WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Rolnictwa, Klimatu i Środowiska

Departament Rolnictwa, Klimatu i Środowiska

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

Dyrektor Departamentu:

Sylwia Kanios

tel.: 41/395-18-61
e-mail: sylwia.kanios@sejmik.kielce.pl

 

Zastępca Dyrektora Departamentu:

Wioletta Czarnecka

tel.: 41/395-18-61
e-mail: wioletta.czarnecka@sejmik.kielce.pl

p.o. Zastępcy Dyrektora Departamentu:

Karol Wąs

tel.: 41/ 395-19-73
e-mail: karol.was@sejmik.kielce.pl

 

 

§ 102. W skład Departamentu Rolnictwa, Klimatu i Środowiska wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol

1)

Oddział Gospodarki Odpadami

RKŚ - I

2)

Oddział Opłat Ekologicznych

RKŚ - II

3)

Oddział Geologii

RKŚ - III

4)

Oddział Informacji o Środowisku i Finansów

RKŚ - IV

5)

Oddział Ochrony Przyrody

RKŚ - V

6)

Oddział Pozwoleń Środowiskowych

RKŚ - VI

7)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjnych

RKŚ - VII

8)

Oddział Rozwoju Obszarów Wiejskich

RKŚ - VIII

9)

Oddział Regionalnej Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i Spraw Organizacyjnych

RKŚ - IX

 

 

 

 

§   103. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy dwóch zastępców.

§  104. W strukturze departamentu funkcjonuje Geolog Wojewódzki, który jednocześnie kieruje Oddziałem Geologii.

§ 105.1. Do zakresu zadań Departamentu Rolnictwa, Klimatu i Środowiska należy
w szczególności:

1) prowadzenie i aktualizacja bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO),

2) rozpatrywanie wniosków o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach, prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego i gospodarujących odpadami oraz wniosków o wykreślenie i aktualizacyjnych,

3) weryfikacja sprawozdań przedsiębiorców oraz wójtów, burmistrzów, prezydentów miast dotyczących wytwarzania i gospodarowania odpadami,

4) weryfikacja sprawozdań przedsiębiorców dotyczących produktów oraz opakowań,

5) weryfikacja opłat: produktowych, recyklingowej, rejestrowej, rocznej, depozytowej,

6) weryfikacja opłat na publiczne kampanie edukacyjne,

7) weryfikacja opłat za korzystanie ze środowiska,

8) przygotowywanie projektów decyzji określających wysokość zaległości z tytułu opłat produktowych i recyklingowej,

9) przygotowywanie projektów decyzji określających wysokość opłaty za nieosiągnięcie wymaganego poziomu odzysku i recyklingu odpadów pochodzących z pojazdów wycofanych
z eksploatacji,

10) przygotowywanie projektów decyzji zatwierdzających program gospodarowania odpadami wydobywczymi,

11) prowadzenie rejestru rodzaju, ilości oraz miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska (azbest, PCB),

12) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska,

13) prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązków wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach,

14) prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązków wynikających z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,

15) sprawowanie kontroli nad prowadzącymi instalacje komunalne,

16) opracowywanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz sprawozdań z realizacji planu,

17) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej, redystrybucja środków w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska, opłat produktowych, recyklingowej, rejestrowej, rocznej i wpłat na publiczne kampanie edukacyjne,

18) przygotowywanie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz o wywiązywaniu się podmiotów z obowiązku rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska,

19) przygotowywanie projektów decyzji wymierzających opłaty za korzystanie ze środowiska,

20) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie udzielania, wygaszania i cofania lub przenoszenia na inny podmiot koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, w sprawie zatwierdzania projektu robót geologicznych oraz dokumentacji geologicznych złóż kopalin, hydrogeologicznych i geologiczno-inżynierskich, w sprawie ustalania wysokości należnej opłaty eksploatacyjnej,

21) udostępnianie informacji geologicznej,

22) opiniowanie studiów, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i inwestycji celu publicznego w zakresie złóż kopalin i wód podziemnych,

23) sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością regulowaną ustawą Prawo geologiczne i górnicze,

24) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,

25) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,

26) prowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska,

27) sprawowanie kontroli nad prowadzącymi instalacje komunalne w zakresie wydanych decyzji,

28) przygotowywanie projektów decyzji - pozwoleń zintegrowanych dla instalacji, dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, których funkcjonowanie ze względu na rodzaj i skalę prowadzonej działalności może powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska,

29) przygotowywanie projektów decyzji - pozwoleń na wprowadzanie do powietrza gazów lub pyłów z instalacji,

30) przygotowywanie projektów decyzji - zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych z instalacji spełniających kryteria uczestnictwa w systemie handlu uprawnieniami do emisji,

31) przygotowywanie projektów decyzji - zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością miasta na prawach powiatu,

32) przygotowywanie projektów decyzji - pozwoleń na wytwarzanie odpadów,

33) przygotowywanie projektów decyzji - zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów i zezwoleń na przetwarzanie odpadów,

34) przygotowywanie projektów decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu,

35) opracowywanie projektu wojewódzkiego programu ochrony środowiska oraz okresowych raportów,

36) opracowywanie projektu programu ochrony powietrza oraz rocznych sprawozdań,

37) opracowywanie projektu programu ochrony środowiska przed hałasem,

38) przygotowywanie projektów uchwał Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie wprowadzenia ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw,

39) przygotowywanie dokumentów w sprawie utworzenia lub likwidacji parku krajobrazowego, powiększania lub zmniejszenia jego obszaru,

40) przygotowywanie dokumentów w sprawie nadawania statutu dla Zespołu Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych w Kielcach,

41) opiniowanie planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe oraz współpraca z Departamentem Transportu, Komunikacji i Infrastruktury oraz Departamentem Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego w tym zakresie,

42) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu, do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu,

43) przygotowywanie projektów decyzji zatwierdzających instrukcje prowadzenia składowisk odpadów, 

44) przygotowywanie projektów decyzji o zamknięciu składowiska odpadów,

45) powoływanie komisji i prowadzenie spraw związanych z działalnością komisji egzaminacyjnej stwierdzającej kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami,

46)    przygotowywanie projektów postanowień w sprawie udzielenia opinii dla planowanych przedsięwzięć kwalifikowanych jako instalacje wymagające uzyskania pozwolenia zintegrowanego, w przedmiocie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, określania zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, przed wydaniem decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach,

47) opiniowanie projektów studiów, planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z programem ochrony środowiska i programem ochrony powietrza,

48) prowadzenie kontroli podmiotów w zakresie nasadzeń zastępczych,

49) przyjmowanie, weryfikacja i gromadzenie rocznych sprawozdań z realizacji inwestycji w zakresie wodociągów i sanitacji wsi oraz sporządzanie zbiorczego rocznego sprawozdania w tym zakresie,

50) sporządzanie rocznych sprawozdań OS-7 o ochronie przyrody i krajobrazu,

51) współdziałanie z organizacjami ekologicznymi na rzecz kształtowania świadomości ekologicznej społeczeństwa i popularyzacja pozaszkolnych form edukacji ekologicznej,

52) opiniowanie projektów wstępnej oceny ryzyka powodziowego, planów zarządzania ryzykiem powodziowym, przeciwdziałania skutkom suszy Programu wodno-środowiskowego kraju,

53) administrowanie obszarami chronionego krajobrazu,

54) przygotowywanie projektów decyzji potwierdzających spełnienie warunków uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny albo decyzji stwierdzających niespełnienie tych warunków,

55) przygotowanie projektów decyzji zatwierdzających zmianę klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne albo projektów decyzji o wyrażeniu sprzeciwu,

56) przyjmowanie zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga uzyskania pozwolenia,

57) przygotowywanie projektów decyzji określających wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, o ile jest to uzasadnione koniecznością ochrony środowiska,

58) podejmowanie działań dotyczących wspierania rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa oraz promocji produktów rolnych,

59) tworzenie planów i programów rozwoju rolnictwa,

60) opracowywanie analiz rolnictwa dla potrzeb tworzenia strategii rozwojowych na szczeblu regionalnym i krajowym oraz operacyjnych planów działania,

61) realizacja zadań związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych,

62) realizacja zadań w zakresie rybactwa śródlądowego,

63) podejmowanie działań na rzecz rozwoju rynku produktów tradycyjnych i regionalnych,

64) współpraca z inspekcjami, organizacjami rolniczymi, instytutami i szkołami branżowymi, jednostkami naukowo – badawczymi na rzecz rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa oraz przygotowywanie projektów dokumentów strategicznych w tym zakresie,

65) realizacja zadań Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich,

66) nadzór nad Świętokrzyskim Biurem Geodezji w Kielcach w zakresie realizacji działań
w oparciu o środki unijne PROW oraz Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego,

67) rozdysponowywanie pozostałego majątku po Świętokrzyskim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, z wyłączeniem nieruchomości,

68) podejmowanie działań na rzecz rozwoju energii odnawialnej pochodzenia rolniczego,

69) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o wpis na listę produktów tradycyjnych,

70)    przygotowywanie projektów dokumentów oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie określenia miejsca, warunków, czasu i sposobu ograniczenia populacji zwierząt, które stanowią nadzwyczajne zagrożenie dla życia, zdrowia lub gospodarki człowieka, w tym gospodarki łowieckiej,

71) przygotowywanie projektów dokumentów oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie dokonywania podziału terytorium województwa świętokrzyskiego na obwody łowieckie oraz zmian granic tych obwodów,

72) przygotowywanie projektów dokumentów oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie skracania okresów polowań na terenie województwa świętokrzyskiego,

73) przygotowywanie projektów dokumentów oraz projektów uchwał Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie określania dnia zakończenia okresu zbioru gatunków roślin na terenie województwa świętokrzyskiego, celem zachowania uprawnień do odszkodowań łowieckich,

74) przygotowywanie dokumentów dotyczących przeprowadzenia procedury ustalającej warunki zatrudnienia oraz procedury powoływania i odwoływania na stanowisko dyrektorów wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu, do których nadzór w imieniu Zarządu Województwa sprawuje dyrektor departamentu.

  • § 105. 2. W ramach Oddziału Regionalnej Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i Spraw 
    Organizacyjnych funkcjonuje Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Artykuł przeczytano: 684 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 16 maja 2024, 15:29
Zmienił(a): Wiktoria Sawicka, 16 lipca 2024, 12:01
Zatwierdził(a): Wiktoria Sawicka, 16 lipca 2024, 12:01
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 30 września 2024
Wersja archiwalna z 19 września 2024
Wersja archiwalna z 16 lipca 2024
Wersja archiwalna z 16 lipca 2024
Wersja archiwalna z 16 lipca 2024
Wersja archiwalna z 11 czerwca 2024
Wersja archiwalna z 11 czerwca 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.