WYDANIE ZEZWOLENIA NA PRZETWARZANIE ODPADÓW
I. Warunki ogólne:
Zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) – marszałek województwa jest właściwy w sprawach:
1) dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowisko oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2) dla odpadów innych niż niebezpieczne poddawanych odzyskowi w procesie odzysku polegającym na wypełnianiu terenów niekorzystnie przekształconych, jeżeli ilość umieszczanych w wyrobisku lub zapadlisku odpadów jest nie mniejsza niż 10 Mg na dobę lub całkowita pojemność wyrobiska lub zapadliska jest nie mniejsza niż
25 000 Mg;
3) dla regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych i dla instalacji określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych;
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów jest wydawane, w drodze decyzji, na wniosek prowadzącego przetwarzanie odpadów, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy:
Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów winien spełniać wymagania określone w art. 42 ust. 2 ustawy o odpadach tj.:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
3) określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu
i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
4) oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
5) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
6) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej;
7) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
8) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
9) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
10) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na których działalność ta była prowadzona;
11) określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich – w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcenia odpadów;
12) informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 – w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
13) informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 ustawy o odpadach – w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiana odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie – do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
14) informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Do wniosku dołącza się:
1) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o ile jest wymagana;
2) pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
3) dokument potwierdzający, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do miejsca magazynowania odpadów;
4) potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
III. Opłata skarbowa:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Wysokość opłaty wynosi:
1) 616,00 zł – wydanie zezwolenia;
2) 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
3) przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia – 50 % stawki określonej od zezwolenia;
Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce
ING Bank Śląski 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000
IV. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska
Al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
Tel.: (041) 342-18-61, fax: (041) 344-36-10
Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych
pokój 437 oraz 438
Tel.: (041) 342-11-94 oraz (041) 342 - 14 -73
V. Termin załatwienia sprawy:
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
VI. Podstawy prawne:
VII. Informacje dodatkowe:
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Anna Małecka
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 10:29 |
Zmienił(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:05 |
Zatwierdził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:05 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.