WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA ZAŁATWIANIE SPRAW w zakresie środowiska i gospodarki odpadami Wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomi hałasu

Wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomi hałasu

Ostrzeżenie: Stara wersja artykułu!
  • Ten artykuł ma nowszą wersję dostępną tutaj

WYDAWANIE DECYZJI O DOPUSZCZALNYM POZIOMIE HAŁASU

 

I. Warunki ogólne:

 

Zgodnie z art. 115a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.), w przypadku stwierdzenia przez organ ochrony środowiska, na podstawie pomiarów własnych, pomiarów dokonanych przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska lub pomiarów podmiotu obowiązanego do ich prowadzenia, że poza zakładem, w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu, organ ten wydaje decyzję o dopuszczalnym poziomie hałasu; za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu uważa się przekroczenie wskaźnika hałasu LAeq D lub LAeq N.

 

Jeżeli hałas powstaje w związku z eksploatacją dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, kolei linowych, portów oraz lotnisk lub z działalnością osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, decyzji nie wydaje się.

 

Zgodnie z art. 378 ust. 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.) marszałek województwa jest właściwy w sprawach:

1)   przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zakładów, gdzie jest eksploatowana instalacja, która jest kwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko;

2)   przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, realizowanego na terenach innych niż wymienione w pkt 1;

Wykaz przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (j.t. Dz. U. z 2016 r., 71).

 

II. Tryb postępowania w sprawie wydania decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu:

  1.  W przypadku stwierdzenia przekroczeń dopuszczalnego poziomu hałasu, na terenie ochrony akustycznej określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 112), organ ochrony środowiska wydaje decyzję o dopuszczalnym poziomie hałasu.
  2. Postępowanie w przedmiocie wydania decyzji wszczyna się z urzędu.
  3. Decyzja jest wydawana bezterminowo.
  4. Za przekroczenie określonych w decyzji poziomów hałasu, wojewódzki inspektor ochrony środowiska wymierza zakładowi w drodze decyzji, administracyjne kary pieniężne.

 

III. Opłata skarbowa:

bez opłat

 

IV. Miejsce załatwienia sprawy:

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich i Środowiska

Al. IX Wieków Kielc 3

25-516 Kielce
tel: (041) 342-18-61,  fax: (041) 344-36-10

Oddział Pozwoleń Zintegrowanych i Sektorowych 
pokój  434 lub  438

tel:, (0-41) 342-13-87 lub (0-41) 342-14-73

 

V. Termin załatwienia sprawy:

 

Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) sprawy załatwiane są w terminie 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do 2 miesięcy. Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

VI. Podstawa prawne:

 

  1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz.112).
  3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie rodzajów wyników pomiarów prowadzonych w związku z eksploatacją instalacji lub urządzenia
    i innych danych oraz terminów i sposobów ich prezentacji (Dz. U. z 2008 r. Nr .215, poz. 1366).
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 71).

 

Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:

Anna Małecka

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
tel.: 41/ 342-14-73
adres e-mail: anna.malecka@sejmik.kielce.pl

Artykuł przeczytano: 3031 raz(y)
Wprowadził(a): Ewa Turas, 14 marca 2008, 09:37
Zmienił(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:51
Zatwierdził(a): Karolina Leder, 6 marca 2018, 09:51
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 22 września 2023
Wersja archiwalna z 22 września 2023
Wersja archiwalna z 17 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 17 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 17 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 2 marca 2022
Wersja archiwalna z 4 listopada 2021
Wersja archiwalna z 29 października 2021
Wersja archiwalna z 29 października 2021
Wersja archiwalna z 4 marca 2021
Wersja archiwalna z 6 marca 2018
Wersja archiwalna z 13 sierpnia 2015
Wersja archiwalna z 8 kwietnia 2008
Wersja archiwalna z 14 marca 2008
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.