ZAPYTANIE OFERTOWE
na świadczenie kompleksowych usług w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz ochrony przeciwpożarowej dla Muzeum Zamkowego w Sandomierzu
Zamawiający:
Muzeum Zamkowe w Sandomierzu
Ul. Zamkowa 12
27-600 Sandomierz
NIP: 864-11-06-630
Regon 291200740
Tel. 015 832-22-65
Tryb udzielenia zamówienia
Niniejsze postępowanie dotyczy zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 000 złotych, określonej w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, w związku z czym nie stosuje się przepisów tej ustawy.
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej Muzeum Zamkowego w Sandomierzu zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, w szczególności:
- Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1502),rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.2004. 180.1860 ze zm.),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 1997.109.704 ze zm.),
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 01 grudnia 1998 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych
w monitory ekranowe (Dz.U.1998148.973),
- Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2019 r.
w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (Dz.U.2019 poz. 1071),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności
i przyczyn wypadków przy pracy (Dz.U.2009.105.870),
- Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U.2022 poz. 2057),
- Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.2023 poz. 822),
- Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r.
w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą
i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz.U.2014 poz. 1240).
Szczegółowy zakres świadczenia usługi:
Do obowiązków Wykonawcy w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia w szczególności należy:
- Przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych pracowników oraz osób współpracujących z Muzeum z zakresu bhp oraz ochrony przeciwpożarowej i pierwszej pomocy wraz z prowadzeniem rejestrów w tym zakresie.
- Zapoznawanie pracowników ze zmieniającymi się przepisami BHP i przeciwpożarowymi.
- Sporządzanie i aktualizacja dokumentacji zakładowej dotyczącej BHP i p.poż., w szczególności:
- sporządzanie i aktualizacja szczegółowych instrukcji dot. bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustaleniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opracowywanie i aktualizowanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- aktualizowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego,
- prowadzenie rejestrów i kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także rejestru i kart pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
- Kontrola oznakowania zgodnie z Polskimi Normami dróg ewakuacyjnych i urządzeń gaśniczych oraz przedstawianie Zamawiającemu wniosków odnośnie konieczności uzupełnienia braków.
- Okresowa kontrola zabezpieczenia budynku i pomieszczeń pod względem ochrony przeciwpożarowej oraz przedstawianie wniosków z kontroli Zamawiającemu.
- Sprawowanie nadzoru nad zaopatrzeniem pracowników w wymaganą odzież i obuwie robocze.
- Bieżące informowanie Zamawiającego o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń.
- Sporządzanie i przedstawianie Zamawiającemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
- Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych, zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Udział w przekazaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników.
- Przedstawienie Zamawiającemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz prowadzenie postpowań powypadkowych w razie zaistnienia wypadku przy pracy, wypadku w drodze do pracy lub z pracy, zdarzenia potencjalnie wypadkowego, sporządzenie dokumentacji powypadkowej.
- Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, poprawy warunków pracy, w tym przedkładanie w formie pisemnej propozycji przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych, mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa Muzeum.
- Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
- Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
- Ustalenie sposobu postepowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
- Wykonywanie wszelkich innych niewymienionych czynności określonych w przepisach wykonawczych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisach ochrony przeciwpożarowej.
- Wizyta przedstawiciela Wykonawcy w razie potrzeby, na wezwanie Zamawiającego w siedzibie Muzeum, w celu zapoznania się z bieżącymi sprawami BHP i p.poż.
Wymagania dotyczące Wykonawcy:
- 1. Wykonawca przedstawi Zleceniodawcy do wglądu oryginały ważnych zaświadczeń potwierdzających posiadanie kwalifikacji:
- kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do wykonywania przedmiotu umowy w zakresie BHP, zgodnie z obowiązującym prawem, określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy(Dz.U. 1997.109.704 ze zm.);
- wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania obowiązków z zakresu ochrony przeciwpożarowej, wynikające z Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U.2022 poz. 2057).
- 2. Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonywaniu przedmiotu zamówienia minimum w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, świadczeniu usług w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej w zakładach pracy zatrudniających minimum 15 pracowników.
Zawartość oferty
- Informacja o Wykonawcy: imię i nazwisko / nazwa (firma).
- Cena powinna obejmować wynagrodzenie za wszystkie obowiązki, które są niezbędne do zrealizowania zamówienia (podać kwotę netto, kwotę podatku VAT oraz kwotę brutto).
- Podpisana klauzula informacyjna.
Procedura składania ofert
- Ofertę należy przesłać pocztą na adres (decyduje data wpływu):
Muzeum Zamkowe w Sandomierzu
ul. Zamkowa 12
27-600 Sandomierz
NIP: 864-11-06-630
Regon: 291200740
albo złożyć osobiście w sekretariacie Muzeum albo złożyć drogą elektroniczną na adres: m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl
w nieprzekraczalnym terminie do 22 maja 2023 r. do godz. 12.00.
- Zgłoszenia niespełniające powyższych wymagań lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Niniejsze zapytanie może zostać unieważnione na każdym etapie bez konieczności podawania przyczyny.
- Osoba do kontaktu:
Mirosław Piórkowski
tel. 698 636 593
email: m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl
Opis kryteriów:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena 100%
Okres realizacji zamówienia:
24 miesiące od dnia podpisania umowy
Inne postanowienia:
- Zastrzega się możliwość pozostawienia niniejszego postępowania bez rozstrzygnięcia lub jego unieważnienia w każdym czasie bez podania przyczyn.
- Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert oraz zmiany warunków zapytania ofertowego w tym opisu przedmiotu zamówienia, terminu realizacji nawet po złożeniu ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zadania, z przyczyn których nie można przewidzieć w chwili ogłoszenia zapytania ofertowego.
- Muzeum Zamkowe w Sandomierzu reprezentowane przez Dyrektora jest administratorem danych osobowych, które mogą być uzyskane w trakcie niniejszego postępowania lub realizacji zawartej w jego wyniku umowy. W załączeniu klauzula informacyjna.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Mirosław Piórkowski
Muzeum Zamkowe w Sandomierzu
ul. Zamkowa 12, 27-600 Sandomierz
m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl
tel.: 698 636 593
KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Muzeum Zamkowe w Sandomierzu.
Jednocześnie na podstawie art. 13 Rozporządzenia 2016/679 informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. aktualne będą poniższe informacje i zasady związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Zamkowe w Sandomierzu ul. Zamkowa 12 27-600 Sandomierz
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uczestniczące w realizacji zlecenia
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu ustania przewarzania w celach analitycznych
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy,
9) Z uwagi na fakt, że komunikacja pomiędzy Administratorem a osobą, której dane osobowe dotyczą może odbywać się w formie elektronicznej, m.in. przez systemy poczty elektronicznej, portale społecznościowe, komunikatory, wszelkie aplikacje mobilne i komputerowe, w tym aplikacje do wykonywania połączeń głosowych, lub video za pośrednictwem internetu, osobą, której dane dotyczą wyraża zgodę na powyższe, w zakresie, w jakim będzie to związane z wykonywaniem postanowień umownych.