WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 

Organizacja pracy szkoły

 

 INFORMACJA O ORGANIZACJI PRACY

ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W CZARNIECKIEJ GÓRZE

Zespół Szkół Specjalnych przy ŚCR działa w oparciu o :

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.

2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela.

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2181).

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 50, §14 pkt.8).

5. Statut ZSS

Kontakt ze szkołą:

  • Zespół Szkół Specjalnych przy Świętokrzyskim Centrum Rehabilitacji w Czarnieckiej Górze.
    Czarniecka Góra 43;
    26-220 Stąporków

 

Dyrektor: mgr Iwona Swat

Wicedyrektor: mgr Łukasz Terpiński

Tel./fax (41) 372 49 38

e-mail: szkola@zss.hekko24.pl , email zssczarnieckagora@wp.pl  będzie funkcjonował do końca 2024r.

Więcej informacji na stronie: https://zssczarniecka.cfolks.pl

Wszystkie działania dydaktyczne i opiekuńczo-wychowawcze podejmowane w naszej placówce mają na celu wspomaganie procesu leczenia i rehabilitacji dzieci i młodzieży oraz zapewnienie im ciągłości nauczania.

  • Zespół Szkół Specjalnych jest placówką, która obejmuje zajęciami dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczymi dzieci przebywające na leczeniu i rehabilitacji w Świętokrzyskim Centrum Rehabilitacji w Czarnieckiej Górze oraz na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci w Kielcach ul. Kusocińskiego 59.
  • Jesteśmy placówką oświatowo-wychowawczą kształcącą i wychowującą dzieci w oddziale przedszkolnym, zespole rewalidacyjno-wychowawczym, szkole podstawowej, w liceum ogólnokształcącym oraz zapewniającą opiekę i wychowanie w Zespole Pozalekcyjnych Zajęć Wychowawczych.
  • Uczeń po przyjęciu do szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego zobowiązany jest dostarczyć:

 

- zaświadczenie z informacją o klasie do której uczęszcza i pełną nazwą szkoły macierzystej;

- tematykę zajęć z poszczególnych przedmiotów, która będzie realizowana w czasie pobytu w ŚCR i ŚCP;

- orzeczenie lub opinię publicznej lub niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, jeśli takie posiada.

  • Uczeń w czasie pobytu w Zespole realizuje obowiązek szkolny zgodnie z dokumentacją dostarczoną ze szkoły macierzystej, która powinna zawierać wykaz obowiązujących go przedmiotów oraz ich tematykę.
  • Uczeń szkoły ponadpodstawowej, innej niż liceum ogólnokształcące, realizuje w Zespole programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły ponadpodstawowej.
  • Uczeń, który nie realizuje treści programowych z danego przedmiotu, uczestniczy w zajęciach opiekuńczo-wychowawczych w ZPZW. Informujemy, że w procesie nauczania i wychowania uwzględniamy uwagi lekarza prowadzącego, dostosowujemy wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb oraz możliwości psychofizycznych uczniów i wychowanków.
  • W placówce podejmowane są działania wychowawcze mające na celu przyspieszenie procesu aklimatyzacji uczniów w nowym środowisku. Organizowane są zajęcia pozalekcyjne integrujące grupę rówieśniczą oraz umożliwiające rozwój zainteresowań. Wychowankowie mogą współdecydować o sposobie spędzania czasu wolnego. Mają możliwość udziału w życiu kulturalnym i społecznym szkoły. Redagują i wydają co miesiąc gazetkę szkolną Kurier Sanatoryjny.
  • Wymagana jest pisemna zgoda rodziców na zamieszczanie wizerunków uczniów i wychowanków na stronie internetowej Zespołu.
  • Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli dydaktyków i nauczycieli wychowawców stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
  • Oceny cząstkowe uzyskane przez uczniów wraz z oceną z zachowania oraz frekwencją są przekazywane do szkół macierzystych uczniów.

 

Artykuł przeczytano: 704 raz(y)
Wprowadził(a): Piotr Duda, 8 maja 2019, 11:07
Zmienił(a): Michał Sroka, 18 grudnia 2024, 20:30
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 19 grudnia 2024, 08:51
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 18 grudnia 2024
Wersja archiwalna z 18 kwietnia 2024
Wersja archiwalna z 7 listopada 2023
Wersja archiwalna z 9 listopada 2022
Wersja archiwalna z 8 maja 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.