WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego ŚBRR

Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego ŚBRR

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj
Zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego
1.Główny Urbanista, Główny Księgowy, Specjalista ds. geodezji, Radca Prawny oraz Kirownik Zespołuespołu koordynujący prace Zespołu Programowego w WBWP pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od Dyrektora Biura. Pracownicy ci są w pełni odpowiedzialni za cały zakres działania podległych komórek organizacyjnych.
2. Pracownicy zatrudnieni w poszczególnych komórkach organizacyjnych pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od kierowników tych komórek.
3. Dyrektor Biura może upoważnić imiennie kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi do aprobaty i podpisu w jego imieniu spraw należących do ich zakresu czynności.
4. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 3 może być jednorazowe lub stałe i może być w każdym czasie cofnięte. Jeden egzemplarz upoważnienia lub cofnięcia takiego upoważnienia składa się do akt osobowych danego pracownika.
5. Jeżeli dyrektor Biura nie może pełnić obowiązków z powodu urlopu, choroby lub z innych przyczyn, zastępuje go Główny Urbanista lub pod jego nieobecność inna osoba upoważniona specjalnie do tego. Wówczas zakres tego zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności wypełniane przez dyrektora, w tym również na sprawy wymieniane w ust. 3 i 4, jeżeli specjalne upoważnienie lub pełnomocnictwo, o którym wcześniej mowa nie zawiera indywidualnych zastrzeżeń w tym zakresie.
6. Do zadań Zespołu Planowanie Przestrzennego Województwa podlegającego bezpośrednio Głównemu Urbaniście należą sprawy związane z:
a) opracowywaniem planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz wynikających z niego wniosków do:
· koncepcji polityki przestrzennej państwa opracowywanej przez ministerstwa i centralne organy administracji rządowej;
· studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin (ewentualnie powiatów).
b) udział w opracowywaniu projektów strategii rozwoju województwa w części dotyczącej gospodarki przestrzennej;
c) opracowywanie, przy współdziałaniu z właściwymi merytorycznie Departamentami Urzędu Marszałkowskiego oraz innymi wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi, wojewódzkich programów służących realizacji ponadlokalnych i regionalnych celów publicznych; d) uzgadnianie programów zadań rządowych opracowywanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej;
e) prowadzenie monitoringu zmian w zagospodarowaniu województwa, w tym:
· opracowywanie wniosków i informacji wynikających z analiz ww. zmian do bieżącej polityki Zarządu Województwa w dziedzinie gospodarki przestrzennej;
· zorganizowanie oraz bieżąca aktualizacja baz danych dotyczących przestrzeni województwa;
f) uczestniczenie w negocjacjach z gminami w zakresie wprowadzenia zadań samorządu Województwa do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
g) opracowywanie, na podstawie porozumienia z Wojewodą, projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w przypadkach, gdy gmina nie podejmuje uchwały o przystąpieniu do sporządzania takich planów, a są one niezbędne do realizacji ponadgminnego zadania samorządowego;
h) prowadzenie archiwum opracowań planistycznych i studialnych;
i) opracowywanie zleconych przez organy samorządowe:
· studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin;
· opracowań ekofizjograficznych;
· projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
· ocen zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analiz i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
j) wykonywaniem lub udziałem w wykonaniu innych opracowań w zakresie ładu przestrzennego.
7. Terenowy Zespół planistyczny znajdujący sie
w Sandomierzu podlega bezpośrednio Głównemu Urbaniście. Do jego zadań należą sprawy związane z:
· opracowywaniem studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
· wykonywanie opracowań ekofizjograficznych;
· opracowywanie opinii urbanistycznych;
· opracowywanie ustaleń strategii rozwoju województwa, zawartych w planie zagospodarowanie przestrzennego województwa dla potrzeb studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowanie przestrzennego gmin;
· udział w opracowywaniu planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz jego aktualizacji w zakresie nadzorowanym przez generalnego projektanta;
· ocenie zmian zachodzących w zagospodarowaniu przestrzennym gmin oraz analizy i wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
· udział w opracowywaniu projektów strategii rozwoju gmin, powiatów i województwa;
· wykonywanie innych opracowań w zakresie zagospodarowania przestrzennego w ramach zadań ŚBRR.
8. Do zadań Działu Księgowo-Administracyjnego podległego bezpośrednio Głównemu Księgowemu należą sprawy związane z:
· prowadzeniem spraw osobowych, socjalnych, wojskowych, przeciwpożarowych oraz związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników;
· opracowywaniem zasad wynagradzania i regulaminów, planowaniem zatrudnienia;
· kontrola dyscypliny pracy;
· zaopatrzeniem w sprzęt i materiały biurowe;
· prowadzeniem spraw związanych z eksploatacją pojazdów samochodowych;
· administrowaniem lokalami biurowymi;
· prowadzeniem spraw związanych z naprawą i konserwacją sprzętu i pomieszczeń;
· zabezpieczeniem mienia przed zniszczeniem, kradzieżą, pożarem;
· zabezpieczeniem czystości i porządku w Biurze; · opracowywaniem zarządzeń i pism związanych z działalnością Biura;
· prowadzeniem ogólnej ewidencji zarządzeń, pism, skarg i wniosków;
· prowadzeniem sprawozdawczości statystycznej w zakresie spraw związanych z działalnością Biura; · prowadzeniem obsługi kancelaryjnej Biura;
· zaznajamianiem pracowników z przepisami i zasadami BHP;
· przeszkalaniem pracowników przed dopuszczaniem ich do pracy oraz prowadzenie okresowych szkoleń w tym zakresie;
· opracowywaniem wewnętrznych przepisów dotyczących BHP;
· ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy itd.;
· prowadzeniem rejestrów, kompletowaniem i przechowywaniem dokumentów dotyczących badań okresowych, wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych itp.;
· współdziałaniem przy podejmowaniu działań mających na celu poprawę warunków pracy;
· sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu celem rozliczania wysokości świadczeń;
· sporządzaniem rocznych planów finansowych;
· prowadzeniem rachunkowości zgodnie z przepisami i zasadami obowiązującymi dla zakładów budżetowych; · prowadzeniem księgowości analitycznej i syntetycznej;
· prowadzeniem gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Biuro, przestrzeganiem zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań, przestrzeganiem zasad określonych w ustawie o zamówieniach publicznych;
· prowadzeniem rozliczeń z zakresu gospodarki materiałowej;
· sporządzaniem sprawozdań finansowo-księgowych; · rozliczaniem poleceń wyjazdów służbowych i zaliczek pieniężnych pracowników;
· bieżącą realizacją rachunków kontrahentów za świadczone usługi i dostawy materiałów;
· analizowaniem wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki;
· sporządzaniem dla pracowników list płac i dokonywaniem wypłat dla pracowników Biura oraz prowadzeniem rozliczeń finansowych z ZUS;
· sporządzeniem wszelkich rozliczeń podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
· opracowywaniem projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora Biura, dotyczących rachunkowości;
· archiwizowaniem dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
· wykonywanie innych czynności zleconych przez kierującego działem;
· usługami na rzecz gmin i podmiotów gospodarczych związanych z organizacją promocji na targach i wystawach;
· opracowywaniem i przygotowywaniem do druku wydawnictw i opracowań promocyjnych dla zainteresowanych gmin i podmiotów;
· usługami poligraficznymi na zewnątrz.
9. Do zadań BiuraGeodezyjnego podległego bezpośrednio Dyrektorowi należą w szczególności prace z zakresu Wojewódzkiego Biura Geodezji i terenów Rolnych powierzone (zlecone) przez Zarząd Województwa, a m.in.:
· Dzałana związane z czynnościami w zakresie scalania i wymiany gruntów na rzecz realizacji programów pomocowych opartych o środki unijne, polegające bezpośrednim wykonawstwie lub koordynacji robót z przedmiotowego zakresu, przypisanych Samorządowi Wojewódzkiemu;
· Opracowywanie projektów rekultywacji gruntów w zakresie zleconym przez Zarząd Województwa;
· Prace związane z opracowywaniem dokumentów dotyczących granic polno-leśnych leżace w kompetencji Samorządu Województwa na zlecenie Zarządu Województwa;
· Klasyfikacje gruntów i ich bonitacje w ramach zleceń Zarządu Województwa;
· Usługi zewnętrzne w całym powyższym zakresie działania w przypadku pozyskania własciwych zleceń na przedmiotowe prace zarówno samodzielne jak i kooperacji z innymi specjalistami oraz firmami;
· Prace koordynacyjne w zakresie zleceń wymagających dla pełnej realizacji udziału podwykonawców;
· Inne działania usługowe na zewnątrz z zakresu geodezji i kartografi oraz modernizacji terenów w ramach wolnych mocy Biura i posiadanych uprawnień.
Artykuł przeczytano: 4006 raz(y)
Wprowadził(a): Aneta Dudzic, 3 lutego 2004, 14:56
Zmienił(a): Aneta Dudzic, 21 września 2005, 13:37
Zatwierdził(a): Paweł Krajewski, 22 września 2005, 15:28
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 20 kwietnia 2009
Wersja archiwalna z 5 sierpnia 2008
Wersja archiwalna z 30 sierpnia 2007
Wersja archiwalna z 28 września 2005
Wersja archiwalna z 21 września 2005
Wersja archiwalna z 4 lutego 2004
Wersja archiwalna z 3 lutego 2004
Wersja archiwalna z 3 lutego 2004
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.