ŚWIĘTOKRZYSKIE - HARD TO PRONOUNCE, EASY TO DO BUSINESS IN
Opis projektu:
Projekt promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego, pn. „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in” ma na celu wzmocnienie pozycji gospodarczej regionu, poprzez następujące działania:
- organizacja pro-eksportowych konferencji krajowych,
- organizacja pro-inwestycyjnych spotkań informacyjnych za granicą,
- organizacja branżowych spotkań match-makingowych pomiędzy przedsiębiorcami krajowymi
i zagranicznymi,
- organizacja przyjazdowych misji gospodarczych i wizyt studyjnych,
- organizacja wyjazdowych misji gospodarczych,
- medialna kampania promocyjna,
- przyjazdowe misje dziennikarzy branżowych,
- opracowanie cyklicznych raportów branżowych ukierunkowanych na kluczowe branże regionalne
- promocja województwa podczas Wystawy Światowej EXPO 2017
- opracowanie platformy internetowej B2B
Powyższe działania przyczynią się do osiągnięcia celów projektu i zniwelowanie zidentyfikowanych problemów.
Beneficjent:
Województwo Świętokrzyskie - Oddział ds. Promocji Gospodarczej Regionu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach
Cel projektu:
Podstawowym celem projektu „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in” jest promocja gospodarcza województwa świętokrzyskiego, prowadząca do wzrostu inwestycji krajowych
i zagranicznych w regionie, podniesienia potencjału pro-eksportowego świętokrzyskich przedsiębiorstw oraz wzmocnienia rozpoznawalności województwa pod kątem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem siedmiu inteligentnych specjalizacji regionalnych. Projekt ma na celu zbudowanie spójnego modelu promocji gospodarczej dla przedsiębiorców i potencjalnych inwestorów.
Cele szczegółowe projektu:
- promocja gospodarcza regionu na rynkach zagranicznych,
- wzrost rozpoznawalności regionu oraz budowanie pozytywnego wizerunku województwa pod względem gospodarczym,
- wzrost potencjału eksportowego przedsiębiorstw z regionu świętokrzyskiego,
- promocja kompleksowej oferty inwestycyjnej regionu świętokrzyskiego za granicą,
- stymulowanie przedsiębiorstw regionalnych do rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne, poprzez działania informacyjne, match-makingowe oraz organizację misji gospodarczych i konferencji z udziałem przedsiębiorców zagranicznych.
Okres realizacji:
Od 01.04.2016r. do 30.11.2022r.
PROJEKT “ATM FOR SME`S”:
Access to Microfinance for Small and Medium–sized Enterprises ATM for SME`s”, czyli „Dostęp do mikrofinansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw” wdrażany jest w ramach Osi priorytetowej: 2. Wzmacnianie konkurencyjności MŚP, Cel szczegółowy: 2.1. Poprawa wdrażania polityk i programów rozwoju regionalnego, w szczególności programów w ramach celu Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia oraz, w stosownych przypadkach, celu Europejska Współpraca Terytorialna, wspierających MŚP w wypracowywaniu i osiąganiu wzrostu gospodarczego oraz wprowadzaniu innowacji na wszystkich etapach ich cyklu życia - Interreg Europa 2014-2020.
Partnerzy (10 partnerów z 8 krajów):
Okres realizacji projektu: 4/2016 – 3/2021, (60 miesięcy)
I etap (realizacja zadań) – kwiecień 2016 r. – marzec 2019 r. (36 miesięcy).
II etap (monitorowanie wdrażania powstałych dokumentów) – kwiecień 2019 r. – marzec 2021 r.
(24 miesiące).
Budżet projektu:
Project Partner 09 UMWS |
EURO |
PLN |
Koszt całkowity |
170 851,00 |
711 302,75 |
Wkład ERDF /85%/ |
145 223,35 |
604 607,34 |
Wkład budżetu województwa /15%/ |
25 627,65 |
106 695,41 |
Cel projektu:
Głównym zadaniem projektu „ATM for SME`s” jest wspieranie zdolności regionalnego sektora MŚP w zakresie dostępności i warunków mikrokredytowania, co jest kluczowym narzędziem w stymulowaniu wzrostu gospodarczego i tworzeniu nowych miejsc pracy. Założeniem projektu jest współpraca w zakresie wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą pomiędzy partnerami projektu, w celu poprawy regionalnej polityki i stworzenia ulepszonego systemu pozwalającego na lepszy dostęp do instrumentów finansowych dla sektora MŚP oraz zwiększenia społecznego zasięgu instytucji finansowych.
W efekcie realizacji projektu został wypracowany Regionalny Plan Działania (Regional Action Plan), który koncentruje się na dwóch najważniejszych celach regionalnych, tj.:
Ponadto, realizacja projektu pozwoliła na zaangażowanie regionalnych podmiotów działających w obszarze mikrofinansowania i utworzenie regionalnej grupy interesariuszy, w skład której weszli przedstawiciele m.in. funduszy pożyczkowego i poręczeniowego, regionalnych instytucji wspierających przedsiębiorczość, instytucji otoczenia biznesu, a także regionalnych przedsiębiorców.
PROJEKT „KEEP ON”
„KEEP ON – Effective policies for durable and self-sustainable projects in the cultural heritage sector” (Skuteczne polityki regionu dla zapewnienia trwałości i zwiększonej efektywności projektów z sektora dziedzictwa kulturowego), realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Programu Europejska Współpraca Terytorialna (EWT) - Interreg Europa 2014-2020.
Partnerzy (7 instytucji UE):
1. Lider projektu – Instytut Rozwoju Ekonomicznego Prowincji Qurense (Hiszpania)
2. Województwo Świętokrzyskie - UMWŚ, Departament Inwestycji i Rozwoju/Oddział ds. Innowacji i Transferu Wiedzy (Polska)
3. Gmina Paggaio (Grecja)
4. Gmina ‘s-Hertogenbosch (Den Bosch - Holandia)
5. Instytut Rozwoju i Stosunków Międzynarodowych (Zagrzeb – Chorwacja)
6. Związek Gmin Langa Astigiana (Turyn -Włochy)
7. Stowarzyszenie Rozwoju Regionu Alto Tamega (ADRAT) (Chaves - Portugalia)
Okres realizacji:
I etap (realizacja zadań) – czerwiec 2018 r. – maj 2021 r. (34 miesiące)
II etap (monitorowanie wdrażania powstałych dokumentów) – czerwiec 2021 r. – maj 2023 r. (24 miesiące)
Budżet:
204 843 Euro w tym:
174 116,55 Euro - 85% współfinansowane z EFRR
30 726,45 Euro – 15% wkład własny JST (możliwość mieszania z wkładem niepieniężnym)
Cel projektu:
Wsparcie polityki regionu w zakresie tworzenia warunków do efektywniejszego wykorzystania istniejącej infrastruktury kulturalnej i zasobów dziedzictwa kulturowego, poprzez opracowanie w partnerstwie ponadnarodowym Lokalnego Programu Wsparcia, który w konsekwencji posłuży jako narzędzie wspomagające w procesie ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego (również w kontekście wykorzystania środków UE po 2020 roku).
W efekcie realizacji projektu zostanie wypracowany Regionalny Plan Działania (Regional Action Plan), który będzie się koncentrował na zadaniach pozwalających na udoskonalenie regionalnej polityki w zakresie dziedzictwa kulturowego w ramach instrumentu finansowego, czyli nowego programu regionalnego na lata 2021 – 2027 Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego.
Ponadto, realizacja projektu pozwoliła na zaangażowanie regionalnych podmiotów aktywnie działających w obszarze dziedzictwa kulturowego i utworzenie regionalnej grupy interesariuszy, w skład której weszli przedstawiciele m.in. Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach, Muzeum Wsi Kieleckiej, Geoparku Kielce, Gminy i Miasta Chęciny, Kościoła p.w. Św. Karola Boromeusza na Karczówce, Muzeum Okręgowego w Sandomierzu, Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Regionalnego Centrum Naukowo-Technologicznego, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Starostwa Powiatowego Opatów, Stowarzyszenia Miłośników Pustelni Złotego Lasu, Zabytkowego Zakładu Hutniczego w Maleńcu, Zespołu Pałacowego w Kurozwękach.
PROJEKT EVERSELVES:
ENERSELVES - realizowany jest w ramach programu Unii Europejskiej INTERREG EUROPE Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, Cel szczegółowy 3.1 Poprawa wdrażania polityki programów rozwoju regionalnego, w szczególności celu Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia oraz, w stosownych przypadkach EWT, związanych z przejściem na gospodarkę niskoemisyjną - Interreg Europa 2014-2020.
1. Partnerzy projektu (7 instytucji UE):
- Extremadura Energy Agency (Hiszpania) – Lider Partnerstwa;
- Energy Agency for Southeast Sweden (Szwecja) – Partner;
- Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego (Polska);
- Malta Intelligent Energy Management Agency (Malta) – Partner;
- LAZIO REGION (Włochy) – Partner;
- NorthEast Regional Development Agency (Rumunia) – Partner;
- Autonomous Region of Sardinia (Włochy) – Partner.
2. Okres Realizacji Projektu – od styczeń 2017r. do grudzień 2020r.
I etap (realizacja zadań w projekcie) – styczeń 2017 r. – grudzień 2018 r. (24 miesiące)
II etap (monitorowanie wdrażania założeń Action Planu) – styczeń 2019 r. – grudzień 2020 r. (24 miesiące)
3. Budżet projektu;
Budżet całkowity: 174 056,00 EUR
W tym:
147 947,60 EUR – Dofinansowanie ze źródeł UE
26 108,40 EUR – Wkład własny (15%)
4. Cele projektu:
Projekt ma na celu:
- promocję wykorzystania środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego w celu wspierania budownictwa energooszczędnego, aby spełnić wymogi unijne dot. efektywności energetycznej w regionach,
- nawiązanie kontaktów międzynarodowych dla realizacji kolejnych działań,
- stworzenie Planu Działań - jak promować efektywność energetyczną w budynkach użyteczności publicznej w kontekście dokumentów regionalnych w o charakterze strategicznym,
- podnoszenie wiedzy o sytuacji i poznawanie dobrych praktyk budynków energooszczędnych w innych krajach unijnych.
PROJEKT STANDARDY OBSŁUGI INWESTORA
W 2020 r. rozpoczęto realizację projektu „Standardy obsługi inwestora w Województwie Świętokrzyskim”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 - Priorytet II „Efektywne polityki publiczne na rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działanie 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne”.
1. Okres realizacji projektu:
od 10.2019 r. do końca 2021 r.
2. Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości obsługi inwestora poprzez wdrożenie/modernizację standardu obsługi inwestora w jednostkach samorządu terytorialnego województwa świętokrzyskiego poprzez objęcie 52 JST audytem wstępnym, szkoleniami podstawowymi oraz sieciowaniem współpracy w zakresie obsługi inwestora, z których 26 JST wdroży lub zmodernizuje obowiązujące w jednostce procedury współpracy z inwestorem określone w tzw. standardach obsługi inwestora. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez objęcie audytem wstępnym, doradztwem i szkoleniami z zakresu standardu obsługi inwestora w samorządzie, udziałem w lokalnych sieciach współpracy mających na celu budowanie relacji z inwestorami, wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w pozyskiwaniu i obsłudze inwestora woj. świętokrzyskiego. Wyniki audytu końcowego potwierdzą wdrożenie wymagań standardu. Poprzez realizację projektu Województwo Świętokrzyskie dąży do podniesienia wiedzy urzędników z zakresu obsługi inwestora oraz zaangażowania wójtów/burmistrzów/prezydentów tematyką inwestycyjną, co przyczyni się do podniesienia jakości usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej oraz odpowiednie monitorowanie procesu świadczenia tych usług.
3. Grupa docelowa:
Grupą docelową objętą wsparciem w ramach Projektu są JST z woj. świętokrzyskiego (gminy/miasta/powiaty).
4. Główne zadania w ramach Projektu:
- Cykl szkoleń dla kierowników i pracowników JST
- Tworzenie wizualizacji terenów inwestycyjnych
- Doradztwo indywidualne dla JST
- Wizyty studyjne
- Spotkanie przedstawicieli lokalnej sieci współpracy.
PROJEKT RESINDUSTRY
Projekt RESINDUSTRY Policies for Renewable Energy Sources in industry co-financed by the European Regional Development Fund (współfinansowany z EFRR w ramach program Interreg Europe); nr projektu: INTERREG EUROPE – PGI06158.
1.Partnerzy RESINDUSTRY:
(7 partnerów zagranicznych):
- Czech Technical University in Prague, Czechy, UCEEB
- University of Applied Sciences, Finlandia, LAB
- Extremadura Region, Hiszpania, AGENEX
- Tartu Regional Energy Agency, Estonia, TREA
- Marshal Office of Świętokrzyskie Region, Polska, MOSR
- Vorarlberg University of Applied Sciences, Austria, FHV
- Ministry for Gozo, Malta, GOZO
Interesariusze RESINDUSTRY z terenu Województwa Świętokrzyskiego (26 interesariuszy):
- Regional Development Agency in Starachowice
- RES Lab sp. z o.o.
- Eco Voltaika
- Osoba prywatna
- Academy of Entrepreneurship LTD
- Regional Centre for Innovation and Technology Transfer
- EkoEnergia Polska sp. z o.o.
- University of Technology in Kielce
- Regional Science and Technology Center
- P.P.U.H. MULTI-TRONIK
- Verdo Energy Systems Sp. z o. o.
- Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Końskich Sp. z o.o.
- Zespół Opieki Zdrowowtnej w Końskich
- Doradztwo Energetyczne Trade-Off Tomasz Fiszer
- Ekoplon sp z o.o. sp.k.
2. Okres ralizacji:
I faza: 36 miesięcy, tj. od 1 sierpnia 2019 r. do 31 lipca 2022 r.
II faza: 12 miesięcy, tj. od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023 r.
3. Budżet projektu:
Planowany budżet projektu wynosi 1 623 554 EUR. Koszty związane z realizacją
projektu podlegają refundacji w stosunku 85% do 15%. Wkład własny Województwa wynosi 15% całości kosztów związanych z projektem.
Budżet Województwa Świętokrzyskiego w projekcie wynosi: 135 575 EUR, w tym:
1. 115 238,75 EUR – 85% finansowane z EFRR,
2. 20 336,25 EUR – 15% wkład własny Województwa Świętokrzyskiego.
4. Cel projektu:
Projekt RESINDUSTRY ma na celu zwiększenie niezależności energetycznej europejskiego przemysłu, poprzez zmniejszenie jego energochłonności wynikającą z wyższej integracji odnawialnych źródeł energii. Długookresowym celem jest zwiększenie konkurencyjności przemysłu poprzez obniżenie rachunków za energię, zwiększenie niezależności energetycznej i samowystarczalności energetycznej, a tym samym oddzielenie kosztów energii od geopolitycznych efektów zewnętrznych. Aby osiągnąć te długoterminowe cele strategiczne, należy wprowadzać czynniki które posłużą zwiększeniu inwestycji w OZE w przemyśle poprzez zrewidowanie celów strategicznych dzięki nowym rozwiązaniom w zakresie promocji OZE.
5. Uzasadnienie realizacji projektu:
Zużycie energii w przemyśle jest prawie całkowicie oparte na paliwach kopalnych, co sprawia, że sektor ten jest bardzo podatny na skutki zewnętrzne, szczególnie dlatego, że import UE przekracza 90% oleju i 66% gazu. W sprawozdaniu Komisji Europejskiej z lutego 2017 r. "Monitorowanie postępów w kierunku unii energetycznej" zauważa, że sektor energochłonności zmniejszył się o 15% na poziomie UE w latach 2000-2010, ale zaczął szybko rosnąć po 2013 r. Jednak kraje wykazują znaczne różnice między sobą w kwestii energochłonności przemysłu, w niektórych jest ona na poziomie 40%, a w innych tylko 10%. Sprawozdanie Komisji "Wykorzystanie energii w przemyśle UE" pokazuje, że konieczna jest harmonizacja i odpowiedni mechanizm służący pobudzeniu OZE w przemyśle.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Agnieszka Rachwał
Urząd Marszałkowski Województwa ŚwiętokrzyskiegoWprowadził(a): | Ewa Turas, 7 kwietnia 2021, 14:49 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 7 kwietnia 2021, 14:49 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 7 kwietnia 2021, 14:49 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.