PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ INSTALACJI WYTWARZAJĄCYCH POLA ELEKTROMAGNETYCZNE
I. Warunki ogólne
Prowadzący instalację wytwarzającą pola elektromagnetyczne, mogącą znacząco oddziaływać na środowisko, podlega zgłoszeniu organowi ochrony środowiska. Podziału dokonuje prowadzący instalację w oparciu o wykaz instalacji zawartych w § 2 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1510).
Zgodnie z art. 378 ust. 2a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54, z późn. zm.) marszałek województwa jest właściwy w sprawach:
1) przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zakładów, gdzie jest eksploatowana instalacja, która jest kwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2) przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, realizowanego na terenach innych niż wymienione w pkt 1;
Wykaz przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839, z późn. zm.).
II. Dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy
Zgłoszenie powinno zawierać:
1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
3) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5) wielkość i rodzaj emisji;
6) opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7) informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;
8) (uchylony);
9) sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1.
Do wniosku dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej (dotyczy pełnomocnictwa);
2) pełnomocnictwo, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik.
III. Opłata skarbowa
Wysokość opłaty wynosi:
1) 120,00 zł - za zgłoszenie
2) 17,00 zł - za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Kielce
ING Bank Śląski 38 1050 0099 6450 9000 0000 0000
IV. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Rolnictwa, Klimatu i Środowiska
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel. 41 395-18-61/ 41 395-19-73
Oddział Pozwoleń Środowiskowych
pokój 424
tel. 41 395-17-04
V. Tryb odwoławczy
W przypadku gdy organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia wniesie sprzeciw w drodze decyzji, stronie przysługuje możliwość wniesienia odwołania do Ministra Klimatu i Środowiska za pośrednictwem Marszałka Województwa Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu, który wydał decyzję.
VI. Podstawa prawna:
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1510).
4. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie sposobów dotrzymania dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych w środowisku (Dz.U. z 2022 r. poz. 2630)
5. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych w środowisku (Dz.U. z 2019 r. poz. 2448)
6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839, z późn. zm.)
VII. Informacje dodatkowe
Prowadzący instalację, jest obowiązany:
1) przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacje o:
a) rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,
b) zakończeniu eksploatacji instalacji,
c) zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa w art. 152 ust. 2 i 2b ustawy Poś,
2) dokonać ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Maria Grzmil
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
al. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce
tel.: 41/ 395-16-98
adres e-mail: maria.grzmil@sejmik.kielce.pl
Nazwa pliku | |||
---|---|---|---|
Opis pliku | |||
Typ | Rozmiar | Data dodania | Pobrany |
Formularz zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne | |||
DOC | 42.5 Kb | 8 marca 2018 | 165 raz(y) |
Wprowadził(a): | Ewa Turas, 30 października 2012, 15:00 |
Zmienił(a): | Ewa Turas, 13 grudnia 2024, 12:21 |
Zatwierdził(a): | Ewa Turas, 13 grudnia 2024, 12:21 |
25-516 Kielce, al. IX Wieków Kielc 3,25-016, tel.: 41 342 15 30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.