Dyrektor Departamentu
Rafał Kosiński
tel. 41/ 342-18-75
e-mail: rafal.kosinski@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu
Geodeta Wojewódzki
Henryka Baran
tel. 41/ 342-18-75
e-mail: henryka.baran@sejmik.kielce.pl
§ 59. W skład Departamentu Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp.
|
Nazwa komórki organizacyjnej |
symbol |
1) |
Oddział ds. Zagospodarowania Przestrzennego |
NGP-I |
2) |
Oddział Nieruchomości Wojewódzkich |
NGP-II |
3) |
Oddział Geodezji i Kartografii |
NGP-III |
4) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych |
NGP-IV |
§ 60. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy jednego zastępcy.
§ 61. Dyrektor departamentu lub zastępca albo kierownik oddziału pełni funkcję Geodety Województwa.
§ 62. Do zakresu zadań Departamentu Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego w szczególności należy:
1) realizacja zadań samorządu województwa wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
2) koordynacja i nadzór w imieniu Zarządu Województwa Świętokrzyskiego nad merytoryczną działalnością ŚBRR w zakresie realizowanych przez Biuro zadań Samorządu Województwa w zakresie kształtowania i utrzymania ładu przestrzennego (min. opracowywanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa i jego zmian),
3) przygotowywanie wniosków i opinii dla samorządów terytorialnych do sporządzanych przez te organa opracowań planistycznych, wynikających z ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego województwa, obowiązujących programów i prowadzonego monitoringu zmian w zagospodarowaniu przestrzennym województwa oraz uzgadnianie tych dokumentów,
4) uzgadnianie decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zadań samorządu województwa,
5) opiniowanie projektów gminnych programów rewitalizacji w zakresie zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego województwa,
6) udział w pracach nad sporządzeniem audytu krajobrazowego wynikającego z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
7) regulowanie spraw związanych z archiwalnymi materiałami planistycznymi po byłych jednostkach planistycznych województwa kieleckiego,
8) przejmowanie nieruchomości,
9) przejmowanie w zarząd zabytków nieruchomych,
10) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości przez cudzoziemców,
11) oddawanie osobom fizycznym i prawnym gruntów w użytkowanie wieczyste,
12) przeprowadzanie procedur w zakresie nabywania nieruchomości na rzecz województwa,
13) przeprowadzanie procedur w zakresie zbywania nieruchomości województwa,
14) gospodarowanie wojewódzkim zasobem nieruchomości,
15) ustanawianie trwałego zarządu i stwierdzanie jego wygaśnięcia,
16) ustalanie opłat z tytułu trwałego zarządu lub użytkowania wieczystego nieruchomości oraz aktualizacja takich opłat,
17) wyrażanie, stosownie do przepisów prawa budowlanego, zgody na zabudowę, odbudowę, nadbudowę, przebudowę lub modernizację obiektu budowlanego na gruntach stanowiących własność województwa, będących w trwałym zarządzie jednostek,
18) realizacja zadań Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wynikających z ustawy „Prawo geodezyjne i kartograficzne",
19) prowadzenie wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
20) udostępnianie wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
21) nadzór nad Świętokrzyskim Biurem Geodezji w Kielcach.
Dyrektor Departamentu Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego:
Osoba, która odpowiada/wytworzyła za informację:
Katarzyna Kutwin
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
telefon: 41/ 342-16-75
e-mail: katarzyna.kutwin@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:46 |
Zmienił(a): | Karolina Wójcik, 4 marca 2021, 10:44 |
Zatwierdził(a): | Karolina Wójcik, 4 marca 2021, 10:44 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.