WYDANIE DECYZJI ZATWIERDZAJĄCEJ ZMIANĘ KLASYFIKACJI ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH NA ODPADY INNE NIŻ NIEBEZPIECZNE
I. Warunki ogólne:
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) posiadacz odpadów jest obowiązany do przedłożenia marszałkowi województwa, właściwemu odpowiednio ze względu na miejsce wytwarzania lub gospodarowania odpadami, zgłoszenia zmiany klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne.
II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy:
Zgłoszenie zmiany klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne powinno spełniać wymagania określone w art. 8 ust. 2 ustawy o odpadach, tj.:
1) imię i nazwisko lub nazwę posiadacza odpadów oraz adres zamieszkania
lub siedziby;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON, o ile został nadany;
3) określenie miejsca wytwarzania lub gospodarowania odpadami przewidzianymi do zmiany klasyfikacji;
4) wskazanie odpadów przewidzianych do zmiany klasyfikacji oraz proponowaną klasyfikację tych odpadów;
5) opis procesu technologicznego, w którym powstają odpady przewidziane do zmiany klasyfikacji, oraz jeżeli jest to zasadne, inne okoliczności, które mogły mieć wpływ właściwości tych odpadów.
Zgodnie z art. 8 ust. 3 o odpadach – do zgłoszenia należy dołączyć wyniki badań właściwości odpadów przewidzianych do zmiany klasyfikacji, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o odpadach.
Do wniosku dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
2) pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik.
III. Opłata skarbowa:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji zatwierdzającej zmianę klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne.
Wysokość opłaty wynosi:
1) 10,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji zatwierdzającej zmianę klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne.
2) 17,00 zł. – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce
ING Bank Śląski 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000
IV. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska
Al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
Tel.: (041) 342-18-61, fax: (041) 344-36-10
Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych
pokój 437 oraz 438
Tel.: (041) 342-11 - 94 oraz (041) 342 - 14 -73
V. Termin załatwienia sprawy:
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t..j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
VI. Podstawy prawne:
VII. Informacje dodatkowe:
Badania właściwości odpadów, o których mowa w art. 8 ust. 3 ustawy o odpadach, wykonują wyłącznie laboratoria, o których mowa w art. 147a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.). W celu przeprowadzenia badania laboratoria pobierają próbki odpadów objętych zgłoszeniem.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Anna Małecka
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl
Wprowadził(a): | Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 09:52 |
Zmienił(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 08:48 |
Zatwierdził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2018, 08:48 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.