ZMIANA ZARZĄDZAJĄCEGO SKŁADOWISKIEM ODPADÓW
I. Warunki ogólne
Zgodnie z art. 151 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699) zmiana zarządzającego składowiskiem odpadów wymaga:
1) złożenia wniosku o:
a) przeniesienie na podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów praw i obowiązków wynikających z decyzji zatwierdzającej instrukcję prowadzenia składowiska odpadów oraz odpowiednio z:
- pozwolenia zintegrowanego albo zezwolenia na przetwarzanie odpadów,
- zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części lub decyzji o zamknięciu składowiska odpadów lub jego wydzielonej części;
2) uzyskania przez podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów tytułu prawnego do dysponowania całą nieruchomością, na której jest zlokalizowane składowisko odpadów, wraz ze wszystkimi instalacjami i urządzeniami związanymi z prowadzeniem tego składowiska odpadów.
Warunkiem przejęcia składowiska odpadów jest ustanowienie zabezpieczenia roszczeń przez podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów oraz wyrażenie zgody przez:
1) podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów – na przyjęcie wszystkich praw i obowiązków zawartych w ww. decyzjach;
2) zarządzającego dotychczas składowiskiem odpadów – na przejęcie składowiska odpadów przez podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów.
II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy
Do wniosku dołącza się:
1) oświadczenie o rękojmi prawidłowego wykonania obowiązków wynikających z ww. decyzji;
2) oświadczenie o wyrażeniu zgody przez podmiot zainteresowany przejęciem składowiska odpadów – na przyjęcie wszystkich praw i obowiązków zawartych w ww. decyzjach;
3) oświadczenie zarządzającego dotychczas składowiskiem odpadów – na przejęcie składowiska przez podmiot zainteresowany przejęciem;
4) dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym;
5) pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
6) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
III. Opłata skarbowa
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji przenoszącej prawa i obowiązki.
Wysokość opłaty wynosi:
1) 259,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji przenoszącej
2) 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce
ING Bank Śląski 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000
IV. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Środowiska i Gospodarki Odpadami
Oddział Pozwoleń Środowiskowych
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-18-61, fax: 41/ 344-36-10
V. Podstawy prawne
VII. Informacje dodatkowe
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Maria Grzmil
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-12-45
adres e-mail: maria.grzmil@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 10:39 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 10 maja 2022, 10:42 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 10 maja 2022, 10:42 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.