WYDANIE DECYZJI WYRAŻAJĄCEJ ZGODĘ NA ZAMKNIĘCIE SKŁADOWISKA ODPADÓW LUB JEGO WYDZIELONEJ CZĘŚCI
I. Warunki ogólne:
Zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części wymaga uzyskania zgody. Zgoda jest wydawana, w drodze decyzji, przez właściwy organ, o którym mowa w art. 129 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.), na wniosek złożony przez zarządzającego składowiskiem odpadów.
II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy:
Wniosek o wydanie decyzji wyrażającej zgodę na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części, zawiera wymagania określone w art. 146 ust. 3 ustawy o odpadach, tj.:
1) datę zaprzestania przyjmowania odpadów do składowania na składowisku lub jego wydzielonej części;
2) określenie technicznego sposobu zamknięcia składowiska odpadów lub jego wydzielonej części wraz z harmonogramem prac związanych z tym zamknięciem;
3) określenie sposobu rekultywacji składowiska odpadów lub jego wydzielonej części wraz
z harmonogramem prac związanych z tą rekultywacją;
4) termin zakończenia rekultywacji składowiska odpadów lub jego wydzielonej części.
Do wniosku dołącza się:
1) dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania
w obrocie prawnym;
2) pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
3) potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
III. Opłata skarbowa:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji wyrażającej zgodę na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części.
Wysokość opłaty wynosi:
1) 500,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
2) 10,00 zł – opłata skarbowa za zmianę decyzji.
3) 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce
ING Bank Śląski 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000
IV. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska
Al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
Tel.: (041) 342-18-61, fax: (041) 344-36-10
Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych
pokój 434 oraz 438
Tel.: (041) 342-13-87 oraz (041) 342 - 14 - 73
V. Termin załatwienia sprawy:
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
VI. Podstawy prawne:
VII. Informacje dodatkowe:
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Anna Małecka
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 10:33 |
Zmienił(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 08:43 |
Zatwierdził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 08:43 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.