Sekretarz Województwa:
Mariusz Bodo
tel. 41/ 395-17-65
41/ 395-10-13
e-mail: mariusz.bodo@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Zbigniew Walas
tel. 41/ 395-11-44
e-mail: zbigniew.walas@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Artur Mazurkiewicz
tel. 41/ 395-11-44
e-mail: artur.mazurkiewicz@sejmik.kielce.pl
§ 65. W skład Departamentu Organizacyjnego i Kadr wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1) |
Oddział Organizacyjny |
OK - I |
2) |
Oddział Administracyjno-Gospodarczy |
OK - II |
3) |
Oddział Zamówień Publicznych |
OK - III |
4) |
Oddział Informacji Publicznej, Obiegu Dokumentów i Archiwum Zakładowego |
OK - IV |
5) |
Oddział Kadr i Rozwoju Zawodowego |
OK - V |
6) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Służby BHP |
OK - VI |
7) |
Oddział ds. Wytycznych Unii Europejskiej |
OK – VII |
8) |
Rzecznik Funduszy Europejskich/Pełnomocnik ds. Sygnalistów |
OK - VIII |
9) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Lotniska Masłów |
OK - IX |
§ 66. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy dwóch zastępców.
§ 67. Do zakresu działania Departamentu Organizacyjnego i Kadr należy w szczególności:
1) opracowywanie dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania Urzędu,
2) wykonywanie czynności koordynujących pracę Urzędu,
3) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Marszałka Województwa, rozpatrywanie oraz przekazywanie skarg i wniosków do właściwych merytorycznie departamentów/równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, zawiadamianie wnoszących skargi lub wnioski o sposobie ich załatwienia, przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków, analiza i ocena skarg i wniosków,
4) koordynacja działań dotyczących rozpatrywania petycji w Urzędzie, prowadzenie rejestru petycji wpływających do Marszałka Województwa, przekazywanie petycji do właściwych merytorycznie departamentów/równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, zawiadamianie wnoszących petycje
o sposobie ich załatwienia,
5) prowadzenie Rejestru Zarządzeń Marszałka Województwa oraz opracowywanie zarządzeń wewnętrznych w zakresie departamentu,
6) przygotowywanie upoważnień i prowadzenie ich rejestru, w zakresie:
a) upoważnień wydawanych w imieniu Zarządu Województwa do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Województwa Świętokrzyskiego w zakresie:
- zaciągania zobowiązań angażujących środki pochodzące z budżetu Województwa Świętokrzyskiego,
- wydatkowania środków pochodzących z budżetu Województwa Świętokrzyskiego;
b) upoważnień stałych wydawanych w imieniu Marszałka Województwa;
c) upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Marszałka Województwa,
7) przyjmowanie, rejestrowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych złożonych do Marszałka Województwa,
8) koordynacja realizacji wniosków komisji problemowych Sejmiku Województwa oraz interpelacji radnych,
9) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem procedury nadawania orderów i odznaczeń,
10) wykonywanie czynności związanych z koordynacją w zakresie budowania i wzmacniania pozytywnego wizerunku Urzędu,
11) weryfikacja i akceptacja treści pieczęci używanych w Urzędzie Marszałkowskim,
12) koordynacja działań dotyczących stosowania zasad postępowania przy załatwieniu spraw z zakresu działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, prowadzenie ewidencji wystąpień lobbingowych,
13) dokumentowanie pracy Zarządu Województwa na posiedzeniach,
14) prowadzenie rejestru uchwał, decyzji i postanowień Zarządu Województwa,
15) prowadzenie Biura Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego,
16) obsługa kancelaryjna Urzędu,
17) obsługa Biura Podawczego Urzędu,
18) prowadzenie Archiwum Zakładowego,
19) sporządzanie zbiorczych informacji z realizacji uchwał Sejmiku Województwa,
20) prowadzenie rejestru udzielonych informacji publicznych w Urzędzie,
21) koordynacja działań związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
22) umieszczanie i uaktualnianie informacji w BIP,
23) prowadzenie inwestycji, remontów i modernizacji w budynkach będących własnością Urzędu lub użytkowanych przez Urząd,
24) realizacja zadań związanych z zarządzaniem i administrowaniem budynkami Urzędu lub użytkowanymi przez Urząd,
25) zapewnienie zabezpieczenia i ochrony budynków Urzędu w czasie pracy i po godzinach pracy oraz w święta i dni wolne od pracy,
26) prowadzenie zabezpieczenia przeciwpożarowego budynków Urzędu w oparciu o obowiązujące przepisy,
27) wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem transportu,
28) gospodarowanie środkami trwałymi i przedmiotami nietrwałymi stanowiącymi własność Urzędu,
29) prowadzenie zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu,
30) utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Urzędu,
31) przeprowadzanie procedur o udzielanie zamówień w zakresie dostaw o wartości 50,000,00 zł lub poniżej kwoty 50,000,00 zł przez Oddział Administracyjno-Gospodarczy z zastrzeżeniem, że właściwe departamenty składające zapotrzebowanie dokonują opisu przedmiotu zamówienia i zabezpieczają środki w budżecie na przeznaczony cel,
32) planowanie wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu,
33) opracowywanie projektu i realizacja rocznego planu zamówień publicznych,
34) przeprowadzanie procedur o udzielanie zamówień w zakresie dostaw o wartości powyżej kwoty 50,000,00 zł przez Oddział Zamówień Publicznych z zastrzeżeniem, że właściwe departamenty składające zapotrzebowanie dokonują opisu przedmiotu zamówienia i zabezpieczają środki w budżecie na przeznaczony cel,
35) planowanie i wdrażanie polityk i rozwiązań z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi,
36) rozwój zawodowy i podnoszenie kwalifikacji pracowników Urzędu,
37) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
38) sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu,
39) prowadzenie spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych pod względem osobowym i kadrowym,
40) obsługa sztandaru,
41) realizowanie zadań związanych z weryfikacją oświadczeń o bezstronności składanych przez pracowników Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,
42) prowadzenie rejestru dotyczącego konfliktu interesów dla Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,
43) wydawanie opinii w celu wsparcia bezpośrednich przełożonych pracowników Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027 w procesie zarządzania konfliktem interesów,
44) obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie.
§ 68. 1. W strukturze departamentu usytuowana jest Służba BHP, która bezpośrednio podlega Marszałkowi Województwa.
2. Do podstawowego zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Służby BHP należy prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.
§ 69.1.W strukturze Departamentu Organizacyjnego i Kadr funkcjonuje Rzecznik Funduszy Europejskich, który jednocześnie pełni funkcję Pełnomocnika ds. Sygnalistów, podlegając bezpośrednio Marszałkowi Województwa.
2. Do zadań Rzecznika Funduszy Europejskich/Pełnomocnika ds. Sygnalistów należy w szczególności:
1) przyjmowanie zgłoszeń dotyczących utrudnień i propozycji usprawnień w zakresie realizacji programu operacyjnego przez właściwą instytucję,
2) analizowanie i udzielanie wyjaśnień w zakresie otrzymanych zgłoszeń, o których mowa w pkt 1,
3) dokonywanie okresowych przeglądów procedur w ramach programu operacyjnego we właściwej instytucji,
4) formułowanie propozycji usprawnień dla właściwej instytucji,
5) realizowanie funkcji mediacyjnej w kontaktach podmiotu przekazującego zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, z właściwą instytucją w perspektywie finansowej 2021-2027,
6) realizowanie zadań wynikających z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:23 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 7 października 2025, 10:27 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 7 października 2025, 10:27 |
Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.