Zezwolenia na korzystanie z dróg w sposób szczególny
Podstawa prawna: ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. NR 108, poz. 908 z późn. zmianami)
Do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego występują organizatorzy zawodów sportowych, imprez itp., które powodują utrudnienie ruchu lub wymagają korzystania z dróg w sposób szczególny a odbywają się w całości lub częściowo na drogach wojewódzkich ( w przypadku gdy trasa dot. również drogi krajowej – do GDDKiA ).,
Uwaga! Zezwoleń nie wymaga organizacja procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym, które wymagają tylko uzgodnienia z zarządcą drogi oraz w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego z Komendantem Wojewódzkim Policji.
Wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem imprezy.
Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki:
1) szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
2) wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy,
3) program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości,
4) plan zabezpieczenia trasy lub miejsca,
5) zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
6) uzgodnienia z zarządami dróg i organami zarządzającymi ruchem.
Wniosek z załącznikami należy złożyć lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Infrastruktury
25-516 Kielce Al. IX Wieków Kielc 3
szczegółowych informacji udziela:
Jolanta Traczyk
Jolanta Traczyk (tel.342-17-50)
Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej wydaje Marszałek Województwa po sprawdzeniu złożonych dokumentów. Jeżeli zawierają jakieś braki lub są niejasno sformułowane, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków w terminie 7 dni. Decyzję wydaje się po uprzednim uzyskaniu niezbędnych opinii i uzgodnień wymaganych na podstawie art. 65b ust.5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Opłata skarbowa: 48 zł za zezwolenie (z opłat zwolnione są jednostki budżetowe i samorządu terytorialnego).
Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Kielce, BGŻ S.A. 11 2030 0045 1110 0000 0027 3350
Informację do publikacji dostarczył Wiesław Młynarczyk, Dyrektor Departamentu Infrastruktury.
Nazwa pliku | Typ | Rozmiar | Data dodania | Pobrany |
---|---|---|---|---|
wniosek PDF78.4 Kb16 stycznia 2014404 raz(y) |
Wprowadził(a): | Ziemowit Ciupa, 12 listopada 2003, 14:06 |
Zmienił(a): | Karolina Leder, 16 stycznia 2014, 08:44 |
Zatwierdził(a): | Karolina Leder, 16 stycznia 2014, 08:44 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.