WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 

Regulamin Młodzieżowej Rady Muzeum Zamkowego w Sandomierzu

Regulamin Młodzieżowej Rady Muzeum Zamkowego w Sandomierzu

I. Informacje ogólne

1. Regulamin określa zasady działania, cel i zadania Młodzieżowej Rady Muzeum Zamkowego w Sandomierzu, zwanej dalej Radą oraz tryb wyboru jej członków
zwanych dalej Radnymi.
2. W Radzie mogą zasiadać uczniowie szkół ponadpodstawowych z Sandomierza i okolicy.
3. Rada działa na podstawie niniejszego Regulaminu, zatwierdzonego przez Dyrektora Muzeum Zamkowego w Sandomierzu, zwanego dalej Muzeum.
4. Młodzieżowa Rada Muzeum jest projektem partycypacyjnym.
5. Rada posługuje się własnym logo.
6. Koordynatorem Rady jest pracownik Muzeum, który reprezentuje Muzeum oraz jest łącznikiem pomiędzy Radą a Muzeum.
7. Miejscem posiedzeń Rady jest Muzeum Zamkowe w Sandomierzu z siedzibą przy ul. Zamkowej 12, 27-600 Sandomierz.

II. Zakres działalności Młodzieżowej Rady Muzeum

1. Cele działania Rady:
a) działanie konsultacyjne w stosunku do działalności kulturalnej Muzeum, w szczególności edukacyjnej;
b) zgłaszanie własnych wniosków i opinii mających na celu ulepszenie działalności Muzeum;
c) aktywne uczestnictwo w wybranych projektach i programach realizowanych przez Muzeum;
d) wdrażanie w życie własnych pomysłów wypracowanych w procesie projektowym, którego mentorami są pracownicy Muzeum;
e) podejmowanie działań na rzecz zaspokajania potrzeb edukacyjnych i oczekiwań młodzieży wobec instytucji kultury;
f) promowanie aktywnego uczestnictwa młodzieży w życiu publicznym, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk lokalnych;
g) integracja i współpraca środowisk młodzieżowych.
2. Rada realizuje swoje cele poprzez:
a) współpracę z Muzeum i poszczególnymi jego działami;
b) współpracę z samorządami uczniowskimi oraz organizacjami młodzieżowymi, wskazanymi przez Radę, które wyraziły chęć współpracy;
c) organizowanie spotkań z przedstawicielami organizacji społecznych i instytucji kultury;
d) proponowanie i współorganizowanie imprez kulturalnych (wystawy czasowe, koncerty, innego rodzaju wydarzenia kulturalne) oraz konkursów edukacyjnych;
e) prowadzenie własnych projektów przy wsparciu Koordynatora.

III. Organizacja Młodzieżowej Rady Muzeum

1. W skład Rady wchodzi od 5 do 15 Radnych, wybieranych zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
2. Do Rady mogą zgłaszać się uczniowie Szkół Ponadpodstawowych z Sandomierza i okolicy.
3. Kadencja Rady trwa 2 lata. Okres kadencji liczony jest od dnia ukonstytuowania się Rady.
4. Radni otrzymują legitymację upoważniającą do bezpłatnego wejścia na wystawy Muzeum oraz bezpłatnego uczestnictwa w niektórych wydarzeniach wskazanych przez Muzeum.
5. Rada obraduje na zebraniach zwoływanych przez Koordynatora, w sposób uzgodniony z radnymi (telefoniczny, mailowy lub za pośrednictwem wybranych komunikatorów), spotkania powinny odbywać się w zależności od potrzeb.
6. Z inicjatywą podjęcia/realizacji projektu przez Radę może wystąpić każdy radny oraz Koordynator. O podjęciu/realizacji projektu decyduje Rada w głosowaniu zwykłą większością głosów radnych obecnych na posiedzeniu.
7. Radni za swój udział w posiedzeniach Rady i działaniach wynikających z jej prac nie otrzymują wynagrodzenia.
8. Muzeum zapewnia obsługę techniczno-administracyjną i prawną Rady.
9. Środki finansowe zapewniające realizację celów Rady pochodzą z budżetu Muzeum i są przyznawane adekwatnie do możliwości finansowych Muzeum w danym roku budżetowym.
10. Muzeum zapewnia pomieszczenia na działalność Rady zgodnie z ustalonymi zasadami.
11. Prace Rady koordynuje i nadzoruje Koordynator. Zadaniem Koordynatora jest:
a) wspieranie działań Rady;
b) ustalanie i ogłaszanie terminu zebrań,
c) informowanie Rady o budżecie, dysponowanie nim w uzgodnieniu z Radą i jego rozliczanie;
d) pośredniczenie w komunikacji między członkami Rady a Muzeum.

IV. Warunki uczestnictwa

1. Udział w Radzie jest bezpłatny.
2. Zgłoszenie do Rady jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
3. Zgłoszenia do Rady można dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Muzeum http://zamek-sandomierz.pl/
4. Spośród nadesłanych zgłoszeń Komisja Rekrutacyjna, w skład której wchodzą: Koordynator oraz dwóch przedstawicieli Muzeum, wybierze kandydatów, których zaprosi do udziału w Radzie.
5. Komisja Rekrutacyjna zawiadamia kandydatów o wyniku kwalifikacji do Rady.
6. Warunkiem uczestnictwa w Radzie jest dostarczenie do Muzeum podpisanego druku Oświadczenia o wyrażeniu zgody na uczestnictwo w Radzie, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych Uczestnika (załącznik numer 2). Osoba pełnoletnia samodzielnie wypełnia oświadczenie i podpisuje je, zaś w przypadku osoby niepełnoletniej oświadczenie podpisuje rodzic lub opiekun prawny kandydata na radnego. Formularz zgody stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
7. Warunkiem ostatecznego powołania do Rady będzie zawarcie z Muzeum umowy o współpracy na warunkach określonych i zaproponowanych przez Muzeum.
8. Członkostwo w Radzie wygasa wskutek:
a) wystąpienia z Rady;
b) odwołania
c) zakończenia kadencji.
d) trwałej niezdolności do uczestnictwa w jej pracach.
9. Wystąpienie z Rady z inicjatywy radnego następuje na podstawie pisemnej rezygnacji, złożonej na ręce Koordynatora.
10. Na wakujące miejsce, w razie potrzeby, wybierany jest kandydat, który w wyborach uzyskał kolejne miejsce w rankingu kandydatów do Rady, o ile wyrazi zgodę na objęcie mandatu, a w razie jego rezygnacji kolejny według ustalonego schematu. W razie uzasadnionej potrzeby Koordynator może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowego nowego naboru wedle procedury określonej w pkt. IV ust. 3-6.

V. Prawa i obowiązki Radnych

1. Do zadań radnych należy:
a) przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu;
b) przedstawianie opinii na temat bieżącej działalności Muzeum;
c) reprezentowanie interesów młodzieży w kontakcie z instytucjami kultury;
d) aktywne angażowanie się w działania Rady;
e) utrzymywanie relacji z samorządami uczniowskimi, których przedstawiciele wyrażają chęć współpracy z Radą, przyjmowanie ich uwag i postulatów;
f) inicjowanie i promowanie działań o charakterze społecznym, edukacyjnym, kulturalnym i charytatywnym;
g) informowanie o każdorazowej zmianie danych osobowych.
2. Radni mają prawo:
a) zgłaszać wnioski, opinie, postulaty i inicjatywy związane z realizacją celów działalności Rady, składać zapytania w sprawach związanych z działalnością Rady i Muzeum.

VI. Postanowienia końcowe

1. Zmiany w Regulaminie dokonuje Dyrektor Muzeum w drodze zarządzenia.
2. Projekt zmian w regulaminie może przedstawić:
a) Radni w formie uchwały;
b) Koordynator;
c) Dyrektor Muzeum.
3. Po zakończeniu kadencji Dyrektor Muzeum wystawi każdemu radnemu zaświadczenie zawierające opinię/referencje.

VII. Dane osobowe

Zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych Radnych jest: Muzeum Zamkowe w Sandomierzu, ul. Zamkowa 12, 27-600 Sandomierz, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury Województwa Świętokrzyskiego, nr wpisu do księgi: 1/22.,
2. Inspektor Danych Osobowych Muzeum Zamkowego w Sandomierzu: e mail: k.gara@zamek-sandomierz.pl, tel. 15 832-22-65 wew. 42.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z funkcjonowaniem Rady przez okres kadencji Radnego oraz przez okres i w zakresie wymaganym przez RODO na podstawie Art. 6 pkt.1, przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze czyli prowadzenie działalności edukacyjnej.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. IV.6 Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do uzyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów o świadczenie usług (m.in. obsługa prawna, podmioty świadczące obsługę serwerów, poczty elektronicznej, usługi pocztowe).
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Radnym następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych, prawo udostępnienia danych, prawo do poprawiania danych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
6. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych Radnych przysługuje im prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa w Radzie.
8. Dane Radnego mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
9. Dane osobowe Radnego nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa spoza Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub organizacji międzynarodowej.ggk
10. Pełna klauzula informacyjna dostępna jest na stronie: https://www.zamek-sandomierz.pl/rodo.

Artykuł przeczytano: 45 raz(y)
Wprowadził(a): Grzegorz Lipiec, 20 listopada 2025, 17:20
Zmienił(a): Grzegorz Lipiec, 25 listopada 2025, 11:21
Zatwierdził(a): Wiktoria Sawicka, 25 listopada 2025, 14:26
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 25 listopada 2025
Wersja archiwalna z 21 listopada 2025
Wersja archiwalna z 20 listopada 2025
 
copyrights @ 2012 - 2025 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.