) Zespół Planowania Przestrzennego Województwa,
2) Generalny Projektant Planu Zagospodarowania Przestrzennego w Województwie,
3) Terenowy Zespół Planowania w Sandomierzu,
4) Biuro Geodezji.

3. W pionie Zastępcy Dyrektora ŚBRR ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki funkcjonuje:
1) Biuro Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

4. Główny Księgowy kieruje:
1) Sekcją Finansowo ? Księgową,

§ 12
1. Dyrektor ŚBRR może upoważnić zastępców Dyrektora, kierowników komórek
organizacyjnych a także poszczególnych pracowników do załatwienia w jego imieniu spraw
oraz podpisywania dokumentów.
2. Upoważnienia wydawane są w formie pisemnej z określeniem podmiotowego
i przedmiotowego zakresu spraw.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych są w pełni odpowiedzialni za cały zakres działań tych
komórek.
§ 13

1. Do kompetencji Dyrektora ŚBRR należy:
1) dostosowanie organizacji ŚBRR do potrzeb wynikających z realizacji zadań statutowych i innych zleconych lub powierzanych do wykonania przez Biuro,
2) podejmowanie działań wynikających z zakresu zadań Biura, obejmujących wykonywanie zadań Samorządu Województwa określonych w statucie,
3) ustalanie zakresu zadań komórek organizacyjnych Biura,
4) wydawanie zarządzeń wewnętrznych,
5) ustalanie zakresu obowiązków, usprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych oraz zatwierdzanie zakresu obowiązków pozostałych pracowników,
6) realizacja czynności prawnych z zakresu Prawa Pracy w stosunku do pracowników Biura,
7) ustalanie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych,
8) nadzór nad administrowaniem systemów komputerowych, baza sprzętu informatycznego i wykonywaniem obsługi technicznej ŚBRR w tym zakresie,
9) zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania przepisów prawa,
10) opracowywanie i przedstawianie do zatwierdzenia Samorządu Województwa planów finansowych ŚBRR i propozycji zmian tych planów w toku ich realizacji,
11) opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności ŚBRR oraz materiałów przedkładanych pod obrady Sejmiku, Zarządu,
12) dysponowanie środkami publicznymi przyznanymi ŚBRR do realizacji zadań,
a pochodzącymi m.in. z dotacji budżetu samorządu województwa, budżetu państwa, budżetu UE, funduszy celowych i innych źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi,
13) podpisywanie pism i wystąpień kierowanych do podmiotów wymienionych w § 5 niniejszego regulaminu,
14) planowanie i wytyczanie kierunków działania wynikających z zadań Samorządu
Województwa oraz realizacji innych zadań powierzonych przez Sejmik, Zarząd,
Marszałka,
15) nadzór nad organizacją, zarządzaniem i funkcjonowaniem ŚBRR,
16) sprawowanie nadzoru nad realizacją przez podległe komórki organizacyjne
określonych zagadnień merytorycznych,
17) sprawowanie nadzoru i kontroli nad planowaniem i wydatkowaniem środków
publicznych przez podległe komórki organizacyjne,
18) nadzór formalny i merytoryczny nad działaniami Biura w zakresie administracyjno ?
gospodarczym w oparciu o Kodeks Pracy, zasady realizacji zakupów materiałów
i wyposażenia oraz ewidencji majątku, przepisy finansowo ? gospodarcze
i wewnętrzne akty normatywne Biura,
19) prowadzenie polityki kadrowej,
20) administrowanie majątkiem ŚBRR,

2. Kompetencje Dyrektora w zakresie bezpośredniego nadzoru Biura PROW:

1) nadzór nad zadaniami związanymi z realizacją Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 ? 2013,
2) współpraca z Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska w zakresie realizacji zadań PROW, SPO ROL (lata 2004 ? 2006)
3) nadzór nad zadaniami związanymi z realizacją Sektorowego Programu Operacyjnego ?Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich, 2004 ? 2006 w zakresie działań samorządowych,
4) nadzór nad dokumentami i ew. czynnościami wiążącymi się z zakończonym Programem Aktywizacji Obszarów Wiejskich, realizowanym na zlecenie Zarządu Województwa.
5) nadzór nad wszelkimi działaniami organizacyjnymi związanymi z realizacją wyżej wymienionych programów,
6) uzgodnienia zasad planowania i prowadzenia działań programowych z właściwymi służbami Samorządu Województwa,
7) nadzór nad planowaniem działań perspektywicznych w ramach powierzonych zagadnień,
8) kontrola przestrzegania ustaw i innych przepisów w zakresie przypisanych zadań,
9) nadzór nad programowaniem, planowaniem, gospodarowaniem i rozliczaniem środków publicznych w tym pochodzących z budżetu UE obejmujących fundusze strukturalne przeznaczonych na realizację programów operacyjnych Program Operacyjny Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 ? 2013,
10) nadzór nad realizacją zadań związanych z prowadzeniem i koordynacją programów pomocowych dotyczących programów wiejskich zgodnie z dokumentacją powierzenia tych zadań dla ŚBRR prze Zarząd Województwa oraz ogólnokrajowymi zasadami wdrażania,


§ 14

1. Do kompetencji zastępcy Dyrektora ŚBRR ds. Planowania Przestrzennego
należy w szczególności:
1) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie działań podległych komórek organizacyjnych,
2) sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją przez podległe komórki organizacyjne zadań merytorycznych,
3) sprawowanie nadzoru i kontroli nad planowaniem i wydatkowaniem środków publicznych przez podległe komórki organizacyjne,
4) ustalanie zakresu obowiązków dla pracowników podległych komórek organizacyjnych.
5) współdziałanie z organami właściwymi z zakresu ładu przestrzennego,
6) nadzór nad opracowywaniem informacji, statystyki, analiz i ocen dotyczących problematyki podległych komórek organizacyjnych,
7) nadzór nad zadaniami powierzonymi przez Zarząd Województwa oraz nad zleceniami
zewnętrznymi w zakresie prac dotyczących uzgodnień i modernizacji terenu, geodezji
i kartografii,
8) współpraca z Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska w zakresie
realizacji zadań Biura Geodezji,
9) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie przypisanych zadań,
10) nadzorowanie i koordynowanie podległych komórek organizacyjnych
i odpowiedzialność za wykonywanie zadań przez te komórki,
11) realizacja na polecenie Dyrektora innych zadań Biura związanych z pozostałą działalnością ŚBRR w zakresie ładu przestrzennego, a także organizacyjnych i nadzorczych, merytorycznych związanych z powierzonym stanowiskiem.


2. Do kompetencji Zastępcy Dyrektora ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki należy w szczególności:
1) nadzór bezpośredni nad pracą Biura POKL przy pomocy Kierownika Biur podlegającego bezpośrednio Zastępcy Dyrektora ds. POKL,
2) inicjowanie i organizowanie, koordynowanie działania podległych komórek
organizacyjnych,
3) sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją przez podległe komórki organizacyjne
zadań merytorycznych,
4) ustalanie zakresu obowiązków dla kadry kierowniczej poległych komórek
organizacyjnych,
5) nadzór nad programowaniem, planowaniem, gospodarowaniem i rozliczaniem środków
publicznych w tym pochodzących z budżetu UE obejmujących fundusze strukturalne
przeznaczonych na realizację Program Operacyjny Kapitał Ludzki,
6) nadzór nad realizacją zadań związanych z wykonywaniem i koordynacją prac organizacyjnych i wdrożeniowych POKL zgodnie z dokumentacją powierzenia tych prac dla ŚBRR przez Zarząd Województwa oraz ogólnokrajowymi i regionalnymi zasadami wdrażania POKL ,
7) współpraca z Departamentem Mienia Geodezji, Kartografii i Planowania Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w zakresie realizacji zadań POKL,
8) nadzór nad przygotowaniem i bieżącą aktualizacją procedur związanych z wdrażaniem komponentów regionalnych POKL,
9) nadzór nad przygotowaniem formalno ? prawnym i merytorycznym ŚBRR do wykonywania zadań w regionalnym POKL w okresie 2007 ? 2013 w zakresie powierzonym dla ŚBRR przez Zarząd Województwa w dokumentach programowych,
10) nadzór nad wykonywaniem niezbędnych zadań towarzyszących związanych bezpośrednio
z podstawowymi działaniami POKL w uzgodnieniu z Departamentem Mienia, Geodezji,
Kartografii i Planowania Przestrzennego UMWŚ,
11) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji dotyczącej Programu Pomocy Technicznej funkcjonującej dla POKL we współpracy z służbami ŚBRR, Urzędu Marszałkowskiego
i Wojewódzkiego Urzędu pracy w Kielcach,
12) nadzór nad działaniami informacyjnymi, promocyjnymi, kontrolnymi na zasadach przyjętych w dokumentach programowych i procedurach dla POKL,
13) nadzór nad realizacją innych zadań związanych z obszarem działania POKL oraz wynikającymi z niego pracami niezbędnymi dla prawidłowej realizacji programu,
14) nadzór nad realizacją zadań związanych z prowadzeniem i koordynacją programów pomocowych dotyczących programów wiejskich zgodnie z dokumentacją powierzenia tych zadań dla ŚBRR prze Zarząd Województwa oraz ogólnokrajowymi zasadami wdrażania.
15) Zastępca Dyrektora ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizuje ponadto na polecenie Dyrektora ŚBRR inne zadania związane z powierzonym stanowiskiem oraz uprawnieniami.



§ 15

1. Główny Księgowy odpowiada za całokształt obsługi finansowo ? księgowej i przestrzeganie
obowiązujących w tym zakresie przepisów oraz za prawidłowość obrotów i wykorzystywania
środków finansowych i materialnych Biura i sprawozdawczość w tym zakresie.
2. Szczegółowe obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego określają odrębne przepisy.
3. Realizacja zadań, o których mowa w art. 45 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 o finansach
publicznych.
4. Do kompetencji Głównego Księgowego należy w szczególności:
1) organizowanie i prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej, zgodnie
z ogólnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz zasadami prowadzenia rozrachunku zakładu budżetowego,
2) bezpośredni nadzór nad dysponowaniem środkami finansowymi w kasie i prawidłowością dokumentowania ich obrotu,
3) organizowanie obiegu dokument księgowych w sposób zapewniający właściwe przeprowadzanie operacji finansowych i terminowe rozliczanie osób odpowiedzialnych materialnie,
4) opracowywanie planu finansowego w zakresie przychodów i wydatków budżetowych Biura,
5) sporządzanie sprawozdań finansowych i bilansów z działalności całej jednostki,
6) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad czynnościami finansowo ? księgowymi,
7) prowadzenie kontroli merytorycznej i formalnej dokumentów księgowych oraz potwierdzanie tych czynności przez parafowanie ich przed przedstawianiem do podpisu lub zatwierdzenia dyrektorowi Biura,
8) nadzór finansowy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji kosztów kadrowych (osobowych),
9) parafowanie zawieranych przez ŚBRR umów skutkujących zaciąganiem zobowiązań finansowych, w zakresie dostępnych środków w planie finansowym ŚBRR,
10) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności, rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych w zakresie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz innych programów pomocowych,
11) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora ŚBRR a dotyczących prowadzenia rachunkowości,
12) wykonywanie innych zadań dotyczących nadzorowanych komórek organizacyjnych zleconych przez dyrektora.

§ 16

1. Generalny Projektant nadzoruje bezpośrednio merytoryczną prace Zespołu Planowania
Przestrzennego województwa w zakresie realizacji i aktualizacji Planu Zagospodarowania
Przestrzennego Województwa, pełniąc wiodącą funkcje projektową jako kierujący zespołem
autorskim. Odpowiada w tym zakresie za całokształt pracy nadzorowanej komórki.
2. Do zakresu działania i obowiązków Generalnego Projektanta należy w szczególności:
1) merytoryczny nadzór nad pracami realizacyjnymi i aktualizacyjnymi Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa,
2) koordynacja działań zespołu z zewnętrznymi uwarunkowaniami w realizacji
i aktualizacji planu zagospodarowania przestrzennego,
3) formalny nadzór terminowości i rzetelności realizowanych w przedmiotowym zakresie zadań,
4) akceptacja w powierzonym zakresie działania propozycji zakresów czynności pracowników komórki sporządzanych przez kierownika Zespołu do zatwierdzenia przez dyrektora Biura,
5) opracowywanie i parafowanie pism, informacji, sprawozdań przygotowywanych na podpis dyrektora, dotyczących powierzonego zakresu działalności,
6) udział w opracowywaniu rzeczowych programów prac Biura oraz sprawozdawczości dotyczących komórki,
7) przygotowywanie ofert do przetargów w zakresie merytorycznym,
8) współpraca z kierownictwem Biura przy ustalaniu struktury organizacyjnej Biura poprzez wnioskowanie w sprawach organizacji pracy,
9) udział w ?nadzorze projektanckim? w zakresie pracy Zespołu Planowania Przestrzennego Województwa i Terenowego Zespołu Planistycznego,
10) wnioskowanie w sprawach płac, wyróżnień i odznaczeń,
11) reprezentowanie Biura w zakresie objętym upoważnieniem dyrektora w sprawach związanych z powierzonym stanowiskiem z zastrzeżeniem specjalnych upoważnień
w przypadku spraw rodzących zobowiązania rzeczowe i finansowe dla Biura,
12) wykonywanie innych zadań związanych z zajmowanym stanowiskiem, zleconych przez dyrektora.
3. Generalny Projektant niezależnie od podległości organizacyjnych sprawuje merytoryczny nadzór nad działalnością stanowisk projektantów oraz asystentów zespołów projektantów
w powierzonym zakresie działania.


§ 17

1. Kierownik Zespołu Planowania Przestrzennego Województwa bezpośrednio nadzoruje
i organizuje pracę zespołu.
2. Do zakresu działania i obowiązków Kierownika Zespołu Planowania Przestrzennego
Województwa należy w szczególności:
1) organizowanie i prowadzenie pracy podległego zespołu oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywanymi w komórce opracowaniami i pracami,
2) opracowywanie propozycji zaszeregowania przydzielonych tematów,
3) przygotowywanie propozycji zakresów czynności pracowników komórki,
4) opracowywanie i parafowanie pism, informacji, sprawozdań podpisywanych przez dyrektora, dotyczących zakresu działalności komórki,
5) sporządzanie raportów i innych dokumentów dla celów rozliczeniowych wykonywanych zadań,
6) udział w opracowywaniu rzeczowych programów prac Biura dotyczących komórki,
7) wnioskowanie w sprawach płac, wyróżnień i odznaczeń oraz kar dyscyplinarnych,
8) wnioskowanie w sprawach wyposażenia sprzętowego Zespołu oraz w zakresie potrzeb osobowych związanych z realizowanymi zadaniami,
9) inne zadania związane z ładem przestrzennym powierzone przez dyrektora.


Rozdział V
Zakresy zadań komórek organizacyjnych ŚBRR

§ 18

Zespół Planowania Przestrzennego Województwa

1. Do zadań Zespołu Planowania Przestrzennego Województwa podlegającego Zastępcy
Dyrektora ds. Planowania Przestrzennego oraz w zakresie wymienionym w § 16 Regulaminu
Generalnemu Projektantowi, mogą należeć sprawy związane z:
1) opracowywaniem i aktualizacją planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz wynikających z niego wniosków do:
a) koncepcji polityki przestrzennej państwa opracowywanej przez ministerstwa
i centralne organy administracji rządowej,
b) studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin (ewentualnie powiatów).
2) udziałem w opracowywaniu projektów strategii rozwoju województwa w części dotyczącej gospodarki przestrzennej,
3) opracowywaniem, przy współdziałaniu z właściwymi merytorycznie Departamentami Urzędu Marszałkowskiego i innymi wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi, wojewódzkich programów służących realizacji ponadlokalnych
i regionalnych celów publicznych na polecenie Zarządu Województwa,
4) uzgadnianiem programów zadań rządowych opracowywanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej,
5) prowadzeniem monitoringu zmian w zagospodarowaniu województwa, w tym:
a) opracowywanie wniosków i informacji wynikających z analiz ww. zmian do bieżącej polityki Zarządu Województwa w dziedzinie gospodarki przestrzennej,
b) bieżąca aktualizacja baz danych dotyczących przestrzeni województwa.
6) uczestniczeniem w negocjacjach z gminami w zakresie wprowadzenia zadań Samorządu
Województwa do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
7) prowadzeniem archiwum opracowań planistycznych i studialnych,
8) opracowywaniem zleconych przez organy samorządowe w tym:
a) studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
b) opracowań ekofizjograficznych,
c) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
d) ocen zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analiz
i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
e) prace związane z aplikacjami i realizacją programów opartych na środkach pomocowych,
f) innych programów i opracowań zlecanych przez organy samorządowe różnych szczebli i jednostki z nimi związane, w zakresie działania Biura.
9) wykonywaniem lub udziałem w wykonaniu opracowań w zakresie ładu przestrzennego
i pokrewnym na zlecenia uzyskiwane od innych zewnętrznych jednostek organizacyjnych.
§ 19

Terenowy Zespół Planistyczny

1. Terenowy Zespół Planistyczny znajdujący się w Sandomierzu podlega bezpośrednio
Zastępcy Dyrektora ds. planowania przestrzennego. Do jego zadań należą sprawy związane z:
1) opracowywaniem elementów studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,
2) wykonywanie opracowań ekofizjograficznych,
3) opracowywanie decyzji i opinii urbanistycznych,
4) opracowywanie ustaleń strategii rozwoju województwa, zawartych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa dla potrzeb studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
5) udział w opracowywaniu planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz jego aktualizacji,
6) ocenianie zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analizy
i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
7) udział w opracowywaniu projektów strategii rozwoju gmin, powiatów i województwa,
8) wykonywanie innych opracowań w zakresie zagospodarowania przestrzennego
i pokrewnym w ramach zadań ŚBRR.

§ 20

Biuro Geodezyjne

1. Biuro Geodezyjne realizuje zadania powierzone przez Zarząd Województwa oraz na zlecenia
zewnętrzne w zakresie prac dotyczących urządzania i modernizacji terenów, geodezji
i kartografii, a w szczególności:
1) Scalanie i wymiana gruntów,
2) Opracowywanie projektów rekultywacji gruntów,
3) Opracowywanie dokumentów dotyczących granic polno-leśnych,
4) Klasyfikacje gruntów i ich bonitacji,
5) Geodezja i kartografia.
2. Wielkość i skład Biura Geodezyjnego kształtowane są stosownie do potrzeb wynikających
z realizowanych zadań. Koordynację spraw oraz nadzór nad działaniami Biura sprawuje
bezpośrednio Kierownik Biura podlegający Zastępcy Dyrektora ds. Planowania
Przestrzennego.
3. Do zakresu działania Biura Geodezyjnego podległego bezpośrednio Zastępcy Dyrektora
ds. Planowania Przestrzennego należą w szczególności prace przypisane Wojewódzkim
Biurom Geodezji i Terenów Rolnych, powierzone (zlecone) przez Zarząd Województwa,
a w szczególności:
1) Działania związane z pracami w zakresie scalania i wymiany gruntów na rzecz realizacji programów pomocowych opartych o środki unijne, polegające na bezpośrednim wykonawstwie lub koordynacji robót z przedmiotowego zakresu, przypisanych Samorządowi Wojewódzkiemu,
2) Opracowywanie projektów rekultywacji gruntów z zakresie zlecanym przez Zarząd Województwa,
3) Prace związane z opracowywaniem dokumentów dotyczących granic polno-leśnych leżące w kompetencji Samorządu Wojewódzkiego na zlecenie Zarządu Województwa,
4) Klasyfikacje gruntów i ich bonitacje w ramach zleceń Zarządu Województwa,
5) Inne prace z zakresu geodezji i kartografii wykonywane na rzecz Samorządu Województwa w zależności od potrzeb i w ramach szczegółowych zleceń Zarządu Województwa,
6) Usługi zewnętrzne w całym powyższym zakresie działania w przypadku pozyskania
właściwych zleceń na przedmiotowe prace zarówno samodzielnie jak i w kooperacji
z innymi specjalistami oraz firmami,
7) Prace koordynacyjne w zakresie zleceń wymagających dla pełnej realizacji udziału
podwykonawców,
8) Inne działania usługowe na zewnątrz z zakresu geodezji i kartografii oraz modernizacji
terenów w ramach wolnych mocy Biura i posiadanych uprawnień.


§ 21
Biuro Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
1.Biuro Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizuje zadania związane z wykonywaniem
i koordynacją prac organizacyjnych i wdrożeniowych Programu zgodnie z dokumentacją
powierzenia tych prac dla Biura przez Zarząd Województwa Uchwałą Nr 1746/06 z dnia 25
października 2006 r., zmienioną Uchwałą Nr 285/07 z dnia 16 maja 2007 r. oraz ogólnokrajowymi i regionalnymi zasadami wdrażania POKL. Są to w szczególności następujące zadania:
1) realizacja powierzonych przez Zarząd Województwa prac z zakresu PO Kapitał Ludzki w ramach obowiązków Instytucji Pośredniczącej oraz Instytucji Wdrażającej Program,
2) współpraca z Departamentem Mienia, Geodezji, Kartografii i Planowania Przestrzennego oraz odpowiednio do priorytetów POKL merytorycznymi Departamentami Urzędu Marszałkowskiego w zakresie realizacji zadań Programu,
a w szczególności ustaleń strategicznych w zakresie kierunków działań i treści programowych dla Priorytetów,
3) opiniowanie i przygotowywanie dokumentów operacyjnych PO Kapitał Ludzki
w uzgodnieniu i współpracy z Departamentem Mienia, Geodezji, Kartografii
i Planowania Przestrzennego,
4) gromadzenie informacji programowych oraz przygotowanie i bieżąca aktualizacja procedur związanych z wdrażaniem komponentów regionalnych PO Kapitał Ludzki,
5) przygotowanie formalno-prawne i merytoryczne Biura do wykonywania zadań
w regionalnym PO Kapitał Ludzki w okresie programowania 2007-2013 w zakresie powierzonym dla ŚBRR przez Zarząd Województwa w dokumentach programowych,
6) wykonywanie niezbędnych zadań towarzyszących związanych bezpośrednio
z podstawowymi działaniami POKL, w uzgodnieniu i współpracy z Departamentem Mienia, Geodezji, Kartografii i Planowania Przestrzennego,
7) prowadzenie dokumentacji dotyczącej Programu Pomocy Technicznej
funkcjonującego dla POKL, we współpracy ze służbami ŚBRR, Urzędu
Marszałkowskiego i Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Kielcach,
8) realizacja działań informacyjnych, promocyjnych i kontrolnych na zasadach przyjętych
w dokumentach programowych i procedurach dla POKL,
9) inne zadania związane z obszarem działania POKL oraz wynikającymi z niego pracami
niezbędnymi dla prawidłowej realizacji Programu.
2. Nadzór nad działaniami Biura Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki prowadzonego
bezpośrednio przez Kierownika Biura, sprawuje Zastępca ds. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Szczegółowe zadania i struktura organizacyjna Biura określone są w ?Zasadach działania Biura POKL? stanowiących wraz ze schematem organizacyjnym Biura załącznik do niniejszego Regulaminu.
3. Zasady działania Biura Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz jego schemat organizacyjny ze względu na szeroki i odrębny zakres działań od zadań i organizacji podstawowych komórek Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego, stanowią załącznik do niniejszego Regulaminu.
4. Wszelkie ustalenia niniejszego Regulaminu dotyczące ogólnych zasad współpracy oraz spraw pracowniczych i organizacyjno-porządkowych niezależnie od ustaleń pkt.1 obowiązują również pracowników realizujących zadania POKL zatrudnionych przez Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego.
§ 22

Biuro Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich

1. Biuro Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich realizuje zadania związane z prowadzeniem
i koordynacją programów pomocowych dotyczących obszarów wiejskich zgodnie
z dokumentacją powierzenia tych zadań dla Biura przez Zarząd Województwa ? PROW Uchwałą Nr 1749/06 z dnia 25 października 2006 r., i SPO ROL Uchwałą Nr 474/04 z dnia 13 maja 2004 r., zmienioną Uchwałą Nr 1303/05z dnia 22 grudnia 2005 r. oraz ogólnokrajowymi zasadami ich wdrażania. Są to w szczególności następujące zadania:
1) zadania związane z realizacją Sektorowego Programu Operacyjnego ?Restrukturyzacja modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich, 2004-2006? w zakresie działań samorządowych,
2) zadania związane z realizacją ?Programu Obszarów Wiejskich 2007-2013? w zakresie prowadzonym przez Samorząd Województwa,
3) nadzór nad dokumentami i ew. czynnościami wiążącymi się z zakończonym Programem Aktywizacji Obszarów Wiejskich, realizowanym na zlecenie Zarządu Województwa,
4) wszelkie działania organizacyjne związane z wyżej wymienionymi programami,
5) uzgodnienia zasad planowania i prowadzenia działań programowych z właściwymi służbami Samorządu województwa,
6) udział w planowaniu działań perspektywicznych w ramach powierzonych zagadnień.
2. Za całokształt działań Biura Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich nadzorowanego bezpośrednio przez Kierownika Biura, odpowiada Dyrektora ŚBRR. Szczegółowe zadania i struktura organizacyjna Biura określone są w załączonych do niniejszego Regulaminu ?Zasadach działania Biura PROW?.
3. Zasady działania Biura Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz jego schemat
organizacyjny z uwagi na znaczny stopień odrębności zadaniowej i organizacyjnej tej komórki w ramach Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego, stanowią załącznik do niniejszego Regulaminu.
4. Wszelkie ustalenia niniejszego Regulaminu dotyczące ogólnych zasad współpracy oraz spraw
pracowniczych i organizacyjno-porządkowych niezależnie od ustaleń pkt.1 obowiązują
również pracowników realizujących zadania Biura PROW zatrudnionych przez
Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego.


§ 23
Sekcja Finansowo ? Księgowa
1. Do zadań Sekcji finansowo-księgowej podległej bezpośrednio Głównemu Księgowemu należą
sprawy związane z:
1) współpracą z innymi merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Biura
w opracowywaniu zasad wynagradzania i regulaminów z nimi związanych,
2) planowaniem kosztów dotyczących zatrudnienia we współpracy z Dyrektorem Biura,
3) tworzeniem instrukcji obiegu dokumentów i nadzorem jej funkcjonowania,
4) opracowywaniem zarządzeń i pism związanych z działalnością Biura w podległym zakresie działania i we współpracy z komórkami merytorycznymi,
5) prowadzeniem sprawozdawczości statystycznej w zakresie spraw związanych
z działalnością Biura,
6) prowadzeniem rachunkowości zgodnie z przepisami i zasadami obowiązującymi dla zakładów budżetowych,
7) sporządzaniem rocznych planów finansowych,
8) prowadzeniem rozliczeń z zakresu gospodarki materiałowej,
9) sporządzaniem sprawozdań finansowo-księgowych,
10) rozliczaniem poleceń wyjazdów służbowych i zaliczek pieniężnych pracowników,
11) bieżącą realizacją rachunków kontrahentów za świadczone usługi i dostawy materiałów,
12) analizowaniem, kontrolowaniem i likwidowaniem dowodów rachunkowo-kasowych
i bankowych,
13) prowadzeniem kasy i obrotu środkami finansowymi,
14) prowadzeniem księgowości analitycznej i syntetycznej,
15) prowadzeniem gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi
i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Biuro, przestrzeganiem zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań, przestrzeganiem zasad określonych w ustawie o zamówieniach publicznych,
16) analizowaniem wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki,
17) współpraca z Sekcją ds. Kadrowych i Płac w sporządzaniu dla pracowników list płac
i dokonywaniu wypłat dla pracowników Biura oraz prowadzeniu rozliczeń finansowych
z ZUS,
18) sporządzaniem wszelkich rozliczeń podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
19) opracowywaniem projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora Biura, dotyczących rachunkowości,
20) archiwizowaniem dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
21) wnioskowanie działań w zakresie inwestycji niezbędnych dla potrzeb prowadzenia
i rozwoju Biura oraz ocena zasadności tego typu zamierzeń w oparciu o możliwości finansowe Biura,
22) wykonywanie innych czynności zleconych przez kierującego działem związanych powierzonym zakresem działania.

§ 24
Sekcja ds. Kadrowych i Płac
1. Sekcja do spraw kadrowych i płac nadzorowana bezpośrednio przez Dyrektora Biura realizuje
następujące zadania:
1) prowadzenie akt osobowych oraz spraw socjalnych, wojskowych oraz związanych z ubezpieczeniem społecznym dla wszystkich pracowników ŚBRR,
2) nadzór dyscypliny pracy w Biurze w zakresie ewidencji czasu pracy oraz jego przestrzegania przez pracowników,
3) dbałość o przestrzeganie przepisów kodeksu pracy i regulaminu pracy,
4) załatwianie formalności związanych z przyjmowaniem, awansowaniem, przeszeregowaniem, przeniesieniem, zwalnianiem, odznaczaniem, nagradzaniem
i karaniem pracowników,
5) prowadzenie list obecności, rocznych planów urlopów, imiennych wykazów pracowników w poszczególnych działach, ewidencji nieobecności w godzinach służbowych,
6) wydawanie świadectw pracy,
7) sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących zatrudnienia,
8) przygotowanie danych i załączników do listy płac,
9) prowadzenie spraw socjalno-bytowych zgodnie z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
10) prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych,
11) obliczanie wynagrodzeń, zasiłków itp., sporządzaniem list płac i ewidencją
wykorzystania funduszu płac, a w szczególności:
a) obliczanie wynagrodzeń i zaliczek podatku dochodowego oraz składek
z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego od osób fizycznych,
b) sporządzanie list płac w układzie miejsc zatrudnienia,
c) prowadzenie dokumentacji dotyczącej zasiłków chorobowych, opiekuńczych, wychowawczych, macierzyńskich, rodzinnych, pielęgnacyjnych oraz świadczeń rehabilitacyjnych itp.,
d) współpraca z Głównym Księgowym w zakresie przesyłu wynagrodzeń, rozliczeń
z ZUS oraz Urzędem Skarbowym związanych z wynagrodzeniami, a także uzgadnianie miesięcznie sald rozrachunkowych z tytułu ubezpieczeń społecznych, oraz podatku dochodowego od osób fizycznych i pozostałych sald wynikających z rozliczeń wynagrodzeń,
e) roczne rozliczanie osób fizycznych z zaliczki podatku dochodowego z Urzędami Skarbowymi,
f) prowadzenie analityki wykonania funduszu płac w rozbiciu na poszczególne rodzaje,
g) udzielanie informacji dotyczących wypłat wynagrodzeń i zasiłków oraz wystawianie zaświadczeń o zarobkach,
h) prowadzenie archiwum dokumentów płacowych wg. obowiązujących przepisów.
12) prowadzenie całokształtu spraw związanych z rozliczaniem się Biura z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).


§ 25

Sekcja informatyki

1. Sekcja informatyki wykonuje pod bezpośrednim kierownictwem Dyrektora zadania
związane ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym użytkowanym przez Biuro w tym głównie:
1) udział w określaniu planów i zamierzeń w zakresie komputeryzacji Biura wraz
z podległymi mu komórkami,
2) dbałość o sprawność i odpowiedni do zadań poziom techniczny sprzętu komputerowego
posiadanego i nowego, nabywanego przez Biuro.
3) nadzór prawidłowości funkcjonowania sieci komputerowych wykorzystywanych w Biurze.
4) uzgodnienia branżowe w ramach czynności Biura w tym zakresie wraz z przedstawianiem
wniosków i opinii dla Dyrektora Biura. Negocjacje w zakresie posiadanych uprawnień lub
pełnomocnictw pracowników Sekcji,
5) planowanie i określanie potrzeb w zakresie oprogramowania informatycznego w zgodzie
z merytorycznymi potrzebami komórek organizacyjnych Biura,
6) kontrola legalizacji oprogramowania sprzętu informatycznego eksploatowanego przez
Biuro,
7) kontrola wykorzystania sprzętu wraz z oprogramowaniem pod kątem zasadności oraz
prawidłowości jego użytkowania,
8) zabezpieczenie komputerów i sieci informatycznej zgodnie z wymogami zachowania
tajności i ochrony danych,
9) konfigurowanie zestawów komputerowych i urządzeń informatycznych dla potrzeb Biura.
10) redagowanie zapotrzebowań i ofert dotyczących branży,
11) wnioskowanie do Dyrektora rozwiązań i niezbędnych działań koniecznych do realizacji
w zakresie gospodarki informatycznej Biura,
12) wykonywanie innych potrzeb doraźnych związanych z prowadzonym zakresem zadań na
polecenie Dyrektora Biura, w ramach posiadanych uprawnień i kwalifikacji.

§ 26

Sekcja organizacyjno ? prawna

1.Sekcja organizacyjno-prawna realizuje pod nadzorem Dyrektora następujące zadania:
1) sporządzanie i prowadzenie rejestru Zarządzeń Dyrektora.
2) współpraca z Radcami Prawnymi w zakresie uzgodnień i opinii prawnych,
3) sporządzanie i prowadzenie korespondencji Biura w zakresie organizacyjno prawnym oraz w innych sprawach dotyczących Biura na polecenie Dyrektora,
4) przygotowywanie umów z kontrahentami lub innymi partnerami na polecenie Dyrektora oraz nadzór organizacyjny nad sporządzaniem umów przez inne branżowe komórki dla potrzeb działań ogólnych ŚBRR,
5) prowadzenie prac przygotowawczych i wdrożeniowych w zakresie organizacji Biura wraz z dokumentacją niezbędną w tych działaniach.
6) sporządzanie i aktualizacja regulaminów i innych dokumentów z zakresu działalności Biura na polecenie Dyrektora.
7) Kontrola realizacji zadań wprowadzanych wewnętrznymi aktami prawnymi.
2.Radca prawny wykonuje czynności w oparciu o ogólnie obowiązujące przepisy w tym zakresie.

§ 27

Sekcja administracyjno ? gospodarcza

1. Do zadań Sekcji administracyjno-gospodarczej podległej bezpośrednio Dyrektorowi ŚBRR
należą sprawy związane z:
1) planowaniem potrzeb sprzętowych i remontowych dla zabezpieczenia sprawności działania Biura,
2) zaopatrzeniem w sprzęt i materiały biurowe,
3) prowadzeniem ewidencji sprzętu powierzonego pracownikom wraz aktualizacją zmian
w tym zakresie,
4) prowadzeniem spraw związanych z eksploatacją pojazdów samochodowych,
5) administrowaniem lokalami biurowymi,
6) prowadzeniem spraw związanych z naprawą i konserwacją sprzętu i pomieszczeń,
7) zabezpieczeniem mienia przed zniszczeniem, kradzieżą, pożarem,
8) zabezpieczeniem czystości i porządku w Biurze,
9) prowadzeniem ogólnej ewidencji zarządzeń, pism, skarg i wniosków,
10) prowadzeniem obsługi kancelaryjnej Biura,
11) zaznajamianiem pracowników z przepisami i zasadami BHP,
12) przeszkalaniem pracowników przed dopuszczeniem ich do pracy oraz prowadzenie okresowych szkoleń w tym zakresie we współpracy z właściwymi specjalistami,
13) opracowywaniem wewnętrznych przepisów dotyczących BHP,
14) ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy itp.,
15) prowadzeniem rejestrów, kompletowaniem i przechowywaniem dokumentów dotyczących badań okresowych, wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych itp.,
16) współdziałaniem przy podejmowaniu działań mających na celu poprawę warunków pracy;
17) współdziałaniem z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji usług na rzecz Biura oraz innych zleceniodawców (starostw, gmin i podmiotów gospodarczych)
w zakresie promocji na konferencjach, targach i wystawach,
18) współpracą w zakresie opracowywania i przygotowywania do druku wydawnictw
i opracowań promocyjnych dla Biura i zleceniodawców zewnętrznych,
19) administrowanie stroną internetową ŚBRR w tym umieszczanie i uaktualnianie informacji
w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczących działalności ŚBRR,
20) prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi ŚBRR.

§ 28

Stanowisko audytu wewnętrznego

1.Do zadań Audytora Wewnętrznego należy:
1) niezależne badanie systemów zarządzania i kontroli w ŚBRR, w tym procedur kontroli firmowej w wyniku, którego Dyrektor ŚBRR uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę adekwatności, efektywności i skuteczności tych systemów,
2) sporządzanie rocznego planu audytu wewnętrznego i przedkładanie Dyrektorowi Biura do zatwierdzenia,
3) przeprowadzanie audytu na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz
w nagłych przypadkach poza planem audytu,
4) czynności doradcze, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania ŚBRR,
5) opracowanie mapy ryzyka długiego i krótkiego okresu, na które narażona jest jednostka,
6) ustalenie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania gospodarki finansowej,
7) oceny systemu gromadzenia środków i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem w zakresie działalności Biura oraz Programów realizowanych przez Biuro,
8) badanie i ocena efektywności i gospodarności zarządzania finansowego oraz sporządzania ocen niezbędnych w procesie ubiegania się przez Biuro o uprawnienia realizacji programów pomocowych ,
9) określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień,
10) weryfikacja zgodności postępowania pracowników z procedurami,
11) przedstawianie uwag i wniosków w sprawach usunięcia uchybień oraz usprawnienie audytowanej działalności,
12) sporządzanie rocznego sprawozdania z wykonania audytu i przedkładanie Dyrektorowi do zatwierdzenia,
13) prowadzenie stałych i bieżących akt audytu wewnętrznego,
14) współpraca z organami uprawnionymi do przeprowadzania kontroli i audytów,
15) realizacja zadań audytora wewnętrznego wynikających z umów o finansowanie działań współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych,
Rozdział VI
Odpowiedzialność pracowników

§ 29
1. Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiadają za prawidłową organizację zadań
merytorycznych podległych komórek organizacyjnych. Do ich zadań, obowiązków i uprawnień należy:
1) nadzór nad prawidłową i terminową realizacją zadań merytorycznych podległej komórki wynikających z regulaminu organizacyjnego ŚBRR,
2) podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia dyrektora ŚBRR,
3) planowanie wydatków na realizację zadań komórki organizacyjnej oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, celowości, gospodarności,
4) dokonywanie wydatków zgodnie zasadami i procedurami określonymi w Prawie Zamówień Publicznych,
5) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności, rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa powszechnie obowiązującymi i aktami prawa wewnętrznego,
6) opracowywanie i przedkładanie do zaaprobowania dyrektorowi ŚBRR, merytorycznie właściwych materiałów i informacji rozpatrywanych przez Sejmik, Zarząd Województwa i Komisje Problemowe Sejmiku Województwa,
7) sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych w ramach kompetencji komórki organizacyjnej,
8) szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, aktami prawa wewnętrznego oraz zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi ŚBRR,
9) przekazywanie informacji, poleceń i dyspozycji podległym pracownikom,
10) udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych dla realizacji zadań stałych,
11) kontrola merytoryczna i formalna pracy komórki organizacyjnej,
12) dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników a w szczególności umożliwienie im uczestniczenie w szkoleniach, kursach,
13) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych i ocenianie przydatności zawodowej pracowników w szczególności nowo przyjętych,
14) wnioskowanie do dyrektora ŚBRR w sprawie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników,
15) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi ŚBRR w zakresie opracowywania materiałów informacji i opinii oraz realizowaniu zamówień publicznych, archiwizowaniu dokumentów,
16) podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed skierowaniem ich do podpisu dyrektora lub zastępcy dyrektora ŚBRR,
17) ustalanie szczegółowych zakresów czynności podległych pracowników,
18) powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności, a pozostających w związku
z realizacją zadań statutowych ŚBRR,
19) wyznaczanie zastępstwa za nieobecnego pracownika oraz wyznaczania pracownika do pełnienie zastępstwa na swoim stanowisku w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności,
20) nadzór nad prawidłowością użytkowania i ochrony sprzętu oraz wyposażenia przez pracowników.
2. Dyrektor Biura może upoważnić imiennie kierujących poszczególnymi Komórkami
organizacyjnymi do aprobaty i podpisu w jego imieniu spraw należących do ich zakresu
czynności.
3. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 może być jednorazowe lub stałe i może być
w każdym czasie cofnięte. Jeden egzemplarz upoważnienia lub cofnięcia takiego
upoważnienia składa się do akt osobowych danego pracownika.
4. Każdy pracownik ŚBRR jest odpowiedzialny za:
1) dokładną znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na
powierzonym stanowisku,
2) właściwe stosowanie i przestrzeganie przepisów Prawa formalnego i materialnego oraz instrukcji regulaminów i zarządzeń, jak również wytycznych i procedur,
3) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej, w szczególności informacji, o których
mowa w ustawie z dnia 29. 08. 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002
r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) i w ustawie z dnia 22. 01. 1999 r. o ochronie danych
informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2005 r., Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.),
4) rzetelne i odpowiedzialne realizowanie zadań określonych w zakresie czynności,
w szczególności terminowe załatwianie spraw oraz bezbłędne i prawidłowe przytaczanie
w projektach pism, nazw, imion, nazwisk, obliczeń cyfrowych, danych statystycznych
i innych danych,
5) zapewnienie formy i trybu gwarantującego prawidłowe, sprawne załatwienie spraw oraz poprawne ewidencjonowanie i przechowywanie: akt sprawy, spisów spraw, zbiorów
zarządzeń, rejestrów, etc,
6)dbałość o stan i bezpieczeństwo wyposażenia będącego w jego dyspozycji oraz wykorzystywanie powierzonego mienia ( przede wszystkim: komputerów, laptopów,
drukarek, kserokopiarek, skanerów, Internetu, poczty e ? mail, telefonów stacjonarnych
i komórkowych, oprogramowania etc.) oraz materiałów eksploatacyjnych i biurowych ?
wyłącznie do celów służbowych
5. Pracodawca zastrzega sobie prawo przeprowadzania kontroli, także pod nieobecność
pracownika, celem ustalenia respektowania przez pracowników przestrzegania przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz: .
1) pełnej racjonalizacji kosztów oraz efektywnego i oszczędnego wykorzystywania materiałów eksploatacyjnych, papierniczych, piśmiennych i innych administracyjno ? biurowych,
2) przestrzegania zasad etyki,
3) wykonywanie wszystkich czynności służbowych, a przede wszystkim czynności sprawdzająco ? kontrolnych w podmiotach zewnętrznych, w sposób właściwy dla zachowania powagi i godności urzędu pracownika samorządowego,
4) wykonywanie powierzonych obowiązków zawodowych z poszanowaniem zasady zachowania bezstronności i obiektywizmu (wyeliminowanie konfliktu interesów) oraz
w szczególności z uwzględnieniem postanowień art. 24 Kodeksu postępowania administracyjnego,
5) doskonalenie wiedzy i ustawiczne podnoszenie kwalifikacji własnych w zakresie umożliwiającym prawidłowe i rzetelne wykonywanie powierzonych zadań.
6. Każdy pracownik Biura odpowiada materialnie za powierzony mu sprzęt techniczno -
biurowy oraz inne środki trwałe używane przez niego w ramach wykonywanych
obowiązków służbowych.
7. Pracownicy Biura obsługujących w ramach przydziału czynności określone urządzenia
i sprzęt, odpowiadają za nie materialnie również w przypadku udostępniania
przydzielonych urządzeń i sprzętu innym pracownikom.
8. Pracownicy zatrudnieni w poszczególnych Komórkach Organizacyjnych pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od kierowników tych Komórek.
9. Każdy pracownik ŚBRR, jako pracownik samorządowy, obowiązany jest do respektowania postanowień wynikających z art. 15 ? 19 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach
samorządowych (t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. Poz 1593 z późn. zm.).
10. Polecenia służbowe winny być udzielane z zachowaniem drogi służbowej.
Pracownik, który otrzyma polecenie służbowe z pominięciem drogi służbowej,
wykonuje je powiadamiając o tym równocześnie swego bezpośredniego
przełożonego.

Rozdział VII

Zasady podpisywania dokumentów finansowych oraz innych pism

§ 30

1. Zatwierdzenie do wypłaty dowodów księgowych stanowiących podstawę do wykonania
operacji gotówkowych lub bezgotówkowych dokonuje dyrektor ŚBRR lub upoważniony
przez niego zastępca dyrektora.
2. Podpisywanie
1) czeków gotówkowych na pobór gotówki z banku do kasy ŚBRR,
2) poleceń przelewów na pokrycie zobowiązań ŚBRR,
dokonywane jest na zasadach wynikających z zawartych z bankami umów o prowadzenie
rachunków bankowych , elektronicznego przekazu płatności , zgodnie z kartami wzorów
podpisu i udzielonymi pełnomocnictwami do składania na rzecz i w imieniu posiadacz
rachunku.
3. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.
4. Dyrektor ŚBRR podpisuje dokumenty, akty normatywne i inne pisma zgodnie z właściwością rzeczową i miejscową oraz udzielonymi pełnomocnictwami, upoważnieniami przez Marszałka i Zarząd.
5. Zastępcy Dyrektora SBRR podpisują dokumenty i pisma w ramach udzielonych
pełnomocnictw i upoważnień przez Dyrektora ŚBRR.
6. Kierownicy komórek organizacyjnych i inni pracownicy podpisują pisma określone
w indywidualnych zakresach czynności oraz w imiennych upoważnieniach.
7. Pisma kierowane do podpisu Dyrektora ŚBRR winny spełniać wymogi formalne określone odrębnymi dokumentami.


Rozdział VIII

Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin Organizacyjny wraz z odpowiednimi załącznikami do niego jest podstawowym aktem normatywnym określającym ramowo zakresy działania komórek organizacyjnych Biura i zasady jego działania.
2. Ustalenia zawarte w niniejszym Regulaminie stanowią podstawę do określenia szczegółowych zakresów czynności dla pracowników Biura.
3. Obowiązującą wykładnię przepisów niniejszego Regulaminu ustala Dyrektor.
4. W sprawach nie objętych Regulaminem mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy prawa pracy i kodeksu cywilnego.
5. Załącznikiem do niniejszego regulaminu jest graficzny schemat organizacyjny ŚBRR, Zasady działania Biura PROW wraz z graficznym wewnętrznym schematem organizacyjnym (obejmujące również Zasady działania w zakresie SPO Rol. wraz ze schematem organizacyjnym tej komórki) oraz Zasady działania Biura Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z graficznym wewnętrznym schematem organizacyjnym.
6. Szczegółowe zasady organizacji oraz czasu pracy ŚBRR określa regulamin pracy ŚBRR
wprowadzony i zatwierdzony przez Dyrektora ŚBRR
7. Spory kompetencyjne między komórkami ŚBRR rozstrzyga Dyrektor ŚBRR.
8. Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie będą ustalane w formie zarządzeń
Dyrektora ŚBRR
9. Zmiany w niniejszym regulaminie wymagają zatwierdzenia przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.
10 Regulamin organizacyjny wchodzi w życie po zatwierdzeniu go przez Zarząd Województwa
Świętokrzyskiego z mocą obowiązującą od dnia wprowadzenia go w życie zarządzeniem
Dyrektora ŚBRR.
Artykuł przeczytano: 4075 raz(y)
Wprowadził(a): Aneta Dudzic, 3 lutego 2004, 14:56
Zmienił(a): Aneta Dudzic, 30 sierpnia 2007, 17:14
Zatwierdził(a): Paweł Krajewski, 30 sierpnia 2007, 17:21
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 20 kwietnia 2009
Wersja archiwalna z 5 sierpnia 2008
Wersja archiwalna z 30 sierpnia 2007
Wersja archiwalna z 28 września 2005
Wersja archiwalna z 21 września 2005
Wersja archiwalna z 4 lutego 2004
Wersja archiwalna z 3 lutego 2004
Wersja archiwalna z 3 lutego 2004
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.