Dyrektor Departamentu – Skarbnik Województwa Świętokrzyskiego:
Maria Fidzińska – Dziurzyńska
tel. 41/ 395-11-55
e-mail: maria.fidzinska-dziurzynska@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu:
Katarzyna Ziółkowska
tel. 41/ 395-10-26
e-mail: katarzyna.ziolkowska@sejmik.kielce.pl
Zastępca Dyrektora Departamentu – Główny Księgowy:
Zdzisława Stępień
tel. 41/ 395-17-59
e-mail: zdzislawa.stepien@sejmik.kielce.pl
§ 62. W skład Departamentu Budżetu i Finansów wchodzą następujące komórki organizacyjne:
Lp. |
Nazwa komórki organizacyjnej |
Symbol |
1) |
Oddział Budżetu i Sprawozdawczości |
BF - I |
2) |
Oddział ds. księgowości budżetu i sprawozdawczości |
BF - II |
3) |
Oddział ds. Obsługi Księgowej Zadań Współfinansowanych z Funduszy Unijnych |
BF - III |
4) |
Oddział księgowości Urzędu |
BF - IV |
5) |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Windykacji Należności |
BF - V |
6) |
Oddział Prognozowania Wieloletniego i Analiz Finansowych |
BF - VI |
7) |
Oddział ds. Płac |
BF - VII |
§ 63. Skarbnik Województwa kieruje Departamentem Budżetu i Finansów przy pomocy dwóch zastępców Dyrektora Departamentu, Głównego Księgowego Urzędu Marszałkowskiego.
§ 64. Do zakresu zadań Departamentu Budżetu i Finansów należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu uchwały budżetowej Województwa,
2) koordynowanie prac w zakresie weryfikacji planów finansowych wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych z uchwałą budżetową,
3) koordynowanie prac w zakresie planów finansowych opracowywanych i realizowanych przez poszczególne departamenty i równorzędne komórki organizacyjne Urzędu,
4) przygotowywanie uchwał Sejmiku i Zarządu w zakresie spraw budżetowych oraz zbiorczego planu finansowego Urzędu,
5) nadzorowanie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,
6) prowadzenie rachunkowości budżetu Województwa,
7) prowadzenie rachunkowości Urzędu Marszałkowskiego jako jednostki budżetowej,
8) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu i wynagrodzeń bezosobowych z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych,
9) prowadzenie rachunkowości wyodrębnionej ewidencji dochodów i wydatków wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz dochodów i wydatków związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych,
10) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej jednostkowej i zbiorczej oraz sprawozdawczości z zakresu operacji finansowych,
11) opracowywanie i poddawanie badaniu przez biegłego rewidenta rocznego sprawozdania finansowego Województwa Świętokrzyskiego,
12) współpraca z bankiem prowadzącym obsługę bankową budżetu Województwa oraz innymi bankami w zakresie lokowania wolnych środków oraz zaciągania kredytów i pożyczek,
13) bieżąca obsługa zadłużenia Województwa z tytułu zaciągniętych kredytów,
14) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad (polityki) prowadzenia rachunkowości,
15) prowadzenie rachunkowości zadań współfinansowanych z funduszy unijnych,
16) opracowywanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwał Sejmiku i Zarządu Województwa w sprawie jej zmian,
17) opracowywanie okresowych i rocznych sprawozdań, analiz z przebiegu wykonania budżetu Województwa oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć,
18) określanie źródeł finansowania deficytu budżetowego oraz kwoty długu, w tym relację, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz sposobu sfinansowania długu,
19) pełnienie funkcji Pełnomocnika wdrożenia systemu SJO BeSTi@ oraz koordynacja systemów informatycznych w zakresie zadań departamentu,
20) prowadzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego należności pieniężnych i niepieniężnych,
21) prowadzenie sądowego postępowania egzekucyjnego,
22) monitorowanie zobowiązań Województwa stanowiących dług publiczny w świetle art. 72, 73 oraz 243 ustawy o finansach publicznych,
23) zarządzanie długiem publicznym Województwa,
24) monitorowanie realizacji budżetu Województwa w świetle art. 242 ustawy o finansach publicznych,
25) sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu, dochodach (brutto i netto), o potrąceniach dokonywanych z wynagrodzeń.
Wprowadził(a): | Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:34 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 19 września 2024, 14:32 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 19 września 2024, 14:32 |
25-516 Kielce, al. IX Wieków Kielc 3,25-016, tel.: 41 342 15 30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.