WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:

Wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZBIERANIE ODPADÓW

 

 I.     Warunki ogólne:

 

Zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) marszałek województwa jest właściwy w sprawach:

1)      dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowisko oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;

2)      dla odpadów innych niż niebezpieczne poddawanych odzyskowi w procesie odzysku polegającym na wypełnianiu terenów niekorzystnie przekształconych, jeżeli ilość umieszczanych w wyrobisku lub zapadlisku odpadów jest nie mniejsza niż 10 Mg na dobę lub całkowita pojemność wyrobiska lub zapadliska jest nie mniejsza niż 25 000 Mg;

3)      dla regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych i dla instalacji określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych;

Zezwolenie na zbieranie odpadów jest wydawane, w drodze decyzji, na wniosek prowadzącego zbieranie odpadów, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

 

II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy:

 

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów winien spełniać wymagania określone w art. 42 ust. 1 ustawy o odpadach tj.:

1)        numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;

2)        wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania;

3)        oznaczenie miejsca zbierania odpadów;

4)        wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;

5)        szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;

6)        przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;

7)        oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów;

8)        opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;

9)        opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;

10)    informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.

Do wniosku dołącza się:

1)      decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o ile jest wymagana;

2)      pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;

3)      dokument potwierdzający, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do miejsca magazynowania odpadów;

4)      potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

 

III. Opłata skarbowa:

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.

Wysokość opłaty wynosi:

1)   616,00 zł -  wydanie zezwolenia;

2)   17,00 zł.  – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

3)   przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia – 50 % stawki określonej od zezwolenia;

 

Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce

 ING Bank Śląski   38 1050 0099 6450 9000 0000 0000

 

IV. Miejsce załatwienia sprawy:

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska

Al. IX Wieków Kielc 3

25-516 Kielce

Tel.: (041) 342-18-61,  fax: (041) 344-36-10

Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych 

pokój  437 oraz 438

Tel.: (041) 342-11 -94  oraz  (041) 342 - 14 -73 

 

V. Termin załatwienia sprawy:

 

Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

VI. Podstawy prawne:

 

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 r. , poz. 1405 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.
    z 2017 r., poz. 1257 ze zm.).
  4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923).
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71 ze zm.).

 

VII. Informacje dodatkowe:

 

  1. Zgodnie z art. 45 ust. 4 ustawy o odpadach – wytwórca opadów, który prowadzi zbieranie odpadów, może być zwolniony z obowiązku uzyskania odrębnego zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów. Wytwórca odpadów, we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów, uwzględnia odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na  zbieranie odpadów.
  2. Na podstawie art. 41 ust. 6 ustawy o odpadach marszałek województwa jest właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów, w przypadku prowadzenia w tym samym miejscu przedsięwzięć, z których co najmniej jedno należy do przedsięwzięć wymienionych w art. 41 ust. 3 pkt 1 ustawy o odpadach.
  1. Wymóg załączania do wniosku decyzji środowiskowej wynika z art. 72 ust. 1 pkt. 21 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anna Małecka

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 3210 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 09:18
Zmienił(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:38
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:38
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 22 września 2023
Wersja archiwalna z 17 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 17 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 10 maja 2022
Wersja archiwalna z 2 marca 2022
Wersja archiwalna z 29 października 2021
Wersja archiwalna z 21 lipca 2021
Wersja archiwalna z 4 marca 2021
Wersja archiwalna z 6 marca 2018
Wersja archiwalna z 14 sierpnia 2015
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.