WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA ZAŁATWIANIE SPRAW w zakresie środowiska i gospodarki odpadami Wydanie zezwolenia na zbieranie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych

Wydanie zezwolenia na zbieranie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZBIERANIE ZAKAŹNYCH ODPADÓW MEDYCZNYCH LUB ZAKAŹNYCH ODPADÓW WETERYNARYJNYCH

 

I. Warunki ogólne:

 

Zgodnie z art. 23 ust 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.)jeżeli ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych, zbieranie tych odpadów jest konieczne, marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów może zezwolić, w drodze decyzji, na ich zbieranie.

 

II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy:

 

Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych, powinien spełniać wymagania: określone w art. 23 ust. 7 w zw. z art. 42 ust. 1 ustawy o odpadach, tj.:

1)      numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;

2)      wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania;

3)      oznaczenie miejsca zbierania odpadów;

4)      wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;

5)      szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;

6)      przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;

7)      oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów;

8)      opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;

9)     opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;

10)  informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.

 

Do wniosku dołącza się:

1)   decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli jest wymagana;

2)   pełnomocnictwo – jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;

3)   dokument potwierdzający, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do miejsca zbierania/magazynowania odpadów;

4)   potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

 

III. Opłata skarbowa:

 

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje za wydanie  zezwolenia z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.

Wysokość opłaty wynosi:

1)   616,00 zł - wydanie zezwolenia;

2)   17,00 zł. – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie                                    pełnomocnictwa.

3)   przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia – 50 % stawki określonej od zezwolenia;

 

Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce

 ING Bank Śląski   38 1050 0099 6450 9000 0000 0000

 

IV. Miejsce załatwienia sprawy:

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska

Al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
Tel.: (041) 342-18-61,  fax: (041) 344-36-10

Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych 
pokój  437 oraz 438

Tel.: (041) 342-11 -94  oraz  (041) 342 - 14 -73 

 

V. Termin załatwienia sprawy:

 

Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

VI. Podstawy prawne:

 

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.
    z 2017 r., poz. 1257 ze zm.).

 

VII. Informacje dodatkowe:

 

  1. Zezwolenia udziela się maksymalnie na okres 1 roku.
  2. Zakaz zbierania zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych nie dotyczy zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych powstałych w wyniku świadczenia usług medycznych lub weterynaryjnych na wezwanie.
  3. Odstąpienie od zakazu zbierania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych ma charakter uznaniowy i możliwe jest – na podstawie z art. 23 ust. 4 ustawy o odpadach – tylko w przypadku, kiedy ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych, zbieranie tych odpadów jest konieczne.
  4. W przypadku zbierania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych na terenach zamkniętych zezwolenie, o którym mowa w ust. 4, wydaje regionalny dyrektor ochrony środowiska właściwy ze względu na miejsce zbierania tych odpadów.

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anna Małecka

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 1481 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Stasiak, 14 sierpnia 2015, 10:22
Zmienił(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:46
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:46
 
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.