WERSJA DLA OSÓB
SŁABOWIDZĄCYCH
INFORMACJA DLA OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rozmiar czcionki:
powiększwyzerujpomniejsz
 
zaawansowane
 
 
 
 
Jesteś tutaj:
STRONA GŁÓWNA URZĄD Departamenty Departament Budżetu i Finansów

Departament Budżetu i Finansów

Dyrektor Departamentu – Skarbnik Województwa Świętokrzyskiego:

Maria Fidzińska – Dziurzyńska
tel. 41/ 395-11-55
fax. 41/ 343-03-85
 
e-mail: maria.fidzinska-dziurzynska@sejmik.kielce.pl

 

Zastępca Dyrektora Departamentu:

Katarzyna Ziółkowska
tel. 41/ 395-10-26
fax. 41/ 343-03-85

e-mail: katarzyna.ziolkowska@sejmik.kielce.pl

 

 

Zastępca Dyrektora Departamentu – Główny Księgowy:

Zdzisława Stępień
tel. 41/ 395-17-59
fax. 41/ 343-03-85

e-mail: zdzislawa.stepien@sejmik.kielce.pl

 

§ 63. W skład Departamentu Budżetu i Finansów wchodzą następujące komórki organizacyjne:

 

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

symbol

1)

Oddział Budżetu, Wieloletniej Prognozy Finansowej i Sprawozdawczości

BF-I

2)

Oddział Finansów

BF-II

3)

Oddział ds. Obsługi Księgowej Zadań Współfinansowanych z Funduszy Unijnych

BF-III

4)

Jednoosobowe Stanowisko (Pełnomocnik) ds. Wdrożenia i Obsługi Systemu Zarządzania Finansami

BF-IV

5)

Wieloosobowe Stanowisko ds. Windykacji Należności

BF-V

6)

Oddział Prognozowania Wieloletniego i Analiz Finansowych

BF-VI

7)

Oddział ds. Płac

BF-VII

 

§ 64. Skarbnik Województwa kieruje Departamentem Budżetu i Finansów przy pomocy 2 zastępców, Głównego Księgowego Urzędu Marszałkowskiego.

§ 65. Do zakresu zadań Departamentu Budżetu i Finansów należy w szczególności:

1) opracowywanie projektu uchwały budżetowej Województwa,

2) koordynowanie prac w zakresie weryfikacji planów finansowych wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych z uchwałą budżetową,

3) koordynowanie prac w zakresie planów finansowych opracowywanych i realizowanych przez poszczególne departamenty i równorzędne komórki organizacyjne Urzędu,

4) przygotowywanie uchwał Sejmiku i Zarządu w zakresie spraw budżetowych oraz zbiorczego planu finansowego Urzędu,

5) nadzorowanie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi,

6) prowadzenie rachunkowości budżetu Województwa,

7) prowadzenie rachunkowości Urzędu Marszałkowskiego jako jednostki budżetowej,

8) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu i wynagrodzeń bezosobowych z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych,

9) prowadzenie rachunkowości wyodrębnionej ewidencji dochodów i wydatków wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz dochodów i wydatków związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych,

10) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej jednostkowej i zbiorczej oraz sprawozdawczości  z zakresu operacji finansowych,

11) opracowywanie i poddawanie badaniu przez biegłego rewidenta rocznego sprawozdania finansowego Województwa Świętokrzyskiego,

12) współpraca z bankiem prowadzącym obsługę bankową budżetu Województwa oraz innymi bankami w zakresie lokowania wolnych środków oraz zaciągania kredytów i pożyczek,

13) bieżąca obsługa zadłużenia Województwa z tytułu zaciągniętych kredytów,

14) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad (polityki) prowadzenia rachunkowości,

15) prowadzenie rachunkowości zadań współfinansowanych z funduszy unijnych,

16) opracowywanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwał Sejmiku i Zarządu Województwa w sprawie jej zmian,

17) opracowywanie okresowych i rocznych sprawozdań, analiz z przebiegu wykonania budżetu Województwa oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć,

18) określanie źródeł finansowania deficytu budżetowego oraz kwoty długu, w tym relację, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.) oraz sposobu sfinansowania długu,

19) pełnienie funkcji Pełnomocnika wdrożenia systemu SJO BeSTi@ oraz koordynacja systemów informatycznych w zakresie zadań departamentu,

20) prowadzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego należności pieniężnych
i niepieniężnych,

21) prowadzenie sądowego postępowania egzekucyjnego,

22) monitorowanie zobowiązań Województwa stanowiących dług publiczny w świetle art. 72, 73 oraz 243 ustawy o finansach publicznych,

23) zarządzanie długiem publicznym Województwa,

24) monitorowanie realizacji budżetu Województwa w świetle art. 242 ustawy o finansach publicznych.

25) sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu, dochodach (brutto i netto), o potrąceniach dokonywanych z wynagrodzeń.

 

Artykuł przeczytano: 3313 raz(y)
Wprowadził(a): Karolina Leder, 6 marca 2019, 13:34
Zmienił(a): Ewa Turas, 14 marca 2023, 10:49
Zatwierdził(a): Ewa Turas, 14 marca 2023, 10:49
 

Wersje artykułu:

Wersja aktualna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 14 marca 2023
Wersja archiwalna z 19 stycznia 2023
Wersja archiwalna z 7 września 2020
Wersja archiwalna z 4 marca 2020
Wersja archiwalna z 27 lutego 2020
Wersja archiwalna z 5 lutego 2020
Wersja archiwalna z 2 stycznia 2020
Wersja archiwalna z 3 czerwca 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 8 marca 2019
Wersja archiwalna z 6 marca 2019
 
copyrights @ 2012 - 2024 Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
 

Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.