WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Organizacyjny i Kadr

Departament Organizacyjny i Kadr

Sekretarz Województwa:

Mariusz Bodo

tel. 41/ 395-17-65
      41/ 395-10-13
  
e-mail: mariusz.bodo@sejmik.kielce.pl

 
Zastępca Dyrektora Departamentu
:

Zbigniew Walas

tel. 41/ 395-11-44
  
e-mail: zbigniew.walas@sejmik.kielce.pl

 

Zastępca Dyrektora Departamentu:

Artur Mazurkiewicz

tel. 41/ 395-11-44

e-mail: artur.mazurkiewicz@sejmik.kielce.pl

 

§ 65. W skład Departamentu Organizacyjnego i Kadr wchodzą następujące komórki organizacyjne:

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol

1)

Oddział Organizacyjny

OK - I

2)

Oddział Administracyjno-Gospodarczy

OK - II

3)

Oddział Zamówień Publicznych

OK - III

4)

Oddział Informacji Publicznej, Obiegu Dokumentów i Archiwum Zakładowego

OK - IV

5)

Oddział  Kadr i Rozwoju Zawodowego

OK - V

6)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Służby BHP

OK - VI

7)

Oddział ds. Wytycznych Unii Europejskiej

OK – VII

8)

Rzecznik Funduszy Europejskich/Pełnomocnik ds. Sygnalistów

OK - VIII

9)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Lotniska Masłów

OK - IX

§ 66. Departamentem kieruje dyrektor przy pomocy dwóch zastępców.

§ 67.  Do zakresu działania Departamentu Organizacyjnego i Kadr należy w szczególności:

1) opracowywanie dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania Urzędu,

2) wykonywanie czynności koordynujących pracę Urzędu,

3) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Marszałka Województwa, rozpatrywanie oraz przekazywanie skarg i wniosków do właściwych merytorycznie departamentów/równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, zawiadamianie wnoszących skargi lub wnioski o sposobie ich załatwienia, przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków, analiza i ocena skarg i wniosków,

4) koordynacja działań dotyczących rozpatrywania petycji w Urzędzie, prowadzenie rejestru petycji wpływających do Marszałka Województwa, przekazywanie petycji do właściwych merytorycznie departamentów/równorzędnych komórek organizacyjnych Urzędu celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, zawiadamianie wnoszących petycje
o sposobie ich załatwienia,

5) prowadzenie Rejestru Zarządzeń Marszałka Województwa oraz opracowywanie zarządzeń wewnętrznych w zakresie departamentu,

6) przygotowywanie upoważnień i prowadzenie ich rejestru, w zakresie:

a) upoważnień wydawanych w imieniu Zarządu Województwa do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Województwa Świętokrzyskiego w zakresie:

- zaciągania zobowiązań angażujących środki pochodzące z budżetu Województwa Świętokrzyskiego,

- wydatkowania środków pochodzących z budżetu Województwa Świętokrzyskiego;

b) upoważnień stałych wydawanych w imieniu Marszałka Województwa;

c) upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Marszałka Województwa,

7) przyjmowanie, rejestrowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych złożonych do Marszałka Województwa,

8) koordynacja realizacji wniosków komisji problemowych Sejmiku Województwa oraz interpelacji radnych,

9) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem procedury nadawania orderów i odznaczeń,

10) wykonywanie czynności związanych z koordynacją w zakresie budowania i wzmacniania pozytywnego wizerunku Urzędu,

11) weryfikacja i akceptacja treści pieczęci używanych w Urzędzie Marszałkowskim,

12) koordynacja działań dotyczących stosowania zasad postępowania przy załatwieniu spraw z zakresu działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, prowadzenie ewidencji wystąpień lobbingowych,

13) dokumentowanie pracy Zarządu Województwa na posiedzeniach,

14) prowadzenie rejestru uchwał, decyzji i postanowień Zarządu Województwa,

15) prowadzenie Biura Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego,

16) obsługa kancelaryjna Urzędu,

17) obsługa Biura Podawczego Urzędu,

18) prowadzenie Archiwum Zakładowego,

19) sporządzanie zbiorczych informacji z realizacji uchwał Sejmiku Województwa,

20) prowadzenie rejestru udzielonych informacji publicznych w Urzędzie,

21) koordynacja działań związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,

22) umieszczanie i uaktualnianie informacji w BIP,

23) prowadzenie inwestycji, remontów i modernizacji w budynkach będących własnością Urzędu lub użytkowanych przez Urząd,

24) realizacja zadań związanych z zarządzaniem i administrowaniem budynkami Urzędu lub użytkowanymi przez Urząd,

25)  zapewnienie zabezpieczenia i ochrony budynków Urzędu w czasie pracy i po godzinach pracy oraz w święta i dni wolne od pracy,

26) prowadzenie zabezpieczenia przeciwpożarowego budynków Urzędu w oparciu o obowiązujące przepisy,

27) wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem transportu,

28) gospodarowanie środkami trwałymi i przedmiotami nietrwałymi stanowiącymi własność Urzędu,

29) prowadzenie zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu,

30) utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Urzędu,

31) przeprowadzanie procedur o udzielanie zamówień w zakresie dostaw o wartości 50,000,00 zł lub poniżej kwoty 50,000,00 zł przez Oddział Administracyjno-Gospodarczy z zastrzeżeniem, że właściwe departamenty składające zapotrzebowanie dokonują opisu przedmiotu zamówienia i zabezpieczają środki w budżecie na przeznaczony cel,

32) planowanie wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu,

33) opracowywanie projektu i realizacja rocznego planu zamówień publicznych,

34) przeprowadzanie procedur o udzielanie zamówień w zakresie dostaw o wartości powyżej kwoty 50,000,00 zł przez Oddział Zamówień Publicznych z zastrzeżeniem, że właściwe departamenty składające zapotrzebowanie dokonują opisu przedmiotu zamówienia i zabezpieczają środki w budżecie na przeznaczony cel,

35) planowanie i wdrażanie polityk i rozwiązań z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi,

36) rozwój zawodowy i podnoszenie kwalifikacji pracowników Urzędu,

37) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,

38) sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu,

39) prowadzenie spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych pod względem osobowym i kadrowym,

40) obsługa sztandaru,

41) realizowanie zadań związanych z weryfikacją oświadczeń o bezstronności składanych przez pracowników Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

42) prowadzenie rejestru dotyczącego konfliktu interesów dla Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027,

43) wydawanie opinii w celu wsparcia bezpośrednich przełożonych pracowników Instytucji   Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020 oraz FEŚ 2021-2027 w procesie zarządzania   konfliktem interesów,

44) obsługa spraw związanych z infrastrukturą i rozwojem lotniska w Masłowie.

§ 68. 1. W strukturze departamentu usytuowana jest Służba BHP, która bezpośrednio podlega  Marszałkowi Województwa.

2.  Do podstawowego zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Służby BHP należy prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.

§ 69.1.W strukturze Departamentu Organizacyjnego i Kadr funkcjonuje Rzecznik Funduszy Europejskich, który jednocześnie pełni funkcję Pełnomocnika ds. Sygnalistów, podlegając bezpośrednio Marszałkowi Województwa.

2. Do zadań Rzecznika Funduszy Europejskich/Pełnomocnika ds. Sygnalistów należy w szczególności:

1)   przyjmowanie zgłoszeń dotyczących utrudnień i propozycji usprawnień w zakresie realizacji programu operacyjnego przez właściwą instytucję,

2)   analizowanie i udzielanie wyjaśnień w zakresie otrzymanych zgłoszeń, o których mowa w pkt 1,

3)   dokonywanie okresowych przeglądów procedur w ramach programu operacyjnego we właściwej instytucji,

4)   formułowanie propozycji usprawnień dla właściwej instytucji,

5)   realizowanie funkcji mediacyjnej w kontaktach podmiotu przekazującego zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, z właściwą instytucją w perspektywie finansowej 2021-2027,

6)   realizowanie zadań wynikających z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937  z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

 

Artykuł przeczytano: 11407 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 6 marca 2019, 14:23
Zmienił(a): Ewa Turas, 7 października 2025, 10:27
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 7 października 2025, 10:27
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 7 października 2025
Wersja archiwalna z 4 kwietnia 2025
Wersja archiwalna z 3 kwietnia 2025
Wersja archiwalna z 20 marca 2025
Wersja archiwalna z 13 lutego 2025
Wersja archiwalna z 13 grudnia 2024
Wersja archiwalna z 19 września 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 16 maja 2024
Wersja archiwalna z 23 października 2023
Wersja archiwalna z 30 marca 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 23 grudnia 2022
Wersja archiwalna z 22 listopada 2021
Wersja archiwalna z 12 marca 2021
Wersja archiwalna z 19 lutego 2021
Wersja archiwalna z 22 stycznia 2021
Wersja archiwalna z 26 października 2020
Wersja archiwalna z 26 marca 2020
Wersja archiwalna z 4 marca 2020
Wersja archiwalna z 27 lutego 2020
Wersja archiwalna z 5 lutego 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 17 października 2019
Wersja archiwalna z 2 lipca 2019
Wersja archiwalna z 2 lipca 2019
Wersja archiwalna z 27 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 16 kwietnia 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2025 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.