REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ POLICEALNEJ SZKOŁY MEDYCZNEJ IM. HANNY CHRZANOWSKIEJ W MORAWICY
Rozdział I Zasady ogólne.
Rozdział II Kompetencje Rady.
Rozdział III Zadania Przewodniczącego i członków Rady.
Rozdział IV Organizacja pracy Rady.
Rozdział I
Zasady ogólne
§ 1
Regulamin opracowano na podstawie Ustawy z dnia 7 września 1991 o Systemie Oświaty (z późniejszymi zmianami).
§ 2
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające ze statutu oraz innych regulaminów wewnątrzszkolnych w zakresie zadań dotyczących kształcenia wychowywania i opieki.
Na swoich plenarnych i nadzwyczajnych posiedzeniach – w formie uchwał zatwierdza, opiniuje, wnioskuje, wyraża zgodę, ustala i postanawia w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną szkoły.
W skład Rady wchodzą nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni jako jej członkowie.
Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Szkoły.
§ 3
W zebraniu Rady mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek członków Rady, w szczególności:
Rozdział II
Kompetencje Rady
§ 4
Do podstawowych zadań Rady należy:
§ 5
Rada na swoim plenarnym posiedzeniu zatwierdza:
§ 6
Na posiedzeniu plenarnym Rada opiniuje:
§ 7.
Na posiedzeniu Rada Pedagogiczna wyraża zgodę w sprawie:
§ 8
Rada Pedagogiczna może wnioskować do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji Dyrektora Szkoły.
Rada Pedagogiczna może wystąpić do Dyrektora Szkoły o odwołanie nauczyciela z pełnienia funkcji kierowniczej.
W przypadku określonym w ust. 1 i 2 organ uprawniony do odwołania jest obowiązany podjąć postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.
§ 9
Rada Pedagogiczna wybiera spośród członków dwóch przedstawicieli komisji konkursowej powołanej przez organ prowadzący szkołę do wyłonienia dyrektora szkoły w głosowaniu tajnym.
§ 10
Rada Pedagogiczna może wybrać z pośród członków jednego kandydata do pracy w komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli przy wojewodzie.
Rozdział III
Zadania Przewodniczącego i członków Rady
§ 11
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej z urzędu jest Dyrektor Szkoły, który jest zobowiązany do:
§ 12
Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonywanie uchwały Rady niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu realizacji uchwały Dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę i sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym uchyla uchwałę w przypadku stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
§ 13
Członek Rady jest zobowiązany do:
Rozdział IV
Organizacja pracy rady
§ 14
Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy szkoły.
Rada obraduje na zebraniach plenarnych i powołanych przez siebie komisjach nadzwyczajnych.
Zebrania Rady organizuje się w czasie pozalekcyjnym (w dniu, którym odbywa się plenarne posiedzenie Rady, dyrektor szkoły może zarządzić skrócenie lekcji).
§ 15
Zebranie Rady może być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu bezpośrednio nadzorującego szkołę lub co najmniej 1/3 członków Rady.
O zebraniu Rady Dyrektor zarządzeniem powiadamia członków Rady przynajmniej 3 dni przed jej terminem.
Zebrania plenarne Rady organizowane są przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania lub promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę potrzeb.
§ 16
Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykle większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały może się odbywać w trybie jawnym lub tajnym.
§17
Organizacja wewnętrzna Rady Pedagogicznej.
Rada powołuje w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne zespoły i Komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły i pracy nauczycieli.
Praca zespołu, komisji kieruje przewodniczący powołany przez Radę lub komisję na wniosek przewodniczącego Rady.
Komisja, zespół składa na zebraniu plenarnym sprawozdanie Rady, sprawozdanie z wyników swojej pracy, formując opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez Radę.
§ 18
Nieobecność na posiedzeniu Rady:
§ 19
Dokumentacja prac Rady
Z zebrania rady oraz zebrania komisji sporządza się protokół w terminie 7 dni od daty zebrania, wpisuje się go do księgi protokołów Rady lub księgi protokółów komisji, zespołu.
Treści z dyskusji zapisuje się wg poniższych zasad:
dyskusja nad ...... przebiegała ..... w następujący sposób: Pan A ..... powiedział że ..... Pan B powiedział, że itd. Wynik głosowania: ....... osób "za" .... "przeciw" ...... osób wstrzymało się od głosu.
Protokół z zebrania wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant.
Członkowie rady mogą zapoznać się z treścią protokołu i zgłosić ewentualne poprawki przewodniczącemu Rady. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu.
Protokół z posiedzenia Rady jest zatwierdzany na jej następnym posiedzeniu (w uzasadnionych przypadkach na kolejnym) w ten sposób Rada podejmuję uchwałę o jego zatwierdzeniu.
Podstawowym dokumentem działalności Rady (komisji) są ksiązki protokołów. Przesznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez Dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą:" księga zawiera .... stron i obejmuje okres pracy Rady (komisji) od dnia .... do dnia....".
Księgi protokołów należy udostępnić na terenie szkoły jej nauczycielom, upoważnionym nauczycielom zatrudnionych w organach nadzorujących szkołę upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.
Protokół należy sporządzić wg poniższej struktury:
a) Tytuł – np.: Protokół Rady Pedagogicznej w dniu .........,
b) Ustalenia formalne – np: "w posiedzeniu brało udział .... członków Rady Pedagogicznej wg listy obecności stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu, a także zaproszeni Goście w osobach ....... Ustalono, że quorum do podejmowania prawomocnych uchwał, wynoszące ....... członków zostało przekroczone. Zwykła większość głosów do podejmowania uchwał wynosi .....
c) Przebieg obrad:
- osoba prowadząca obrady,
- przyjęto następujący porządek obrad: odnotować na czyj wniosek i o jaki punkt rozszerzono lub zmniejszono porządek obrad,
- zapis treści obrad i przyjętych rozstrzygnięć, jak wnioski, uchwały i oceny.
Kolejno wg punktów porządku obrad np:
Ad. 1 ...........
Ad. 2 ...........
Ad. 3 ........... itd.
- odnotowanie przebiegu zebrania po wyczerpaniu porządku obrad (wolne wnioski)
- zapis końcowy (np.: "na tym przewodniczący obrad zakończył zebranie ewentualnie wpisać godzinę zakończenia obrad).
- podpisy, (jak w § 19 ust.3).
§ 20
Rada wybiera ze swojego grona 2 osobową komisję uchwał i wniosków, której zadaniem jest: nadawanie właściwej formy projektom uchwał Rady Pedagogicznej i zgłoszonych poprawek do uchwał, odnotowanie podjętych uchwał i nadawanie im numerów porządkowych, zebranie wniosków zgłoszonych przez członków rady pedagogicznej, przedstawienie radzie wniosków nt. wykonywania uchwał, pomoc przewodniczącemu w prowadzeniu zebrania, zwłaszcza w kwestiach związanych z właściwym uwzględnieniem wniosków i prawidłowym przeprowadzeniem głosowań. Podjęte uchwały są przechowywane w segregatorze uchwał i zabezpieczone w szafie pancernej.
Uchwała Nr ....... Rady Pedagogicznej Policealnej Szkoły Medycznej im. Hanny Chrzanowskiej w Morawicy z dnia ........... w sprawie przyjęcia ........................................... Na podstawie (podać podstawę prawną) uchwala się co następuje:
§ 1 Z dniem ............................. przyjmuje się .................................
§ 2 Wykonywanie uchwały powierza się: .......................................
§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem ...........................................
§ 21
Niniejszy Regulamin Rada Pedagogiczna Policealnej Szkoły Medycznej im. Hanny Chrzanowskiej w Morawicy uchwaliła w dniu ......................., i obowiązuje od dnia podjęcia uchwały.
Adres redakcji strony podmiotowej BIP:
Marek Stemplewski
Policealna Szkoła Medyczna im. Hanny Chrzanowskiej w Morawicy
ul. Kielecka 7, 26-026 Morawica
telefon/fax: 41 311-46-80
adres poczty elektronicznej: szkolamedyczna@o2.pl
Nazwa pliku | Typ | Rozmiar | Data dodania | Pobrany |
---|---|---|---|---|
Regulamin elektronicznego protokołowania posiedzeń RP PDF346.6 Kb7 października 20167284 raz(y) | ||||
Regulamin Rady Pedagogicznej CKZiU w Morawicy PDF237.45 Kb7 października 20162690 raz(y) |
Wprowadził(a): | Marek Stemplewski, 21 listopada 2007, 11:47 |
Zmienił(a): | Marek Stemplewski, 21 listopada 2007, 11:47 |
Zatwierdził(a): | Paweł Krajewski, 21 listopada 2007, 13:01 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.